Uw Nuon contract verlengen of bekijken? We helpen u graag

Uw contract verlengen? Fijn dat u blijft.

We willen dat u klant bij ons blijft. En daar hebben we wat voor over. Want trouwe klanten zijn ons veel waard. Daarom hebben wij Nuon Blijven Loont: elk jaar dat u blijft, krijgt u van ons extra korting op stroom. Tot wel 25%.

Blijven loont

Natuurlijk zijn wij blij met nieuwe klanten. Maar onze trouwe klanten, daar zorgen we extra goed voor. Bijvoorbeeld met een oplopende korting op stroom voor elk jaar dat u klant blijft, tot 25%. U kunt ook sparen voor mooie cadeaus en kortingen met Nuon Exclusief.

En we helpen u om uw energierekening zo laag mogelijk te houden. Met onze bespaartips en met de app of Mijn Verbruik in Mijn Nuon op de website. Of met een persoonlijk advies van een van onze energieadviseurs.

Zo werkt Nuon Blijven Loont

Net voor ons gekozen? Welkom!

Wat fijn dat u voor ons heeft gekozen. We vinden het belangrijk dat uw overstap goed verloopt.

Welk contract heeft u nu?

Heeft u een contract voor bepaalde tijd? Ruim voordat uw contract afloopt, ontvangt u van ons een nieuwe aanbieding om te verlengen. Dat aanbod kunt u natuurlijk aanpassen zoals u wilt.

Heeft u een contract voor onbepaalde tijd? Dan hoeft u niets te doen, want het loopt gewoon automatisch door. Maar veranderen van product kan natuurlijk altijd.

Weet u niet meer welk contract u met ons heeft afgesloten? Geen punt. In Mijn Nuon ziet u bij Mijn Contract precies wat u nu heeft, hoe lang het nog loopt en wat u betaalt.

Bekijk uw contract in Mijn Nuon

Een ander aanbod gekregen? Doe de concurrentiecheck

Overweegt u om over te stappen? Dan hebben we een aantal tips voor u. Zodat u zich goed kunt verdiepen in het aanbod. Want soms lijkt een aanbod beter dan het is.

Natuurlijk kunt u uw contract met ons verbreken voordat het afloopt. We brengen daar wel kosten voor in rekening. Maar dat is natuurlijk geen reden om een mooie aanbieding voorbij te laten gaan.

Met deze checklist ziet u eenvoudig hoe mooi de aanbieding echt is.

  • Waar krijgt u precies korting over bij de energieleverancier? Soms alleen korting op de leveringskosten. Dat is ongeveer de helft van uw energienota. De andere helft bestaat uit o.a. overheidsheffingen. Kijk ook hoe lang u korting krijgt.
  • Hoe voordelig is de korting bij uw verbruik? Vaak is het voordeel per jaar gebaseerd op een gemiddeld verbruik, niet op het verbruik van uw huishouden. Het gemiddelde voordeel zegt dus niet hoe groot úw voordeel in euro’s per jaar is.
  • Zijn er geen verborgen kosten? Is de korting inclusief of exclusief overheidsheffingen, btw en regiotoeslag van gas? En wat betaalt u voor netbeheerkosten? Vraag gerust wat u precies per maand gaat betalen.
  • Wat zijn de voorwaarden van de welkomstkorting of het welkomstcadeau? Een welkomstpremie of welkomstcadeau ziet er aanlokkelijk uit. Het is altijd verstandig om te checken onder welke voorwaarden u korting of het cadeau ontvangt. Hoe lang het contract loopt, en wat u betaalt per maand bijvoorbeeld.
  • Voor welke periode is de speciale prijs die u krijgt geldig? Informeer of het om vaste of variabele leveringskosten gaat. Variabele leveringskosten kunnen meerdere keren per jaar worden aangepast. Het kan zijn dat een speciale prijs voor enkele maanden geldt. Daarna betaalt u dan een hogere prijs.
  • Hoe stelt de andere leverancier het termijnbedrag vast? Het is goed om na te vragen hoe de hoogte van het termijnbedrag wordt bepaald. Bij een laag termijnbedrag loopt u kans dat u bij de jaarafrekening veel moet bijbetalen.
  • Hoe lang loopt het contract? Vaak moet u een meerjarig contract ondertekenen om korting te krijgen. U bent dan voor lange tijd aan deze leverancier gebonden.
  • Zijn er 'kleine lettertjes'? Kijk bijvoorbeeld naar de hoogte van de servicekosten, zoals voor het gebruik van acceptgiro. Hoeveel tijd krijgt u voor het betalen van de energienota? En wat gebeurt er als u een keer te laat betaalt?

Wilt u naar ons overstappen en u aanmelden om klant te worden? Welkom!

Wilt u klant bij ons worden? Dat horen we graag, natuurlijk.

Als u overstapt wilt u dat natuurlijk zo snel mogelijk geregeld hebben. Dat begrijpen we. Uw overstap is daarom zo geregeld:

  1. U stelt uw energieproduct samen en verstuurt uw aanvraag.
  2. We zorgen ervoor dat u binnen een week een e-mail of brief met de bevestiging van uw aanvraag ontvangt. Ook sturen we u dan een welkomstbrief én bevestigen we de ingangsdatum van uw contract, wanneer we starten met het leveren van energie en uw termijnbedrag.
  3. Na ontvangst van de bevestiging van uw contract heeft u 14 dagen bedenktijd om uw aanvraag te wijzigen of annuleren.

Zo regelen wij uw overstap

Overstappen en Nuon opzeggen? Check of dat voordelig is.

Wilt u uw contract opzeggen en overstappen naar een andere energieleverancier? Wij helpen u graag om een goede keuze te maken.

Interessant artikel?