We maken je Vattenfall eindafrekening in orde

Bij een verhuizing, overstap of het beëindigen van je contract maken we onze Vattenfall eindafrekening voor je. Natuurlijk doen we dat zorgvuldig. Precies zoals je gewend bent.

Wanneer krijg je de eindafrekening

Ga je verhuizen, of beëindig je het contract? Dan ontvang je de eindafrekening Vattenfall binnen vier weken nadat we de meterstanden hebben. 

Ben je overgestapt naar een andere leverancier? Dan kan het langer duren voordat je de eindafrekening ontvangt. Dat is afhankelijk van het moment waarop je contract ingaat en bij ons stopt.  

Het kan zijn dat we je stroom- en gasverbruik apart verrekenen. Je krijgt dan twee aparte eindafrekeningen. Je vindt ze ook terug In Mijn Vattenfall.

Hoge eindafrekening energie in de wintermaanden

Als in de winter opzegt, kun je een hoge eindafrekening energie krijgen. Maar op de jaarafrekening van je nieuwe leverancier krijg je dan waarschijnlijk een bedrag terug. 

  • Je stapt over in januari en je jaarafrekening krijg je in juli
  • De eindafrekening gaat over de maanden augustus t/m december 
  • Je termijnbedrag is het hele jaar hetzelfde, maar je gas- of warmteverbruik is in deze maanden hoger
  • Dit veroorzaakt een hoge eindafrekening


Hoge jaarafrekening gekregen?
Soms wordt met eindafrekening de jaarafrekening bedoeld. Lees dan verder op de pagina: Hoge jaarafrekening.

Zo verzorgen wij je Vattenfall eindafrekening

  1. Heb je nog geen slimme meter, dan vragen we om je meterstanden

  2. Met je meterstanden berekenen we je energieverbruik van je oude adres

  3. We verrekenen dit verbruik met de termijnbedragen die wij al in rekening hebben gebracht

  4. Binnen 4 weken na ontvangst van je meterstanden krijg je de eindafrekening

We gebruiken je meterstanden voor de eindafrekening

Bij een verhuizing is er veel te regelen. Daarom regelen wij het verhuizen van je energie. Hebben we de meterstanden van je oude adres, dan krijg je onze eindafrekening.

Heb je een slimme meter dan krijgen wij je meterstanden via je netbeheerder. Nog geen slimme meter? Geef dan je meterstanden aan ons door, het liefst binnen 5 dagen na sleuteloverdracht.

Geld terug

Als je geld terugkrijgt, dan zorgen we ervoor dat het geld binnen een week nadat je de eindafrekening hebt ontvangen, op je rekening staat. Als je nog een openstaande rekening hebt, verrekenen we dat met het tegoed.

Een bijbetaling

Moet je bijbetalen, dan kan het zijn dat de eindafrekening vlak na de winter volgt. Het kan ook zijn dat je termijnbedrag te laag is geweest.

Heb je een bijbetaling van € 100,- of meer, dan is een betalingsregeling mogelijk.

Tips voor na je verhuizing

Inloggen Mijn Vattenfall

Lees meer over gas, water en licht