Verhuizing doorgeven

Verhuizing doorgeven voor klanten van Nuon

Nuon verhuist gewoon met u mee

Uw verhuizing is zo geregeld. Opzeggen is niet nodig. U neemt uw contract mee naar uw nieuwe woning. Jaarlijks geven ruim 100.000 klanten hun verhuizing door.

Snel en gemakkelijk geregeld

  • Geef eenvoudig uw nieuwe adres en postcode door
  • Vermeld de datum waarop u de sleutel van uw nieuwe woning ontvangt
  • Binnen vijf dagen na sleuteloverdracht geeft u online uw meterstanden door
Verhuizing doorgeven

Uw verhuizing in 5 stappen

verhuizing stap 1

1. Verhuizing doorgeven

Geef uw verhuizing bij voorkeur 2 weken vóór de datum van sleuteloverdracht door. Uw nieuwe adres kunt u gemakkelijk online doorgeven.

Verhuizing stap 2

2. Verhuisbevestiging

U ontvangt de bevestiging van uw aanvraag binnen 24 uur per e-mail. Daarnaast ontvangt u binnen een week een bevestiging van uw verhuizing per post of e-mail.

Verhuizing

3. Meterstanden doorgeven

Is binnenkort de sleuteloverdracht dan geeft u de meterstanden direct door in het verhuisformulier. Anders ontvangt u binnen een week een opnamenummer om alsnog uw standen binnen 5 dagen na sleuteloverdracht door te geven.

Verhuizing

4. Eindafrekening oude adres

Heeft u een oud adres afgemeld? Binnen 4 weken ontvangt u hiervoor dan de eindafrekening.
Verhuizing

5. Volg uw verhuizing

Volg uw verhuizing online in Mijn Nuon. Zo kunt u op elk moment de status van uw verhuizing bekijken.

Oude woning nog niet verkocht?

Als uw woning nog niet is verkocht kunt u gewoon energie blijven ontvangen op dit adres. Uw energiecontract is dan tijdelijk geldig op zowel uw oude als uw nieuwe adres. U kunt uw verhuizing alvast doorgeven. Op het verhuisformulier vinkt u aan dat u uw oude adres nog niet afmeldt en geeft u het adres van uw nieuwe woning door.

Alleen uw oude adres nog afmelden

Heeft u uw nieuwe adres al bij ons aangemeld en wilt u alleen uw oude adres nog afmelden? U kunt uw oude adres eenvoudig online afmelden.

Heeft u uw verhuizing al doorgegeven?

We houden u graag op de hoogte en geven u tips voor ná de verhuizing. Zo maakt u een zorgeloze start.

Meestgestelde vragen over verhuizen

  • Kan ik mijn verhuizing al doorgeven als ik mijn oude woning nog niet heb verkocht?

    Ja, dat is mogelijk. Als uw woning nog niet is verkocht kunt u gewoon energie blijven ontvangen op dit adres. Uw energiecontract is dan tijdelijk geldig op zowel uw oude als uw nieuwe adres. Als u naar uw nieuwe woning over bent, meldt u uw oude adres af.

    Meer informatie over verhuizing doorgeven
  • Moet ik mijn nieuwe woning opnieuw laten aansluiten als ik ga verhuizen?

    Bij een verhuizing wordt de energievoorziening niet afgesloten, behalve bij langdurige leegstand of fraude.

    Meer informatie
  • Gaat u verhuizen en woont u tijdelijk op een ander adres?

    Als u uw verhuizing doorgeeft via het online verhuisformulier geeft u hierin eenvoudig uw tijdelijke adres door.

    Meer informatie
  • Wat gebeurt er met mijn slimme meterstanden als ik ga verhuizen?

    Als u gaat verhuizen dan kunnen de volgende situaties gelden voor de slimme meter:

    Meer over verhuizen en de slimme meter
  • Hoe lang duurt het verwerken van een verhuizing?

    Is uw e-mailadres bij ons bekend, dan ontvangt u dezelfde dag nog een bevestiging van ons per e-mail. En anders binnen een week per post. In beide bevestigingen vindt u een opnamenummer. Dit opnamenummer heeft u nodig bij het doorgeven van de meterstanden.

    Meer informatie over verwerken van verhuizing
  • Hoe wijzig ik het termijnbedrag na mijn verhuizing?

    Wanneer u uw verhuizing online doorgeeft stellen we u enkele vragen over uw nieuwe woning en gezinssituatie. Op basis hiervan doen we een voorstel voor het nieuwe termijnbedrag. Geeft u uw verhuizing telefonisch door, dan bepalen we samen met u het nieuwe termijnbedrag.

    Meer informatie
  • Kan ik het termijnbedrag voor mijn leegstaande woning verlagen?

    Ja dat kan. Bijvoorbeeld als u bent verhuisd en uw oude huis tijdelijk aanhoudt. U betaalt dan 2 termijnbedragen: voor ieder adres 1. In Mijn Nuon wijzigt u eenvoudig uw termijnbedrag. U ziet uw huidige termijnbedrag en het maximaal te verlagen bedrag.

    Meer informatie over termijnbedrag verlagen