We begrijpen dat het lastig is als betalen even niet lukt. Vraag hulp.

Lukt betalen even niet? Dat kan iedereen overkomen. Vraag ons om hulp. Want we helpen u graag en vinden samen vast een oplossing.

Bijbetalen bij uw jaar- of eindafrekening? We helpen u met een betalingsregeling.

We begrijpen dat het soms lastig is een hoge rekening in één keer te betalen. Dan kan een betalingsregeling de oplossing voor u zijn. U kunt een betalingsregeling treffen als u meer dan € 100,- moet bijbetalen.

Gaat u akkoord met een betalingsregeling, spreken we het volgende met u af:

  • U heeft verder geen openstaande rekeningen, die al betaald hadden moeten zijn.
  • Wij innen voortaan al uw betalingen dan via automatische incasso. Dus nu ook uw maandelijkse termijnbedragen.
  • Het bedrag van uw betalingsregeling is minimaal € 50,- per maand.
  • Daarnaast berekenen we per termijn € 5,- administratiekosten.
  • U mag in minimaal twee en maximaal tien termijnen betalen. U kiest zelf een voor u haalbaar aantal.

Betalingsregeling treffen

Voldoet u aan de bovenstaande punten, neemt u dan contact met ons op. Samen bekijken we de mogelijkheden om een betalingsregeling te treffen.

Zorgt u ervoor dat er voldoende geld op uw bankrekening staat? Want als de automatische incasso mislukt vervalt de betalingsregeling. Is dat toch gebeurd, betaalt u dan het openstaande bedrag met iDEAL via Mijn Facturen.

Energierekening betalen

Bekijk op welke manier u de energienota kunt betalen en hoe u zelf uw betaaldag kiest.

Heeft u nog vragen?

Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

Heeft u al een brief van een incassobureau?

Als u al een brief van uw incassobureau heeft gekregen, is het niet meer mogelijk een betalingsregeling met ons te treffen. We adviseren u contact op te nemen met het incassobureau. Zij helpen u verder.

Lukt het betalen deze maand even niet?

We begrijpen dat dit een keer kan voorkomen. Neemt u contact met ons op? Dan nemen we de mogelijkheden met u door en lossen we het samen zeker op.

Komt u er financieel even helemaal niet uit?

Dan kan een schuldhulpinstantie uitkomst bieden. Zij bekijken uw situatie en kunnen u verder helpen. U kunt contact opnemen met de afdeling Sociale Zaken van uw gemeente om u aan te melden. Heeft u liever dat wij u aanmelden? Neemt u dan contact met ons op. Alleen met uw toestemming geven wij uw naam, adres en de hoogte van uw schuld door.

Wij werken met erkende schuldhulpinstanties. Op deze website vindt u meer informatie over hulp bij schulden:

www.nvvk.eu

Bekijk de contactmogelijkheden

Kunnen we u helpen uw energienota omlaag te brengen?

U gelooft het misschien niet, maar een energierekening kan bijna altijd wel omlaag. We helpen u graag. Dat kan online, met onze energiebespaartips. Of in Mijn Nuon, waar Mijn Verbruik voor u klaar staat. Of met de Mijn Nuon App. Daarmee krijgt u inzicht in uw verbruik zodat u weet waar u kunt besparen.

Liever persoonlijk advies? Neem contact op met een van de energieadviseurs. We geven u concrete tips, bekijken uw contract, en luisteren naar uw wensen. Kortom we bieden hulp waar u wat aan heeft.

Alles over het betalen van uw energienota

Spoedaanvraag energie zonder waarborgsom

Het kan gebeuren dat u door bijzondere omstandigheden uw financiële zaken (tijdelijk) niet meer kunt regelen. Daarom werken we samen met bewindvoerders. Zodat onze energie voor iedereen beschikbaar is.

Betaalproces

We hebben de stappen van ons betaalproces op een rij gezet.

Interessant artikel?