Per 1 juli veranderen de variabele leveringstarieven

Zoals u van ons gewend bent, informeren we u over deze tariefswijziging.

Welke tarieven wijzigen er per 1 juli 2019?

Zoals u van ons gewend bent, informeren we u over de wijziging van de variabele energietarieven per 1 juli: 

  • Onze variabele leveringskosten dalen
  • Onze vaste leveringskosten stijgen
  • Netbeheerkosten en overheidsheffingen blijven gelijk

Deze wijziging geldt als u een contract heeft met een variabele prijs. Vanaf half mei informeren we u persoonlijk als deze tariefswijziging voor u geldt. Daarna bewaren we de informatie voor u in uw Mijn Nuon correspondentie.

De nieuwe tarieven vindt u in uw contract in Mijn Nuon.

 

Waardoor wijzigen de energieprijzen?

Op de energiemarkten voor stroom en gas zijn de afgelopen maanden de prijzen gedaald ten opzichte van de marktprijzen in 2018. Dit betekent dat wij voor de levering van stroom en gas in het tweede halfjaar van 2019 lagere inkoopkosten hebben.
Deze lagere inkoopkosten rekenen wij door in onze energietarieven per 1 juli 2019. De daling is voor zowel stroom als gas.

Een rekenvoorbeeld: Voor een consument met een jaarverbruik van 2.750 kWh en 1.300 m3 is de daling op jaarbasis € 51,- (inclusief btw). Voor stroom € 12,- en voor gas € 39,-. De tariefwijziging is minimaal. Daarom is het op basis van deze tariefswijziging nu niet nodig om uw termijnbedrag aan te passen.

Meer informatie over de tariefwijziging voor onze zakelijke klanten

De energieprijs bestaat uit drie onderdelen:

Opbouw energieprijs

U betaalt niet alleen aan ons, maar ook aan uw netbeheerder en de overheid. Wij zorgen ervoor dat de netbeheerder en de overheid hun deel krijgen. In de afbeelding ziet u een voorbeeld van de opbouw van een termijnbedrag bij een gemiddeld energieverbruik van 2.750 kWh en 1.300 m3.

Voorkom verrassingen op uw jaarafrekening

Heeft u een slimme meter én ons toestemming gegeven voor het dagelijks uitlezen van uw slimme meter? Dan sturen we u regelmatig een seintje. Een e-mail om te checken of uw termijnbedrag nog past bij uw energieverbruik. Nog geen slimme meter, of geen toestemming gegeven? Dan adviseren we u om zelf uw termijnbedrag te checken via ons termijnbedragadvies in Mijn Nuon.

Zo zorgen we samen voor een jaarafrekening zonder verrassingen.

Een jaarafrekening zonder verrassingen, één van onze 6 vertrouwde services

Samen zorgen we voor een jaarafrekening zonder verrassingen, een van onze 6 vertrouwde services. We doen graag een stap extra voor onze klanten.

De 6 vertrouwde services van Nuon Vattenfall Lees meer op nuon.nl/6services

Interessant artikel?