U bepaalt welk Nuon termijnbedrag het beste bij u past

Uw termijnbedrag, samen zorgen we ervoor dat het goed bij u past.

Op uw energienota staat uw termijnbedrag. Past het bedrag niet meer bij uw situatie, wilt u advies, of een andere betaaldag? Met Mijn Nuon regelt u het eenvoudig zelf.

Zo berekenen we uw Nuon termijnbedrag

Als u klant wordt en na elke jaarafrekening berekenen wij uw termijnbedrag. We berekenen hoeveel energie u komend jaar waarschijnlijk nodig gaat hebben en wat dit gaat kosten. Dit totaalbedrag verdelen we over 12 termijnen en dit is uw termijnbedrag. Zo betaalt u elke maand hetzelfde bedrag en weet u precies waar u aan toe bent.

Berekening nieuw termijnbedrag:

  • We kijken naar het gemiddelde energieverbruik van afgelopen jaren op uw adres. Als u net klant bent, gebruiken we het jaarverbruik van uw adres. Dit ontvangen we van uw netbeheerder.
  • Ook het weer is van invloed op uw energieverbruik. Net als alle andere energieleveranciers, gebruiken we hiervoor een rekenmodel op basis van graaddagen. Kijk voor de detailberekening op nuon.nl/detailberekening.
  • Daarnaast kijken we naar ontwikkelingen op de energiemarkt. Door vraag en aanbod veranderen onze variabele leveringstarieven. Maar ook netbeheerders en overheid kunnen hun tarieven wijzigen. Goed om te weten is dat de energieprijs altijd uit drie delen bestaat: leveringskosten (voor Nuon), netbeheerkosten (dragen wij af aan uw netbeheerder) en overheidsheffingen (dragen wij af aan de overheid).

Uw termijnbedrag bestaat uit drie onderdelen:

Met uw termijnbedrag betaalt u niet alleen aan ons, maar ook aan uw netbeheerder en de belastingdienst. Wij zorgen ervoor dat uw bijdrage aan hen wordt afgedragen. We leggen u graag uit hoe uw termijnbedrag is opgebouwd.

Pas uw termijnbedrag aan als er iets verandert

We begrijpen dat uw energieverbruik kan veranderen. Bijvoorbeeld door een verandering in uw gezinssamenstelling. Of als u meer stroomslurpers in huis heeft gehaald. Of als uw cv-ketel nu echt een dagje ouder wordt en meer verbruikt. Dan is het fijn dat u bij ons eenvoudig zelf uw termijnbedrag aanpast. Gebruik hiervoor ons online termijnbedragadvies in Mijn Nuon. Want zo weet u meteen of uw termijnbedrag past bij uw energieverbruik. Wel zo fijn. Zonder advies uw termijnbedrag aanpassen mag natuurlijk ook. Wat u wilt.

Check of uw termijnbedrag nog past bij uw verbruik

Heeft u Mijn Nuon dan geven we u regelmatig een seintje. Een e-mail om te checken of uw termijnbedrag nog past bij uw verbruik. Gewoon als extra service.

Wilt u zelf controleren of uw termijnbedrag nog past bij uw verbruik? Gebruik dan ons termijnbedrag-advies in Mijn Nuon. Met behulp van uw meterstanden krijgt u advies over uw termijnbedrag en is het ook meteen aan te passen. Wel zo makkelijk.

Zo voorkomen we samen verrassingen op uw jaarafrekening.

Automatische incasso? Kies zelf uw betaaldag

Bij ons kiest u zelf op welke datum wij uw energienota mogen afschrijven. Wilt u per de 18e van de maand u betalen? Dat kan. Of komt de 3e van de maand toch beter uit? Wat u wilt. U regelt het in Mijn Nuon.

Zo maken we betalen nét iets prettiger.

Energienota betalen

Alles over betalen van uw energienota

Betalen maken we niet alleen zo makkelijk mogelijk, maar we geven u ook veel keus. Bekijk onze mogelijkheden.

Ons online termijnbedrag-advies

We vertellen u graag meer over ons termijnbedrag-advies.

Minder termijnen betalen kan ook. Wat u wilt.

De meeste mensen betalen per maand. Maar betalen per twee, drie of zes maanden kan ook. Neemt u dan wel even contact met ons op? Dan regelen we dat voor u.

Geen maandelijkse afschrijving of termijnfactuur ontvangen?

Op uw jaarafrekening in Mijn Nuon ziet u precies welk aantal termijnen u betaalt. En in Mijn Nuon onder Mijn gegevens, ziet u welke betaaldag wij als automatische incasso datum gebruiken.

Of heeft u misschien afgesproken in minder dan twaalf termijnen te betalen? Dan betaalt u na twee, drie of zes maanden.

Interessant artikel?