Onze service en kwaliteit. Voor u.

Want we willen u meer bieden dan alleen voorwaarden. U mag meer van ons verwachten. Daarom hebben we kwaliteitscriteria opgesteld. Kwaliteitsafspraken voor u. Zodat u weet waar u aan toe bent.

Uw termijnbedrag en energienota

Hoe berekenen wij uw termijnbedrag?

Het termijnbedrag is het bedrag dat u als voorschot betaalt voor het energiegebruik van het komende jaar. U betaalt het hele jaar hetzelfde bedrag. Of het nu zomer is of winter. Dat is wel zo makkelijk.

Maar dit termijnbedrag moet dan wel goed passen bij uw stroom en/of gasverbruik van dat jaar. Zodat u aan het eind van het jaar 'goed zit' met uw jaarafrekening. Daarom berekenen we vooraf zo goed mogelijk hoeveel stroom en/of gas u het komende jaar nodig zult hebben. Bij deze berekening houden we rekening met:

  • De weersomstandigheden van de afgelopen 30 jaar
  • Het tarief dat u betaalt
  • Uw gezinssamenstelling
  • Het energieverbruik van de bewoners voor u

Meer informatie over termijnbedrag

Uw energienota

Elk jaar berekenen we opnieuw uw termijnbedrag. We berekenen uw verwachte jaarverbruik en delen dat door het aantal termijnen dat u gaat betalen. De meeste mensen kiezen voor maandelijks betalen. Maar dit kan ook per 2,3 of 6 maanden. Wat u wilt.

Als we samen het termijnbedrag hebben afgesproken volgt de energienota. Hierop staat uw termijnbedrag. Aan u de keus hoe u wilt betalen. We hebben verschillende betaalmogelijkheden.

Meer informatie over de energienota

Meld u aan voor Mijn Nuon

Altijd toegang tot uw persoonlijke gegevens. Eenvoudig uw wijzigingen doorvoeren.

Zelf uw termijnbedrag aanpassen of online advies

Als uw gezinssituatie verandert, verandert ook het energieverbruik. Wij adviseren dan u het termijnbedrag aan te passen. Zo voorkomt u verrassingen op uw jaarafrekening.

De jaarafrekening of eindafrekening

Jaarafrekening

De jaarafrekening ontvangt u aan het eind van uw verbruiksjaar. Wij verrekenen uw gebruikte stroom en/of gas met de termijnbedragen. Dit doen we met behulp van uw meterstanden.

Heeft u een slimme meter? Dan hoeft u deze niet door te geven. Wij vragen ze op bij uw netbeheerder. Geeft u ze zelf door, maar hebben wij ze niet ontvangen, dan 'schatten' wij uw verbruik. Het volgende verbruiksjaar corrigeren wij dan uw werkelijke verbruik. Uiteraard betaalt u alleen wat u werkelijk verbruikt.

Wij bewaren uw jaarafrekeningen in Mijn Nuon. Hier ziet u ook wanneer u de jaarafrekening ontvangt en wat de begin- en de eindmaand van uw verbruiksjaar is.

Meer informatie over de jaarafrekening

Eindafrekening

Gaat u verhuizen? Dan ontvangt u altijd een eindafrekening. We verrekenen uw gebruikte stroom en/of gas met de termijnbedragen. Dit berekenen we met behulp van uw meterstanden.

Geeft u ze alstublieft binnen 5 dagen na sleuteloverdracht aan ons door. Want zodra wij uw standen hebben maken we de eindafrekening en ontvangt u hem binnen 4 weken. Heeft u een slimme meter, dan hoeft u de standen niet door te geven. Wij vragen ze op bij uw netbeheerder.

Ook als u overstapt naar een andere leverancier, ontvangt u onze eindafrekening. De nieuwe leverancier verwerkt uw overstap. Uiterlijk 4 weken na de einddatum van uw contract, krijgt u onze eindafrekening.

Meer informatie over de eindafrekening

Online advies over uw termijnbedrag?

Vul uw meterstanden in en geadviseerde termijnbedrag verschijnt. En als u wilt, wijzigt u het meteen.

Nuon.nl en Mijn Nuon

Wij helpen u graag via onze website en via Mijn Nuon. Op de website geven we aan hoe u overstapt naar ons. Bent u al klant? Dan informeren we u via onze servicepagina's.

In Mijn Nuon vindt u:

  • De status van uw betaling
  • Facturen
  • Contractinformatie
  • Uw tarief

U regelt hier uw zaken zelf:

  • Wijzigen termijnbedrag
  • Wijzigen persoonlijke gegevens

En we geven u graag persoonlijk advies. Meld u eenvoudig aan met uw klantnummer (op uw factuur). Doet u dat ook meteen voor Nuon Exclusief? Want elke klant kan meteen starten met sparen.

Ga naar Mijn Nuon

Heeft u nog vragen?

Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

Bent u niet tevreden? Meld uw klacht.

Wij luisteren naar u

Ondanks dat wij er alles aan doen om u tevreden te stellen, kan er iets misgaan. Dat vinden wij erg vervelend. We gaan er alles aan doen onze fout te herstellen, uw onvrede weg te nemen en het probleem naar ieders tevredenheid op te lossen. We willen uw klacht uiteraard snel en goed oplossen. Binnen 5 werkdagen krijgt u een bevestiging en binnen 10 werkdagen heeft u antwoord van ons. We hopen dat wij uw klacht dan naar tevredenheid hebben opgelost.

Meld uw klacht

Niet tevreden? Blijf er niet mee zitten.

Meld uw klacht daarna aan ons managementteam Klantenservice. We horen graag wat er is misgegaan en wat u van ons verwacht. Samen komen we vast alsnog tot een goede oplossing.

Management Nuon Klantenservice
Klachtbehandeling
PAC 1RA1261
Postbus 41920
1009 DC Amsterdam

Wij lossen het hoe dan ook op. Beloofd

Onze voorwaarden & Privacy

Voorwaarden

  • Algemene voorwaarden: hierin staat beschreven wat u van ons kunt verwachten als wij uw energie leveren ('leveringsovereenkomst')
  • Product voorwaarden: hierin staat bijvoorbeeld uitgelegd hoe product 'Nuon Blijven Loont' werkt
  • Voorwaarden Aanvullende producten: dit zijn de voorwaarden van bijvoorbeeld een cv-ketel
  • Actievoorwaarden: hier leest u de regels die bij een bepaalde actie horen

Bent u de voorwaarden kwijt? Of wilt u ze nog eens nalezen? Dat kan. Wij bewaren al onze voorwaarden online. Ook van voorgaande jaren.

Overzicht van voorwaarden

Privacy

Wij vinden privacy heel belangrijk. Daarom vertellen we graag hoe we omgaan met uw privacy. Ook lichten we toe welke gedragsregels wij hanteren en wat onze gebruiksvoorwaarden zijn.

We hebben deze informatie op een pagina verzameld en makkelijk leesbaar gemaakt. We hopen dat we hiermee uw vragen beantwoorden.

Meer over privacy

7,3

Onze klanten beoordelen ons

Op basis van 3446 klantenbeoordelingen.

Bekijk reviews

Beoordeel zelf

In goede handen bij Nuon

Contact opnemen

Bekijk de mogelijkheden. Op de contactpagina ziet u ook meteen wanneer we bereikbaar zijn.

Interessant artikel?