energietarieven zakelijk

Vergoeding van uw overstapboete. Zo werkt het.

Als u gaat ondernemen met energie van ons en u zegt uw huidige contract op voordat het is afgelopen, dan kan uw vorige energieleverancier u een boete geven. Vaak nemen we deze boete van u over. Hoe dat precies werkt? Daar vertellen we u graag meer over.

Krijgt u de vergoeding?

Daar zijn natuurlijk wel een aantal spelregels aan verbonden. Zo nemen we de boete niet over, als u al een paar keer gewisseld bent. Of als u na een maand alweer bij ons vertrekt. Klinkt logisch, maar is toch goed om te weten.

U vindt de spelregels in de voorwaarden bij het aanvraagformulier. Maar even bellen met de mensen van onze Ondernemersdesk kan natuurlijk ook. Zij zorgen dat u precies weet waar u op mag rekenen.

Wat we vergoeden

Welk bedrag we precies vergoeden staat in de voorwaarden van het aanbod dat u gekozen heeft. U ontvangt de vergoeding als korting op de levering van energie. We noemen dit: overstapkorting. En we verrekenen deze korting op uw jaarafrekening.

Het is goed om te weten dat we kosten voor welkomstcadeaus, vervallen kortingen of welkomstpremies niet vergoeden.

Zo vraagt u de vergoeding aan

  • Heeft u een factuur met een overstapboete ontvangen van uw vorige leverancier? Vraag dan binnen drie maanden nadat u klant bent geworden, de vergoeding aan.
  • Zorg alvast voor een kopie van de factuur met overstapboete. Dit mag een JPG, PNG of PDF
  • zijn. We hebben deze nodig om uw aanvraag snel in orde te maken.
  • Doe uw aanvraag eenvoudig in Mijn Nuon
  • U ziet meteen welk bedrag we vergoeden en wanneer u dit krijgt.

Vergoeding overstapboete aanvragen

U kunt altijd terecht bij onze Ondernemersdesk

Bel ons gerust op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur op 020 89 20 255. U kunt ook met ons chatten van 8.00 tot 22.00. Of stuur een e-mail naar ondernemersdesk@nuon.com. Wij zijn er voor u.

Interessant artikel?