U bepaalt welk Nuon termijnbedrag het beste bij u past

Uw termijnbedrag. Wij stellen het voor, u bepaalt of het bij u past.

Op uw energienota staat het termijnbedrag dat u gaat betalen. Past het bedrag niet meer bij uw situatie? Of komt de betaaldag niet uit? Geen probleem. Bij ons past u dat eenvoudig online aan.

Hetzelfde Nuon termijnbedrag op uw termijnfactuur, zomer én winter.

We berekenen eerst hoeveel u het komende jaar gaat gebruiken. We gebruiken hiervoor het energieverbruik op uw adres, weersvooruitzichten en prijswijzigingen in de energiemarkt. Dit is het 'verwachte jaarverbruik'. Dat bedrag delen we door het aantal termijnen dat u betaalt. Zo ontstaat uw termijnbedrag. U krijgt dan in de winter dezelfde termijnfactuur als in de zomer.

U begrijpt dat wij vooraf natuurlijk niet precies weten wat uw verbruik wordt. Het termijnbedrag is daarom een voorschot op het energieverbruik voor het komende jaar. Als het jaar om is verrekenen we de termijnbedragen met wat u werkelijk aan stroom en gas verbruikte. En ontvangt u onze jaarafrekening.

Om u steeds het beste termijnbedrag aan te bieden, berekenen we uw termijnbedrag elk jaar opnieuw. Op de jaarafrekening doen we u een voorstel voor een nieuw termijnbedrag.

Natuurlijk bepaalt u zelf het termijnbedrag en de betaaldag. Beloofd

Als u klant bij ons wordt spreken we samen een termijnbedrag af. Bent u al klant dan ontvangt u elk jaar een voorstel voor een nieuw termijnbedrag op de jaarafrekening.

Natuurlijk bepaalt u zelf wat u wilt. Bij ons past u eenvoudig zelf online uw termijnbedrag aan. Maar ook de betaaldag. U weet tenslotte zelf het beste wanneer er voldoende op uw rekening staat.

Wilt u per de 18e van de maand u betalen? Dat kan. Of komt de 3e van de maand toch beter uit? Pas het aan zoals het u uitkomt en zo vaak als u wilt. Zo maken we betalen nét iets prettiger. U regelt dit allemaal zelf in Mijn Nuon.

Betaaldag aanpassen

Termijnbedrag aanpassen

Klopt uw termijnbedrag nog?

Met uw meterstanden bij de hand, checkt u snel of uw termijnbedrag nog bij uw situatie past.

Wilt u het aantal termijnen zelf kiezen? Ook dat kan.

De meeste mensen betalen per maand. Maar betalen per twee, drie of zes maanden is ook mogelijk. Is uw termijnbedrag minder dan € 50,- per maand, dan betaalt u bij ons standaard per twee maanden. Wilt u een ander aantal afspreken? Ook dat kan. Neemt u dan wel even contact met ons op? We regelen dit liever persoonlijk.

Ontvangt u geen maandelijkse afschrijving of maandelijkse termijnfactuur meer?

Bij het berekenen van uw nieuwe termijnbedrag, delen wij uw verwachte verbruik standaard door 12. De meeste mensen betalen elke maand. Als we bij deze berekening op een termijnbedrag van minder dan € 50,- per maand uitkomen, verlagen wij het aantal termijnen. U betaalt dan bijvoorbeeld maar twee, drie of zes maandelijks. Zo'n laag termijnbedrag komt bijvoorbeeld voor als u verwarming heeft in de garage. Het verbruik is dan erg laag.

Wilt u weten in hoeveel termijnen u betaalt? Kijk dan op uw jaarafrekening in Mijn Nuon. U ziet dan precies hoe vaak wij afschrijven.

Zeker weten dat u goed zit? Gebruik de TermijnbedragManager

Met de TermijnbedragManager checkt u regelmatig uw termijnbedrag. U voert uw meterstanden in, wij geven u advies of u nog goed zit, of dat u uw termijnbedrag kunt verlagen of verhogen zodat u aan het eind van uw contractjaar goed uitkomt. Zo voorkomt u verrassingen op uw jaarafrekening.

Zo werkt de TermijnbedragManager

Alles over het betalen van uw energienota

De opbouw van uw termijnbedrag

Met uw termijnbedrag betaalt u niet alleen ons, maar ook de netbeheerder en de belastingdienst. Wilt u weten hoe dat zit?

Interessant artikel?