Met uw meterstanden zorgen wij voor een kloppende afrekening

Wij berekenen uw verbruik met uw meterstanden. Daarom ontvangt u hiervoor elk jaar een verzoek. Ook als u klant wordt of een bedrijfspand aan- of afmeldt, vragen wij om uw standen. Als u deze aan ons doorgeeft, weet u zeker dat u uiteindelijk alleen voor uw werkelijke verbruik betaalt.

Geef nu uw meterstanden door

Wij vragen u ruim van tevoren om uw meterstanden

Wij zorgen ervoor dat u ruim op tijd een verzoek ontvangt voor het doorgeven van uw meterstanden. Hiervoor ontvangt u e-mail of een brief. Net wat u wilt. Heeft u een slimme meter, dan is het helemaal gemakkelijk. Uw netbeheerder leest de standen dan namelijk op afstand uit en geeft deze aan ons door. U hoeft dus niets meer te doen.

Handige hulp bij het aflezen van de meter

Wij begrijpen dat u niet elke dag meterstanden doorgeeft. Misschien is het dus even zoeken welke cijfers u precies moet hebben. Als u wilt helpen we u hierbij. Hier vindt u alvast een handleiding voor de meest voorkomende meters. Grote kans dat die van u er tussen staan. Zo niet belt u ons dan gerust.

Is uw verbruik geschat? Bel ons gerust voor een correctie.

Door een schatting kan uw jaarafrekening te hoog of juist te laag uitvallen. Dat lossen we natuurlijk voor u op. Als u alsnog de juiste standen aan ons doorgeeft zorgen wij voor een nieuwe afrekening. Belt u hiervoor gerust met onze Ondernemersdesk. Bij een minimaal verschil (minder dan 220 kWh stroom of minder dan 100 m3 gas) is het trouwens handiger om te wachten tot de volgende afrekening.

Aan wie kan ik mijn meterstanden doorgeven?

Aan ons:

  • Als u klant wordt of zich aanmeldt voor een nieuw adres geeft u de standen aan ons door. Heeft u een slimme meter? Dan hoeft u niets te doen.
  • Hierna vragen wij u elk jaar om uw meterstanden door te geven voor de jaarafrekening.
  • Wanneer u vertrekt van een adres vragen wij u om meterstanden voor de eindafrekening.

Aan uw nieuwe leverancier:
Als u overstapt geeft u uw meterstanden door aan uw nieuwe leverancier. Die geeft ze vervolgens aan ons door. U hoeft uw eindstanden dus niet meer aan ons door te geven.

Aan uw netbeheerder:
Elke drie jaar komt uw netbeheerder langs om uw meterstanden op te nemen. Zo controleert de netbeheerder of uw meter nog goed werkt.

U kunt altijd terecht bij onze Ondernemersdesk

Bel ons gerust op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur op 020 89 20 255. Een e-mail sturen kan natuurlijk ook altijd. Wij zijn er voor u.

Interessant artikel?