Wat doen wij met uw slimme-meterstanden?

We begrijpen dat u wilt weten wat wij met uw slimme-meterstanden doen. Het zijn tenslotte uw persoonlijke gegevens. Daarom vertellen we graag hoe zorgvuldig we hiermee omgaan.

Dagelijks ophalen van uw meterstanden voor nog meer inzicht

Wij halen elke twee maanden de standen voor u op. Maar als u ons toestemming geeft, halen wij ze dagelijks op. Ieder kwartier de stroomstanden en/of elk uur de gas- of warmtestanden. Dit geeft een veel nauwkeuriger beeld van uw verbruik in Mijn Verbruik en in de Mijn Nuon App. U ziet nu met behulp van deze meterstanden bijvoorbeeld het verbruik van de douchebeurten in de ochtend. Of het verbruik van uw afwasmachine 's avonds. Met dit inzicht kunt u gerichter energiebesparen, als u wilt.

Hier gebruiken wij uw slimme-meterstanden voor

Omdat het om persoonlijke gegevens gaat vinden we het belangrijk dat u weet wat we met uw gegevens doen. Uw meterstanden gebruiken wij voor het uitvoeren van onze leveringsovereenkomst en voor advies-, analyse-, benchmarking- en marketingdoeleinden. Dit betekent dat wij ze gebruiken voor uw jaarafrekening, bij een verhuizing en voor het verbruikskostenoverzicht dat u elke twee maanden ontvangt. Ook gebruiken wij de informatie om u beter en meer op maat te adviseren. Als u wilt weten hoe wij met uw persoonlijke gegevens omgaan, leest u dan vooral ook de informatie op: Privacy Statement.

Stopzetten van het dagelijks ophalen van uw standen kan natuurlijk altijd. Gewoon via dezelfde pagina in Mijn Verbruik of de Mijn Nuon App. U wijzigt het geven van toestemming eenvoudig in 'nee'. Wij halen daarna uw meterstanden weer tweemaandelijks voor u op.

Zonder uw toestemming halen wij elke twee maanden uw standen op

Zonder uw toestemming of na intrekken van uw toestemming halen wij tweemaandelijks uw standen voor u op.

Alles over de slimme meter

Voer uw Nuon meterstanden in

Interessant artikel?