Eindafrekening

Eindafrekening Nuon

Uw eindafrekening

Als u verhuist, overstapt naar een andere leverancier of uw contract beëindigt maken we een eindafrekening.
  • Uw meterstanden gebruiken we voor het berekenen van uw energieverbruik
  • We verrekenen dit verbruik met de termijnbedragen
  • U ontvangt deze berekening als eindafrekening per post of e-mail

Het kan gebeuren dat u twee eindafrekeningen ontvangt. Uw stroom- en gasverbruik zijn dan apart verrekend.


Icon Meterstanden jaarafrekening, eindafrekening

Meterstanden voor uw eindafrekening

Bij een verhuizing  adviseren wij binnen 5 werkdagen na sleutel overdracht uw meterstanden aan ons door te geven. Heeft u een slimme meter dan hoeft dit niet.

Stapt u over naar een andere leverancier dan vraagt uw nieuwe leverancier om uw meterstanden en geeft uw standen aan ons door.

Hebben wij uw standen niet dan schatten wij de eindstanden. Uiteraard berekenen we deze zorgvuldig.

Icon-post

Wanneer ontvangt u de eindafrekening?

Gaat u verhuizen of stapt u over dan ontvangt u de eindafrekening binnen 4 weken na ontvangst van uw meterstanden. Bij een overstap ontvangen wij uw meterstanden via uw nieuwe leverancier.


Heeft u de eindafrekening nog niet ontvangen? Kijk in Mijn Nuon of deze hier al voor u klaar staat.

De jaarafrekening ontvangt u 12 maanden nadat wij u energie leveren op uw nieuwe adres.


Geld terug

Binnen 1week na onvangst van de eindafrekening storten wij het tegoed op uw bankrekening.

Heeft u nog niet alles betaald?

Dan verrekenen wij dit openstaand saldo met het tegoed op uw eindafrekening. Hierdoor kan het gestorte bedrag lager zijn dan het bedrag op de eindafrekening.

Bijbetalen

Vervelend als u moet bijbetalen.
Dit kan veroorzaakt worden doordat:

De eindafrekening vlak na de winter volgt. Het hogere verbruik wordt nu in een keer verrekend.

Het termijnbedrag te laag is geweest. U heeft meer energie verbruikt dan waarvoor u heeft betaald.

Moeite met betalen?

We begrijpen dat het lastig kan zijn de einafrekening in een keer te betalen. We bieden graag hulp. 

 

Het is belangrijk dat u direct actie onderneemt.

Hulp bij betalingsproblemen


Tips voor op uw nieuwe adres