Storing stadsverwarming? Zo lossen we het op

Wij begrijpen dat u zo snel mogelijk de storing in stadsverwarming verholpen wilt hebben. Daarom laten we zien bij wie u moet zijn met uw vragen en waar de werkzaamheden zijn. U kunt dag en nacht terecht bij onze storingsdienst op 0800 0513 (gratis). En ons meterkastboekje helpt u direct op weg in de meterkast.

Heeft u een storing met uw stadsverwarming en/of geen warm water?

Bekijk de actuele werkzaamheden en storingen. Zo ziet u direct of een storing bekend is in het stadswarmtenet in uw wijk. En wanneer we verwachten deze het opgelost hebben of klaar zijn met onderhoudswerkzaamheden aan het warmtenet.

Een warmtestoring melden?

Neem contact op via 0800 0513. Wij zijn dag en nacht gratis bereikbaar.

Wie lost uw storing op?

  1. Installaties in uw huis
    Het deel van de installatie voorbij de hendels van de afleverset in de meterkast valt onder de verantwoordelijkheid van de eigenaar van uw woning. Heeft u bijvoorbeeld een probleem met uw thermostaat, radiatoren of vloerverwarming? Neem dan contact op met een erkende installateur zoals bijvoorbeeld Feenstra of uw verhuurder.
  2. Afleverset in de meterkast
    Een afleverset is het apparaat in uw meterkast, dat er voor zorgt dat de radiatoren warm worden en er warm water uit uw kraan komt. Wij zorgen ervoor dat de afleverset in de meterkast goed werkt. Heeft u een storing, dan lossen we dat zo snel mogelijk op. U kunt dag en nacht terecht bij onze storingsdienst op 0800 0513 (gratis). Twijfelt u of het aan uw afleverset ligt, of dat er een algemene storing in de buurt is? Check dan onze actuele werkzaamheden en storingen.
  3. Stadswarmtenetwerk
    Uw huis is aangesloten op het collectieve Stadswarmtenetwerk van Nuon. Wij zorgen voor de levering van stadswarmte tot uw meterkast. Bekijk de actuele werkzaamheden en storingen.
Voorbeeld afleverset
Voorbeeld afleverset

Meterkastboekje

In ons meterkastboekje leggen we uit hoe uw stadsverwarming werkt. We geven onderhoudstips zoals over het ontluchten van radiatoren. Verder hebben we de meest gestelde vragen op een rijtje gezet. En we geven allerlei bruikbare tips. 

Open het meterkastboekje 

Krijg ik een vergoeding als er een storing is in de warmtelevering?

Wij vinden het belangrijk dat u ongestoord van warmte en warm water gebruik kunt maken. Toch kan er een keer iets mis gaan. Heel vervelend als dat gebeurt, en helemaal als het lang duurt. Daarom is het goed dat in de Warmtewet staat dat u automatisch recht heeft op een vergoeding bij ernstige storingen in het warmtenetwerk van Nuon Warmte die langer dan 4 uur duren. 

Zo werkt compensatie aanvragen

Geen storing bekend?

Volg ons op Twitter, daar houden we je op de hoogte van de laatste updates.

Vragen over stadsverwarming?

Onze adviseurs weten alles over stadswarmte

Er is natuurlijk nog veel meer te vertellen over stadswarmte. Onze adviseurs weten er alles van. Bel ons gerust. We zitten elke werkdag van 8.00-18.00 uur voor u klaar.

Neem contact met ons op

Storing? Dat lossen we snel op

Een warmtestoring is natuurlijk heel vervelend. We lossen de storing zo snel mogelijk op. U kunt dag en nacht terecht bij onze storingsdienst op 0800 0513 (gratis).

Bekijk de actuele storingen

8,6

Klantwaardering na bezoek monteur

Op basis van 2287 klantbeoordelingen

Met stadsverwarming zit u er warmpjes bij