U bepaalt welk Nuon termijnbedrag het beste bij u past

Uw termijnbedrag. Op elke jaarafrekening een nieuw voorstel. Zodat het steeds goed bij u past.

Op uw energienota staat het termijnbedrag dat u gaat betalen. Past het bedrag niet meer bij uw situatie? Of komt de betaaldag niet uit? Geen probleem. Bij ons past u dat eenvoudig online aan.

Hetzelfde Nuon termijnbedrag op uw termijnfactuur, zomer én winter.

We berekenen eerst hoeveel u het komende jaar gaat gebruiken. We gebruiken hiervoor het energieverbruik op uw adres, weersvooruitzichten en prijswijzigingen in de energiemarkt. Het totaalbedrag delen we door het aantal termijnen dat u betaalt. Dit wordt uw termijnbedrag. Zo betaalt u in de winter hetzelfde als in de zomer.

U begrijpt dat wij vooraf natuurlijk niet precies weten wat uw verbruik wordt. Het termijnbedrag is daarom een voorschot op het energieverbruik voor het komende jaar. Als het jaar om is verrekenen we de termijnbedragen met uw werkelijk energieverbruik en ontvangt u onze jaarafrekening.

Om u steeds het beste termijnbedrag aan te bieden, berekenen we uw termijnbedrag elk jaar opnieuw. Daarom ziet u op de jaarafrekening altijd uw nieuwe termijnbedrag.

Zo is uw termijnbedrag opgebouwd

Met uw termijnbedrag betaalt u niet alleen aan ons, maar ook aan uw netbeheerder en de belastingdienst. Wij zorgen ervoor dat uw bijdrage aan hen wordt afgedragen. We leggen u graag uit hoe uw termijnbedrag is opgebouwd.

Voorkom verrassingen op de jaarafrekening

Heeft u Mijn Nuon? Dan ontvangt u automatisch een aantal keer per jaar een seintje van ons. Wij sturen u een e-mail om te checken of uw termijnbedrag nog past bij uw energieverbruik. Zo weet u steeds of u nog goed zit met uw termijnbedrag.

Natuurlijk kunt u ook zelf kijken op uw termijnbedrag nog past bij uw verbruik. Gebruik ons termijnbedrag-advies in Mijn Nuon. Met behulp van uw meterstanden krijgt u advies over uw termijnbedrag.

En met een slimme meter gaat dit nog makkelijker. Als wij dagelijks uw meterstanden mogen ophalen bij uw netbeheerder, zijn uw standen al beschikbaar. Zelf invullen is nu niet meer nodig. Wel zo makkelijk.
Omdat het om persoonlijke gegevens gaat, vragen wij uiteraard eerst om toestemming via het termijnbedrag-advies. U leest hier ook wat wij met uw meterstanden doen, en dat wij deze gegevens nooit verkopen aan anderen. Zo weet u precies dat uw gegevens veilig zijn bij ons.

Zo voorkomen we samen verrassingen op uw jaarafrekening.

Kies zelf uw betaaldag of wijzig uw termijnbedrag

Als u klant bij ons wordt spreken we samen een termijnbedrag af. Bent u al klant dan ontvangt u elk jaar een voorstel voor een nieuw termijnbedrag op de jaarafrekening.

Natuurlijk bepaalt u zelf wat u wilt. Bij ons past u niet alleen eenvoudig zelf uw termijnbedrag aan, u kiest ook zelf uw betaaldag. Wilt u per de 18e van de maand u betalen? Dat kan. Of komt de 3e van de maand toch beter uit? Wat u wilt. U regelt het in Mijn Nuon.

Zo maken we betalen nét iets prettiger.

Alles over betalen van uw energienota

Betalen maken we niet alleen zo makkelijk mogelijk, maar we geven u ook veel keus. Bekijk onze mogelijkheden.

Ons online termijnbedrag-advies

We vertellen u graag meer over ons termijnbedrag-advies.

In minder termijnen betalen kan ook. Wat u wilt.

De meeste mensen betalen per maand. Maar betalen per twee, drie of zes maanden kan ook. Neemt u dan wel even contact met ons op? Dan regelen we dat voor u.

U ontvangt  geen maandelijkse afschrijving of maandelijkse termijnfactuur meer

Ontvangt u geen maandelijkse termijnfactuur meer, kan het zijn dat u een ander aantal termijnen met ons heeft afgesproken. U betaalt dan waarschijnlijk per twee, drie of zes maanden. Op uw jaarafrekening in Mijn Nuon ziet u precies welk aantal termijnen u betaalt.

Interessant artikel?