Wat doen wij met uw slimme-meterstanden?

Natuurlijk begrijpen we dat u wilt weten wat wij met uw slimme-meterstanden doen. We leggen het uit.

Dagelijks ophalen van uw meterstanden voor nog meer inzicht

Als u ons toestemming geeft halen wij dagelijks uw meterstanden op. Ieder kwartier de stroomstanden en/of elk uur de gas- of warmtestanden. In plaats van uw tweemaandelijkse standen, verwerken wij dan uw dagelijkse standen in Mijn Verbruik en in de Mijn Nuon App.

U heeft nu veel meer standen. En daardoor een nauwkeuriger inzicht. U ziet nu aan de meterstanden bijvoorbeeld het verbruik van de douchebeurten in de ochtend. Of het verbruik van uw afwasmachine 's avonds. Met dit inzicht kunt u gerichter energiebesparen als u wilt.

Omdat het om uw persoonlijke gegevens gaat vertellen we u precies waar wij uw meterstanden voor gebruiken. Deze standen gebruiken we voor het uitvoeren van onze leveringsovereenkomst en voor advies-, analyse-, benchmarking- en marketingdoeleinden. Zo kunnen we u nog beter op maat adviseren. Natuurlijk gaan we altijd zorgvuldig met uw gegevens om. Wilt u er meer over weten, bekijkt u dan ons Privacy Statement.

Stopzetten van het dagelijks ophalen van uw standen kan natuurlijk altijd. Gewoon via dezelfde pagina in Mijn Verbruik of de Mijn Nuon App. U zet uw toestemming eenvoudig op 'nee'. Wij halen daarna uw meterstanden weer tweemaandelijks voor u op.

Zonder uw toestemming halen wij elke twee maanden uw standen op

Zonder uw toestemming of na intrekken van uw toestemming halen wij tweemaandelijks uw standen voor u op. Deze standen gebruiken wij voor uw jaarafrekening, of als u verhuist. En we halen ze oor u op als u Mijn Verbruik of de Mijn Nuon App gebruikt. Daarnaast gebruiken wij deze standen voor het verbruikskostenoverzicht dat u elke twee maanden van ons ontvangt.

Alles over de slimme meter

Voer uw Nuon meterstanden in

Meld u aan voor Mijn Nuon

Altijd toegang tot uw persoonlijke gegevens. Eenvoudig uw wijzigingen doorvoeren.

Interessant artikel?