Als uw automatische incasso niet lukt

Het kan dat er tijdens de automatische incasso niet genoeg geld op uw rekening stond. Geen probleem, dat kan gebeuren. Wij helpen u graag met een oplossing.

Onvoldoende saldo

Als er niet genoeg geld op uw rekening staat, kan de bank het bedrag niet afschrijven. Sommige banken doen dit wel, maar storneren het vervolgens weer. Banken mogen binnen 5 dagen alsnog proberen het bedrag af te schrijven. Toch verschilt het hoe banken hiermee omgaan. Vraag uw bank hoe zij dit aanpakt.

Nieuwe incassopoging

Uw bank probeert binnen 5 dagen het bedrag alsnog af te schrijven. Als ook deze incassopoging niet lukt, dan gebeurt dat niet meer automatisch. Wij sturen u dan een aanmaning. Wilt u die op tijd betalen? In de aanmaningsbrief staat het betaalkenmerk dat u daarbij nodig heeft.

Onze bankgegevens:

  • IBAN: NL54 INGB 0000 0005 03
  • t.n.v. Nuon Klantenservice te Arnhem

Meld u aan voor Mijn Nuon

Altijd toegang tot uw persoonlijke gegevens. Eenvoudig uw wijzigingen doorvoeren.

Kies zelf uw betaaldag

We begrijpen best dat u niet altijd genoeg saldo heeft. Daarom kunt u bij ons zelf uw betaaldag kiezen. Bijvoorbeeld 2 dagen nadat u salaris krijgt. Zo weet u zeker dat het voortaan goed gaat.

Betaaldag aanpassen in Mijn Nuon

Heeft u een betalingsregeling?

Dan betaalt u de maandelijkse termijnen via automatische incasso. Hou er rekening mee dat u naast het maandelijkse bedrag van de betalingsregeling ook het reguliere termijnbedrag betaalt.

Als de automatische incasso mislukt, vervalt uw betalingsregeling. We vragen u dan het bedrag dat nog openstaat direct te betalen via Mijn facturen.

Interessant artikel?