We begrijpen dat het lastig is als betalen even niet lukt. Vraag hulp.

Lukt betalen even niet? Dat kan iedereen overkomen. Vraag ons om hulp. Want we helpen u graag en vinden samen vast een oplossing.

De jaarafrekening en bijbetalen? We helpen u met een betalingsregeling.

We begrijpen dat het soms lastig is een hoge rekening in één keer te betalen. Dan kan een betalingsregeling de oplossing voor u zijn. U kunt een betalingsregeling treffen als u meer dan € 100,- moet bijbetalen.

Als u akkoord gaat met een betalingsregeling, spreken we het volgende met u af:

  • U heeft verder geen openstaande rekeningen, die al betaald hadden moeten zijn.
  • Wij innen voortaan al uw betalingen dan via automatische incasso. Dus nu ook uw maandelijkse termijnbedragen.
  • Het minimale maandbedrag is € 50,-.
  • Daarnaast berekenen we per termijn € 5,- administratiekosten.
  • U mag in minimaal twee en maximaal tien termijnen betalen. U kiest zelf een voor u haalbaar aantal.

Zorgt u ervoor dat er voldoende geld op uw bankrekening staat? Want als de automatische incasso mislukt, komt de betalingsregeling te vervallen. Als dat is gebeurd, betaalt u dan het openstaande bedrag met iDEAL via Mijn Facturen.

Ik ga akkoord met deze spelregels

Heeft u nog vragen?

Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

Heeft u al een brief van een incassobureau?

Als u al een brief van uw incassobureau heeft gekregen, is het niet meer mogelijk een betalingsregeling met ons te treffen. We adviseren u contact op te nemen met het incassobureau. Zij helpen u verder.

Lukt het betalen deze maand even niet?

We begrijpen dat dit een keer kan voorkomen. Neemt u contact met ons op? Dan nemen we de mogelijkheden met u door en lossen we het samen zeker op.

Komt u er financieel even helemaal niet uit?

Dan kan een schuldhulpinstantie uitkomst bieden. Zij bekijken uw situatie en kunnen u verder helpen. U kunt contact opnemen met de afdeling Sociale Zaken van uw gemeente om u aan te melden. Heeft u liever dat wij u aanmelden? Neemt u dan contact met ons op. Alleen met uw toestemming geven wij uw naam, adres en de hoogte van uw schuld door.

Wij werken met erkende schuldhulpinstanties. Op deze websites vindt u meer informatie over hulp bij schulden:

www.nvvk.eu
www.schulden.nl

Bekijk de contactmogelijkheden

Kunnen we u helpen uw energienota omlaag te brengen?

U gelooft het misschien niet, maar een energierekening kan bijna altijd wel omlaag. We helpen u graag. Dat kan online, met onze energiebespaartips. Of in Mijn Nuon, waar Mijn Verbruik voor u klaar staat. Of met de Mijn Nuon App. Daarmee krijgt u inzicht in uw verbruik zodat u weet waar u kunt besparen.

Liever persoonlijk advies? Neem contact op met een van de energieadviseurs. We geven u concrete tips, bekijken uw contract, en luisteren naar uw wensen. Kortom we bieden hulp waar u wat aan heeft.

Alles over het betalen van uw energienota

Betaalproces

We hebben de stappen van ons betaalproces op een rij gezet.

Interessant artikel?