Nuon opzeggen is niet altijd nodig

Nuon opzeggen is niet altijd nodig

Twijfelt u over uw contract? We zouden het jammer vinden als u opzegt. Kunnen we u overhalen om te blijven? Andere klanten blijven bij ons omdat we steeds duurzamer worden. Omdat we klanten die blijven belonen met korting. Én omdat u bij ons spaart voor mooie cadeaus.

Overstappen en Nuon opzeggen? Check of dat voordelig is.

Wilt u uw contract opzeggen en overstappen naar een andere energieleverancier? Wij helpen u graag om een goede keuze te maken.

Zo vergelijkt u energietarieven

Goed dat u energieprijzen vergelijkt. Maar er liggen vaak verborgen kosten op de loer. Daarom geven we u deze tips. Zodat u geen appels met peren vergelijkt.

Tips: Energietarieven vergelijken

Zo vergelijkt u een aanbod

We overspoelen u met aanbiedingen. Het is dan ook lastig kiezen. Dat begrijpen we. Daarom doen wij het anders. Wij willen dat u bij ons blijft. En geven u juist korting als u blijft. Met Nuon Blijven Loont.

Heeft u een aanbod gekregen van een andere leverancier? Check dan met deze 10 tips snel of het aanbod écht beter is.

Doe de concurrentiecheck

Overlijden doorgeven?

Gecondoleerd. We begrijpen dat u nu veel zaken te regelen heeft. We maken het u zo gemakkelijk mogelijk.

Concurrentiecheck: hoe mooi is dat aanbod?

Doe de concurrentiecheck
  1. Waar krijgt u precies korting over bij de andere energieleverancier?
    Soms alleen korting op de leveringskosten. Dat is ongeveer de helft van uw energienota. De andere helft bestaat uit o.a. overheidsheffingen. Kijk ook hoe lang u korting krijgt.
  2. Hoe voordelig is de korting bij uw verbruik?
    Vaak is het voordeel per jaar gebaseerd op een gemiddeld verbruik, niet op het verbruik van uw huishouden. Het gemiddelde voordeel zegt dus niet hoe groot úw voordeel in euro’s per jaar is.
  3. Zijn er geen verborgen kosten?
    Is de korting inclusief of exclusief overheidsheffingen, btw en regiotoeslag van gas? En wat betaalt u voor netbeheerkosten? Vraag gerust wat u precies per maand gaat betalen. 
  4. Wat zijn de voorwaarden van de welkomstkorting of het welkomstcadeau?
    Een welkomstpremie of welkomstcadeau ziet er aanlokkelijk uit. Het is altijd verstandig om te checken onder welke voorwaarden u korting of het cadeau ontvangt. Hoe lang het contract loopt, en wat u betaalt per maand bijvoorbeeld.
  5. Voor welke periode is de speciale prijs die u krijgt geldig? 
    Informeer of het om vaste of variabele leveringskosten gaat. Variabele leveringskosten kunnen meerdere keren per jaar worden aangepast. Het kan zijn dat een speciale prijs voor enkele maanden geldt. Daarna betaalt u dan een hogere prijs.
  6. Hoe stelt de andere leverancier het termijnbedrag vast? 
    Het is goed om na te vragen hoe de hoogte van het termijnbedrag wordt bepaald. Bij een laag termijnbedrag loopt u kans dat u bij de jaarafrekening veel moet bijbetalen.
  7. Hoe lang loopt het contract?
    Vaak moet u een meerjarig contract ondertekenen om korting te krijgen. U bent dan voor lange tijd aan deze leverancier gebonden.
  8. Zijn er 'kleine lettertjes'?
    Kijk bijvoorbeeld naar de hoogte van de servicekosten, zoals voor het gebruik van acceptgiro. Hoeveel tijd krijgt u voor het betalen van de energienota? En wat gebeurt er als u een keer te laat betaalt?

 

Bekijk uw contract

Twijfelt u over uw contract? In Mijn Nuon onder Mijn contract vindt u uw contract. Hier ziet u ook de Nuon opzegtermijn. Loopt uw contract binnenkort af, dan ziet u ook meteen ons nieuwe aanbod voor u.

Als u overweegt over te stappen naar een andere leverancier, houdt u dan rekening met een eventuele einddatum van uw contract. Zo voorkomt u een eventuele opzegboete.

Alles over uw contract

Bel 088 363 79 90 voordat u overstapt

Want voordat u overstapt overleggen we graag eerst met u. We zijn er op werkdagen van 8.00 - 18.00 uur.

Contract opzeggen om een andere reden?

Heeft u een andere reden en wilt u daarom uw contract opzeggen? Gaat u bijvoorbeeld:

Heeft u een andere opzegreden? Of wilt u een overlijden melden?

Opzeggen niet nodig als u overstapt

Als u overstapt is opzeggen bij ons niet nodig. U kunt zich aanmelden bij een andere leverancier, deze regelt uw opzegging bij ons.

Wij verzorgen uw eindafrekening

Binnen acht weken na de overstapdatum ontvangt u van ons de eindafrekening. We baseren ons op de meterstanden die u aan uw nieuwe leverancier heeft doorgegeven. Het kan zijn dat u vanwege de verwerkingstijd nog 1 of 2 keer een termijnbedrag aan ons betaalt. Deze termijnbedragen verrekenen we op de eindafrekening.

Bekijk uw contract in Mijn Nuon

Wat is de opzegtermijn?

Heeft u een contract voor een bepaalde periode, bijvoorbeeld één, twee of drie jaar? En wilt u na deze periode opzeggen? Dan kan dat tot uiterlijk 30 dagen voor afloop van het contract. Dat is onze opzegtermijn. Zegt u uw contract niet op, of doet u dit te laat? Dan verlengen wij uw contract en wordt het een energiecontract voor onbepaalde tijd met een variabele prijs. Opzeggen kan per mail, schriftelijk of telefonisch.

Meer over opzegkosten

Interessant artikel?