Overstappen naar Nuon

Overstappen naar Nuon is makkelijker dan u denkt.

Overstappen is makkelijker dan u denkt

  • Altijd een gunstige prijs en dus lage energiekosten
  • Tijdbesparing door proactieve benadering
  • Uw zakelijke energie is altijd goed geregeld
Bel mij

Meer weten?

Bel 088 098 15 61. Onze energie adviseurs zijn op werkdagen bereikbaar van 9:00 tot 17:00 uur.

U kunt ook een afspraak maken, waarbij wij u terugbellen op het door u gewenste moment.


Klant worden in 5 stappen

Advies op maat

1. Advies op maat

Samen met u brengen wij uw specifieke wensen in kaart. U krijgt advies over het energieproduct en de inkoopvorm die het meest op uw bedrijfssituatie is afgestemd. We sturen u een offerte op maat waarin de voor u de beste keuze verder is uitgewerkt.

Offerte traject

2. Offerte traject

Nadat u de offerte per e-mail heeft ontvangen bellen wij u (vaak al dezelfde dag) om al uw mogelijke vragen te beantwoorden. Na ontvangst van de offerte kunt u deze ondertekend retour sturen. Wij zorgen daarna voor de verdere afhandeling.

Contract

3. Contract

Zodra wij de getekende overeenkomst van u hebben ontvangen, ontvangt u een contractbevestiging. Hierin staat wat u van Nuon mag verwachten zowel voor als tijdens de contractperiode. Ook wordt hierin voor alle aansluitingen het te verwachten jaarverbruik, de overeengekomen ingangsdatum en looptijden weergegeven.

Eerst factuur

4. Eerste factuur

Ongeveer anderhalve maand na de start van uw energielevering ontvangt u uw eerste factuur. Een van onze klantenservice medewerkers zal u rond dit tijdstip bellen om u te vragen of alles klopt en uw eventuele vragen direct beantwoorden.

Uitstekende klantenservice

5. Uitstekende klantenservice

Als klant van Nuon heeft u recht op uitstekende klantenservice. Naast betrouwbare levering van energie, kunt u bij ons rekenen op uitstekende service. Wist u dat Nuon als eerste energieleverancier in Nederland het internationale COPC-certificaat voor klantcontactcentra mag voeren?

Overstappen begint met opzeggen

De opzegtermijnen verschillen per energieleverancier. De meeste energiecontracten hebben een bepaalde looptijd en een opzegtermijn variƫrend van 1 tot 6 maanden.

Om het overstappen voor u gemakkelijker te maken, hebben we de opzegbrief alvast voor u klaargezet. U kunt deze eenvoudig online invullen, dan hoeft u de brief alleen nog te ondertekenen en te versturen.

Opzegtermijnen en -brieven

Veelgestelde vragen over overstappen

  • Wanneer moet ik mijn contract bij mijn huidige energieleverancier opzeggen?

    Wij adviseren u om uw huidige energiecontract en de algemene voorwaarden te controleren voor de einddatum en de opzegtermijn. Dan weet u wanneer u uw energiecontract uiterlijk dient op te zeggen. Met inachtneming van deze opzegtermijn kunt u na het aflopen van uw contract overstappen naar Nuon.

  • Kan ik het energiecontract bij mijn huidige energieleverancier wel opzeggen?

    Jazeker, zolang u maar rekening houdt met de contractueel geldende opzegtermijn. Wij raden u aan om de algemene voorwaarden voor opzegging van uw huidige energiecontract zelf goed te checken. Daarin kunt u ook vinden of u de opzegbrief aangetekend moet versturen. De meeste energiecontracten dienen schriftelijk opgezegd en ondertekend te worden door een tekenbevoegd persoon.

    De meeste energiecontracten dienen schriftelijk opgezegd en ondertekend te worden door een tekenbevoegd persoon. Wij hebben de opzegbrief alvast voor u gemaakt, u hoeft deze alleen nog in te vullen, te ondertekenen en (aangetekend) versturen.

  • Hoe weet ik of ik bij mijn huidige energieleverancier niet teveel betaal?

    Check uw energiefactuur voordat de opzegtermijn verstreken is. U kunt uw facturen altijd laten controleren. Doe vrijblijvend de Nuon FactuurCheck en u weet gelijk of u zakelijk nog goed zit.

  • Welk energieproduct past het best bij mijn bedrijf?

    Doe de check en ontvang een productadvies op maat. Beantwoord maximaal 6 vragen over uw bedrijfssituatie en uw wensen. Dan weet u binnen 1 minuut welk energieproduct het best past bij uw bedrijf.

  • Stopt de energielevering als ik het contract bij mijn huidige leverancier opzeg?

    In de meeste gevallen bent u verzekerd van levering van elektriciteit en gas. Ook als u heeft opgezegd en u nog niet bent overgestapt naar een andere energieleverancier. Wij raden u aan om de algemene voorwaarden voor opzegging van uw huidige energiecontract zelf goed te checken.

  • Ik heb de opzegbevestiging al ontvangen. Kan ik toch pas op 1 januari overstappen?

    Wanneer u uw contract tijdig heeft opgezegd, kunt u na de einddatum van uw contract overstappen naar een andere leverancier. Aangezien de meeste gas- en elektriciteitscontracten per kalenderjaar worden aangegaan, betekent dit dus dat u (bij tijdig opzeggen) per 1 januari kunt overstappen.

  • Kan ik mijn Nuon-energiecontract op elk moment laten ingaan?

    De meeste elektriciteits- en gascontracten gaan in op de eerste dag van een kalendermaand en eindigen op de laatste dag van een kalendermaand. Hiermee kunnen wij een goede aansluiting garanderen.

    In enkele gevallen kan hiervan worden afgeweken. Wij doen u graag een passend aanbod voor uw specifieke bedrijfssituatie.