We begrijpen dat het lastig is als betalen even niet lukt. Vraag hulp.

Lukt betalen even niet? Dat kan iedereen overkomen. Vraag ons om hulp. We vinden samen vast een oplossing.

Hoge bijbetaling? We helpen u met de Nuon betalingsregeling

We begrijpen dat het soms lastig is een hoge rekening in één keer te betalen. Als u een bijbetaling heeft van  € 100,- of meer, dan kan een Nuon betalingsregeling een oplossing voor u zijn.

  • Is een betalingsregeling mogelijk? Dan ziet u in Mijn Nuon, bij uw openstaande facturen, de link naar de betalingsregeling.
  • Ziet u geen link? Dan is het niet mogelijk een betalingsregeling te treffen 

Voor de betalingsregeling gelden ook een paar afspraken:

Bij het afsluiten van een betalingsregeling gelden de volgende afspraken:

  • U heeft verder geen openstaande rekeningen die al betaald hadden moeten zijn.
  • Wij innen voortaan al uw betalingen dan via automatische incasso. Dus nu ook uw maandelijkse termijnbedragen.
  • Het bedrag van uw betalingsregeling is minimaal € 50,- per maand.
  • Daarnaast berekenen we per termijn € 5,- administratiekosten.
  • U mag in minimaal twee en maximaal tien termijnen betalen. U kiest zelf een voor u haalbaar aantal. 

Een betalingsregeling getroffen? Zorg voor voldoende saldo.

Zorgt u ervoor dat er voldoende geld op uw rekening staat? Want als de automatische incasso mislukt, vervalt  uw betalingsregeling.

Is de betalingsregeling vervallen? Dan is het nodig dat u alle openstaande bedragen in één keer betaalt. Ga naar Mijn Nuon, Mijn Facturen en betaal via iDEAL.

Energierekening betalen

Bekijk op welke manier u de energienota kunt betalen en hoe u zelf uw betaaldag kiest.

Naar contact

Neem contact met ons op en bespreek uw klacht met ons.

Heeft u al een brief van een incassobureau?

Als u al een brief van uw incassobureau heeft gekregen, is het niet meer mogelijk een betalingsregeling met ons te treffen. We adviseren u contact op te nemen met het incassobureau. Zij helpen u verder.

Lukt het betalen deze maand even niet?

We begrijpen dat dit een keer kan voorkomen. Neemt u contact met ons op? Dan nemen we de mogelijkheden met u door en lossen we het samen zeker op.

Komt u er financieel even helemaal niet uit?

Dan kan een schuldhulpinstantie uitkomst bieden. Zij bekijken uw situatie en helpen u verder. Meld u aan bij de afdeling Sociale Zaken van uw gemeente. Zij schakelen dan schulphulp voor u in. 

Kunnen we u helpen uw energienota omlaag te brengen?

U gelooft het misschien niet, maar een energierekening kan bijna altijd wel omlaag. We helpen u graag. Dat kan online, met onze energiebespaartips. Of in Mijn Nuon, waar Mijn Verbruik voor u klaar staat. Of met de Mijn Nuon App. Daarmee krijgt u inzicht in uw verbruik zodat u weet waar u kunt besparen. Of vraag de gratis Energiescan aan en ontvang rechtstreeks advies van onze energieadviseur.

Liever persoonlijk advies? Neem contact op met een van de energieadviseurs. We geven u concrete tips, bekijken uw contract, en luisteren naar uw wensen. Kortom we bieden hulp waar u wat aan heeft.

Alles over het betalen van uw energienota

Spoedaanvraag energie zonder waarborgsom

Het kan gebeuren dat u door bijzondere omstandigheden uw financiële zaken (tijdelijk) niet meer kunt regelen. Daarom werken we samen met bewindvoerders. Zodat onze energie voor iedereen beschikbaar is.

Betaalproces

We hebben de stappen van ons betaalproces op een rij gezet.

Interessant artikel?