U kiest zelf wanneer en hoe u onze enerngienota wilt betalen

Energienota betalen? Natuurlijk kiest u zelf hoe en wanneer. Beloofd.

Betalen maken we niet alleen zo makkelijk mogelijk, maar we geven u ook veel keus. Zo kiest u bij ons zelf de betaaldag. U weet tenslotte zelf het beste wanneer er voldoende op uw rekening staat. Per twee maanden betalen? Als u dat wilt regelen we dat.

Betaal met automatische incasso

Maak het makkelijk met automatische incasso. Het is gratis en u kiest bij ons zelf uw betaaldag. Betaalt u op de 10e, maar komt voortaan de 17e beter uit? Geen probleem. U past het online aan in Mijn Nuon. Zo vaak als u wilt.

Zo simpel stapt u over op automatische incasso:

  • Ga naar Mijn Gegevens
  • Klik op uw betaalgegevens
  • Selecteer hier 'automatische incasso'
  • En kies uw gewenste betaaldag

Betaal met acceptgiro

Betaalt u liever met acceptgiro, dat kan natuurlijk ook. Wel rekenen we dan € 1,82 administratiekosten per acceptgiro.

Openstaande rekening? Online is dat zo opgelost.

Gelukkig ziet u in Mijn Nuon meteen of u onbetaalde rekeningen heeft. Dus als u even niet weet of u al betaald heeft, kijk dan even in Mijn Nuon. Zo voorkomt u onnodige kosten door een betalingsachterstand . U kunt er ook meteen betalen. Wel zo handig. En natuurlijk is online betalen veilig. Daar zorgen we voor.

Bekijk uw openstaand saldo in Mijn Nuon

Veilig online betalen met:

  • iDEAL via Mijn Nuon of AcceptEmail
  • MasterCard of VISA via Mijn Nuon of AcceptEmail

Wij zorgen ervoor dat uw online betalingen veilig zijn. Daar kunt u op vertrouwen.

Zo weet u zeker dat een factuur of mail van ons is

Helaas zijn er wel eens nep e-mails in de omloop. Om te voorkomen dat u misleid wordt, leggen wij u graag uit hoe u een Nuon mail herkent

Zo herkent u onze e-mails

Komt betalen even niet uit?

Dit kan iedereen overkomen. We raden u aan om snel actie te ondernemen. Kunnen we u daarbij helpen?

Nuon rekeningnummer. Altijd handig.

Wilt u een termijnbedrag, jaarafrekening of aanmaning betalen? Maak het bedrag over naar onderstaand IBAN. Vult u het betaalkenmerk in met uw klantnummer en het factuurnummer.

IBAN NL54 INGB 0000 0005 03
Ten name van Nuon Klantenservice.

Heeft u een BIC-code nodig? Dat is: BIC: INGBNL2A. Ons btw-nummer is NL 8075.85.932.B01.

Bepaal zelf wanneer u betaalt. Wel zo prettig toch?

Wij begrijpen dat wie betaalt ook graag bepaalt. Daarom bieden we u niet alleen de keuze bij het bepalen van uw termijnbedrag, maar ook kiest u bij ons zelf uw betaaldag. Betaalt u liever per de 17e van de maand. Prima. Wilt u toch liever de 2e? Het maakt ons niet uit. U past het zo vaak aan als u wilt. U regelt dit makkelijk in Mijn Nuon. Wilt u het aantal termijnen veranderen? Dat kan ook. Neemt u dan contact met ons op.

Lees meer over uw termijnbedrag

Niet op tijd betaald? Dat kan een keer gebeuren.

Als u ervoor zorgt dat het openstaande bedrag binnen 14 dagen na de betaaldatum op onze rekening staat, is er niets aan de hand. Is die termijn al voorbij?

Bekijk waar u aan toe bent bij een betalingsachterstand

Klopt uw termijnbedrag nog?

Met uw meterstanden bij de hand, checkt u snel of uw termijnbedrag nog bij uw situatie past.

Interessant artikel?