Zo verzorgen wij uw overstap

Welkom bij Nuon, fijn dat u klant bij ons bent. Wij zorgen ervoor dat uw overstap soepel verloopt. Wilt u weten hoe deze ervoor staat? In Mijn Nuon kunt u uw aanvraag volgen. Wel zo prettig.

Nieuw contract? U krijgt snel een bevestiging

Als wij uw e-mailadres hebben, ontvangt u al binnen 24 uur een bevestigingsmail van uw aanvraag. Ook maken we meteen een account in Mijn Nuon voor u aan zodat u altijd de status van uw aanvraag kunt checken.

Binnen 5 werkdagen krijgt u een e-mail of brief met alle contractinformatie en deze bijlagen:

  • Productvoorwaarden en tarieven
  • Algemene tarieven
  • Algemene voorwaarden

Toch twijfels? Dat is geen punt bij ons. Na ontvangst van uw contractinformatie heeft u 14 dagen bedenktijd om uw aanvraag aan te passen of te annuleren.

Informatie over uw nieuwe contract

Goed om te weten over de ingangsdatum

U krijgt de ingangsdatum van uw contract per e-mail of brief. Bij een overstap naar Nuon bepalen we zorgvuldig het moment waarop wij uw energie gaan leveren en uw contract beeindigen bij uw huidige leverancier. Daarbij houden we rekening met uw nog lopende contracten. Zo proberen we een eventuele overstapboete te voorkomen.

Zodra uw leveringscontract ingaat, krijgt u van ons nog een bericht met aanvullende informatie over uw nieuwe contract.

Meer weten over de ingangsdatum? Bekijk een paar voorbeeldsituaties.

Uw nieuwe contract gaat altijd in op de 1e dag van de maand. De ingangsdatum van uw contract kan daardoor enkele weken later zijn dan uw aanvraag. Wij lichten dit verder toe in de productinformatie die wij u toesturen. Hieronder ziet u alvast een paar voorbeelden.

Voorbeeldsituatie: uw oude contract is verlopen, u vraagt in juli een contract bij ons aan. 

Vraagt u een nieuw contract aan vóór 21 juli? Dan gelden voor uw contract de tarieven van juli. De ingangsdatum van uw contract is 1 augustus. 

Vraagt u ná de 21ste van de maand uw nieuwe contract aan, dan gelden de tarieven van de maand daarna, in dit voorbeeld de tarieven van 1 augustus. De ingangsdatum van uw nieuwe contract is 1 september

Voorbeeldsituatie: uw huidige contract loopt nog (tot maximaal 1 jaar), u vraagt in juli nieuwe contract aan. 

Vraagt u vóór 21 juli een contract aan, dan gelden tijdens uw nieuwe contract de tarieven van juli. De ingangsdatum van uw nieuwe contract is de 1e van de maand nadat uw oude contract eindigt.

Wanneer we om uw meterstanden vragen

Twee weken voor de definitieve ingangsdatum van uw contract vragen wij u per e-mail of brief om uw meterstanden door te geven. Uw huidige leverancier gebruikt deze standen voor de eindafrekening. Heeft u een slimme meter? Dan hoeft u de standen niet door te geven. Dat scheelt.

Meer over meterstanden

Nog geen klant? Uw overstap is zo geregeld.

Fijn dat u overweegt klant van ons te worden. Wilt u even rondkijken? Wij laten u graag zien hoe eenvoudig overstappen is.

In Mijn Nuon volgt u uw aanvraag op de voet

Wij maken zo snel mogelijk een Mijn Nuon account voor u aan. U krijgt een e-mail van ons waarmee u direct uw account activeert.

Heeft u uw e-mailadres nog niet doorgegeven? Dan kunt u zelf een account aanmaken zodra u van ons uw klantnummer ontvangt.

In Mijn Nuon vindt u onder meer:

Welkom in Mijn Nuon

Naar Mijn Nuon

Bepaal zelf uw nieuwe termijnbedrag

Wilt u liever een ander termijnbedrag of een andere betaaldag? Dan past u dit eenvoudig zelf aan in Mijn Nuon zodra u een account heeft.

Interessant artikel?