Uitlezen slimme meter

Mogen wij dagelijks uw slimme meter uitlezen?

We begrijpen dat u eerst wilt weten waar u toestemming voor geeft en wat wij met uw meterstanden doen. Het zijn tenslotte uw persoonsgegevens.

Dagelijks slimme meter uitlezen = meer gemak

U heeft nog meer profijt van uw slimme meter als u ons toestemming geeft voor het dagelijks uitlezen van uw slimme meter voor de onderwerpen: Mijn Verbruik, Termijnbedrag Manager en Aanbiedingen en advies.

Want met uw toestemming kunnen wij uw slimme-meterstanden automatisch toevoegen aan Mijn Verbruik en de Termijnbedrag Manager. Zelf meterstanden invullen is niet meer nodig. Daarnaast krijgt u meer inzicht in uw energieverbruik, een nauwkeuriger termijnbedrag-advies en beter bij uw situatie passende aanbiedingen en advies.  

Natuurlijk alleen met uw toestemming

Dagelijks uw slimme meter uitlezen doen wij natuurlijk alleen als u dat goed vindt. Via Mijn gegevens of in de Mijn Nuon app zet u, per onderwerp, eenvoudig uw  toestemming op  'Aan'. U geeft ons, NV Nuon Sales Nederland, dan toestemming dagelijks de meterstanden van uw slimme meter uit te lezen. Elk kwartier de stroomstanden en/of elk uur de gasstanden. 

Mijn Nuon

Nog geen Mijn Nuon

Meld u eenvoudig en snel aan met uw klantnummer. Zo geregeld.

Slimme meter privacy

We begrijpen dat u wilt weten hoe uw slimme meter privacy geborgd is. In ons Privacy Statement leggen we uit hoe zorgvuldig wij met uw persoonsgegevens omgaan.

Privacy Statement

Stopzetten van dagelijks uitlezen kan altijd

Wij blijven dagelijks uw slimme meter uitlezen, totdat uw contract eindigt, of u de toestemming op 'Uit' zet via Mijn Gegevens.  Wij lezen dan uw meterstanden niet meer dagelijks uit. Ook zorgen we ervoor dat uw eerder opgehaalde gegevens niet meer naar u herleidbaar zijn.  Wij lezen uw slimme-meterstanden nog wel uit:

  • Voor het maken van de jaar- en eindafrekening
  • Als de variabele tarieven wijzigen
  • Voor het maken van ons maandelijkse energierapport

Interessant artikel?