1. Thuis
  2. Energie
  3. spoedaanvraag
  • Alles over een spoedaanvraag voor energie

  • Binnen 24 uur energie nodig?

    En nog geen leverancier? Wij helpen je uit de brand. Geef bij je aanvraag als startdatum de datum van morgen op.

Een spoedaanvraag energie is voor spoedgevallen

Soms is een spoedaanvraag voor energie de enige oplossing. Als je geen energie meer hebt op je huidige woon of werkadres bijvoorbeeld, of dit dreigt te gebeuren. Wij zorgen dan dat je er snel weer door kunt. Heb je snel energie nodig op een nieuw adres, of zakelijk? Dan is een spoedaanvraag ook mogelijk.

Spoedaanvraag voor energie op je huidige adres

Heb je opeens geen stroom en/of gas meer op je huidige adres? Dat is vervelend. Wij regelen graag met spoed een aansluiting op energie voor je. Hierbij toetsen we eerst je betaalgedrag. Als dat positief is, verwerken we je aanvraag binnen 24 uur. Heb je nu nog energie, maar raak je de aansluiting binnen een paar dagen kwijt? Dan kun je ook een spoedaanvraag doen.

In drie stappen heb je weer energie

  1. Doe navraag bij je netbeheerder. Zij leggen uit wat je moet doen om je weer aan te sluiten. Kijk wie je netbeheerder is.

  2. Neem contact op met onze klantenservice als je met spoed een energieleverancier moet kiezen. We helpen je graag op weg. 

  3. We toetsen je betaalgedrag. Als dat positief is, gaan we aan de slag met je aanvraag. Als de toets negatief is, dan vragen we je een waarborgsom te betalen. Zodra je die hebt betaald, gaan we verder met je aanvraag.

Spoedaanvraag voor energie met waarborgsom

Blijkt dat je in het verleden moeite had met het betalen van je energierekening? Dan vragen we bij een spoedaansluiting een waarborgsom. Dit is een eenmalig bedrag dat je ons betaalt als verzekering. Zo hebben wij als energieleverancier een reservepotje voor als er iets misgaat.

 

Een spoedaanvraag voor energie zonder waarborgsom

Als je (tijdelijk) je financiële zaken niet zelf regelt, dan werken we samen met je financieel hulpverlener. 

Energie- of spoedaanvraag zonder waarborgsom

Spoedaanvraag bij een verhuizing

Als je verhuist en nog geen stroom en gas hebt geregeld, krijg je een brief van je netbeheerder. Daarin staat dat je snel energie moet regelen. In die brief staat een uiterlijke aanmelddatum. Die is belangrijk voor je spoedaanvraag voor energie.

Neem contact op met onze klantenservice als je uiterlijke aanmelddatum nog niet is aangebroken en je nog maximaal vijf dagen hebt om energie aan te vragen. Dan zorgen wij dat je op tijd energie hebt. Als je meer dagen de tijd hebt, dan is energie aanvragen zo geregeld.

Goed om te weten: nieuwe klanten toetsen we op betaalgedrag. Als de uitslag negatief is, dan vragen we je om een waarborgsom.

Spoedaanvraag energie nodig voor je bedrijf?

Als je voor zakelijk gebruik een spoedaansluiting voor je energie nodig hebt, dan helpen wij je verder.

Spoedaansluiting energie zakelijk

Voordelen van een spoedaanvraag bij Vattenfall

Heb je direct energie nodig? Wij doen er alles aan om een spoedaansluiting voor stroom en/of gas snel in orde te maken.

  • Binnen 24 geregeld
  • Wij regelen je overstap
  • Persoonlijk en zakelijk goed geholpen 

Veelgestelde vragen

Wat kost een spoedaanvraag energie?

Een spoedaanvraag energie kost niets extra’s. Als je een aanvraag doet, toetsen we wel je betaalgedrag. In sommige gevallen vragen we je om een waarborgsom te betalen. Sommige energieleveranciers vragen per product een waarborgsom. Dat doen wij niet. Bij ons betaal je altijd één vast bedrag: € 450. Dit is best een groot bedrag, dat begrijpen we. Helaas is het niet mogelijk deze borg in gedeelten te betalen. Zodra je de borg betaalt, verwelkomen wij je als klant.

Hoe lang duurt het om energie aan te sluiten?

Als je een spoedaanvraag voor energie bij ons doet, toetsen we eerst je betaalgedrag. Als dat positief is, verwerken we je aanvraag binnen 24 uur. In sommige gevallen vragen we je om een waarborgsom te betalen. Na ontvangst van je contractbevestiging heb je sowieso nog 14 dagen bedenktijd.

Wat is waarborgsom energie?

Een waarborg energie is een geldbedrag waar we als energieleverancier om kunnen vragen voordat we stroom en gas aan je leveren. Voordat je een energiecontract afsluit, toetsen we je betaalgedrag. Net als andere energieleveranciers. Zo schatten we in of je je energienota's kunt betalen. Blijkt dat je in het verleden moeite had met betalen, dan vragen we een borgsom.
Kan je geen borg betalen? Lees dan verder

Hoe vraag je energie aan?

Geef ons op tijd de datum van je verhuizing door, als je stroom en gas wil in je nieuwe woning. Dit kan al lang van te voren, maar doe dit uiterlijk twee weken voor de verhuisdatum.

Als je klant wilt worden, kan je kiezen om een vast óf een variabel contract af te sluiten. Kies je voor de zekerheid van een vast contract voor één of drie jaar, of blijf je liever flexibel? De keuze is aan jou. Vraag het hier eenvoudig aan.

Heb je interesse in een energiecontract met dynamische tarieven? Lees dan hier alle informatie en kijk of het voor jou interessant is.

Hoe kan ik overstappen naar Vattenfall?

Jouw overstap regel je heel gemakkelijk. Je kunt nu een contract met variabele tarieven afsluiten. Dit is een contract voor stroom en/ of gas met variabele prijzen voor onbepaalde tijd. Vraag het hier eenvoudig aan. Wij zorgen dat je contract bij je huidige energieleverancier wordt opgezegd.

Ons doel

Wij zijn Vattenfall. Een energiebedrijf met een duidelijk doel: fossielvrij leven binnen één generatie mogelijk maken. We beginnen bij onszelf, helpen je op weg en werken samen met industrie en overheden.

Doe je mee?

Meer over energie