1. MKB
  2. Klantenservice MKB
  3. Zakelijke energietarieven

Nieuwe zakelijke variabele tarieven

Goed nieuws! De inkoopprijzen op de energiemarkt waren afgelopen maanden gunstig.  Hierdoor dalen per 1 juni de variabele tarieven opnieuw. Heb je een zakelijk contract met variabele prijs? Bekijk dan wat dit betekent voor je onderneming.

Kosten dalen met € 266,-*

*Voor klanten met een gemiddeld verbruik van 5.000 kWh en 1.750 m3 dalen  per 1 juni de tarieven met ongeveer € 266,- op jaarbasis. Dit komt dan neer op een daling van € 208,- voor stroom en € 57,- voor gas.

Wat de daling precies voor jou betekent, hangt dus af van je verbruik. 

Klantvoordelen voor jou

Begin het voorjaar goed. Met warmtekussens bijvoorbeeld. Een alternatief voor het verwarmen van je terras, kantoor of thuiswerkplek. Bekijk deze en onze andere partnerdeals. Want als klant krijg je aantrekkelijke kortingen.  

Klantvoordelen

Over je nieuwe tarieven

Waarom gaan de tarieven omlaag?

Deze verlaging van de tarieven is het gevolg van prijsontwikkelingen op de energiemarkt in de afgelopen maanden. 

Bekijk de marktontwikkeling

Wanneer hoor ik iets over mijn nieuwe tarieven?

Je ontvangt voor 1 mei 2024 een persoonlijk bericht van ons over je nieuwe variabele tarieven per 1 juni 2024. Je vindt deze informatie dan ook in Mijn Vattenfall. 

Overal en altijd inzicht in je verbruik en kosten

Als ondernemer wil je grip op je energieverbruik hebben. Zo weet je wat je kan verwachten. Dus zorgen we ervoor dat je altijd inzicht hebt in je verbruik en je kosten. We laten je een vergelijking maken met je verbruik van vorige jaren of zelfs met andere ondernemers. Zo weet je precies wanneer je moet bijsturen, of dat je juist goed zit. 

Lees meer over altijd inzicht

Voorwaarden

Mogen de leveringstarieven wel wijzigen?

We kregen een paar keer de vraag of we als energieleverancier onze tarieven wel mogen wijzigen. We zijn hier helder over. We doen er alles aan om een gunstig energietarief te bieden aan onze klanten door gunstig in te kopen.

De mogelijkheid om onze variabele tarieven te verhogen of te verlagen staat in artikel 19.3 van de algemene voorwaarden. Zie:

Artikel 19. Mogen we deze voorwaarden en onze leveringstarieven veranderen? 

19.3. We kunnen met elkaar afspreken dat we de leveringstarieven mogen veranderen tijdens de overeenkomst.

Redenen hiervoor zijn:

  • overheidsbesluiten en de ontwikkelingen op de markt voor elektriciteit of gas. Waaronder:
    • prijsontwikkeling op de groothandelsmarkten voor elektriciteit of gas
    • wijzigingen met betrekking tot marge en prijs- en inkooprisico’s
    • wijzigingen in de kostenstructuur voor het betreffende product
    • en wijzigingen in onze algemene kostenstructuur.

Ook andere, uitzonderlijke, omstandigheden kunnen een reden zijn om de leveringstarieven te veranderen. In dat geval zal deze reden duidelijk aan je uitgelegd worden.

Bekijk de algemene voorwaarden

Hoe wordt bepaald welk verbruik afgerekend wordt met de nieuwe tarieven?

Dat ligt eraan of je een slimme meter of nog een 'oude' meter hebt.

  • Bij een slimme meter lezen we de standen uit op 1e dag van de maand waarin de nieuwe tarieven ingaan.
  • Bij een oude meter schatten de we meterstanden zo goed mogelijk in per de 1e dag van de maand waarin de nieuwe tarieven ingaan. Wil je liever dat we de werkelijke standen gebruiken? Geef deze dan aan ons door. Dit kan tot 5 dagen voor of na de tariefwissel in Mijn Vattenfall. 
Wat wordt bedoeld met algemene voorwaarden?

Op de overeenkomst die we met je hebben gesloten zijn algemene voorwaarden van toepassing. Dit zijn afspraken die we met elkaar maken over het leveren van gas en/of elektriciteit. Je vindt de voorwaarden hier: 

Bekijk de algemene voorwaarden

Waar vind ik de voorwaarden?

We hebben verschillende voorwaarden: bijvoorbeeld algemene voorwaarden, specifieke productvoorwaarden en actievoorwaarden. Je vindt ze hier:

Naar alle voorwaarden

We helpen je graag