Het termijnbedrag is het bedrag dat u als voorschot betaalt voor het energiegebruik van het komende jaar. U betaalt het hele jaar hetzelfde bedrag. Of het nu zomer is of winter. Dat is wel zo makkelijk.
Maar dit termijnbedrag moet dan wel goed passen bij uw stroom en/of gasverbruik van dat jaar. Zodat u aan het eind van het jaar 'goed zit' met uw jaarafrekening. Daarom berekenen we vooraf zo goed mogelijk hoeveel stroom en/of gas u het komende jaar nodig zult hebben. Bij deze berekening houden we rekening met:
Meer informatie over termijnbedrag
Elk jaar berekenen we opnieuw uw termijnbedrag. We berekenen uw verwachte jaarverbruik en delen dat door het aantal termijnen dat u gaat betalen. De meeste mensen kiezen voor maandelijks betalen. Maar dit kan ook per 2,3 of 6 maanden. Wat u wilt.
Als we samen het termijnbedrag hebben afgesproken volgt de energienota. Hierop staat uw termijnbedrag. Aan u de keus hoe u wilt betalen. We hebben verschillende betaalmogelijkheden.
Altijd toegang tot uw persoonlijke gegevens. Eenvoudig uw wijzigingen doorvoeren.
Als uw gezinssituatie verandert, verandert ook het energieverbruik. Wij adviseren dan u het termijnbedrag aan te passen. Zo voorkomt u verrassingen op uw jaarafrekening.
De jaarafrekening ontvangt u aan het eind van uw verbruiksjaar. Wij verrekenen uw gebruikte stroom en/of gas met de termijnbedragen. Dit doen we met behulp van uw meterstanden.
Heeft u een slimme meter? Dan hoeft u deze niet door te geven. Wij vragen ze op bij uw netbeheerder. Geeft u ze zelf door, maar hebben wij ze niet ontvangen, dan 'schatten' wij uw verbruik. Het volgende verbruiksjaar corrigeren wij dan uw werkelijke verbruik. Uiteraard betaalt u alleen wat u werkelijk verbruikt.
Wij bewaren uw jaarafrekeningen in Mijn Nuon. Hier ziet u ook wanneer u de jaarafrekening ontvangt en wat de begin- en de eindmaand van uw verbruiksjaar is.
Meer informatie over de jaarafrekening
Gaat u verhuizen? Dan ontvangt u altijd een eindafrekening. We verrekenen uw gebruikte stroom en/of gas met de termijnbedragen. Dit berekenen we met behulp van uw meterstanden.
Geeft u ze alstublieft binnen 5 dagen na sleuteloverdracht aan ons door. Want zodra wij uw standen hebben maken we de eindafrekening en ontvangt u hem binnen 4 weken. Heeft u een slimme meter, dan hoeft u de standen niet door te geven. Wij vragen ze op bij uw netbeheerder.
Ook als u overstapt naar een andere leverancier, ontvangt u onze eindafrekening. De nieuwe leverancier verwerkt uw overstap. Uiterlijk 4 weken na de einddatum van uw contract, krijgt u onze eindafrekening.
Vul uw meterstanden in en geadviseerde termijnbedrag verschijnt. En als u wilt, wijzigt u het meteen.
Wij helpen u graag via onze website en via Mijn Nuon. Op de website geven we aan hoe u overstapt naar ons. Bent u al klant? Dan informeren we u via onze servicepagina's.
En we geven u graag persoonlijk advies. Meld u eenvoudig aan met uw klantnummer (op uw factuur). Doet u dat ook meteen voor Nuon Exclusief? Want elke klant kan meteen starten met sparen.
Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.
Wij luisteren naar u
Ondanks dat wij er alles aan doen om u tevreden te stellen, kan er iets misgaan. Dat vinden wij erg vervelend. We gaan er alles aan doen onze fout te herstellen, uw onvrede weg te nemen en het probleem naar ieders tevredenheid op te lossen. We willen uw klacht uiteraard snel en goed oplossen. Binnen 5 werkdagen krijgt u een bevestiging en binnen 10 werkdagen heeft u antwoord van ons. We hopen dat wij uw klacht dan naar tevredenheid hebben opgelost.
Meld uw klacht
Meld uw klacht daarna aan ons managementteam Klantenservice. We horen graag wat er is misgegaan en wat u van ons verwacht. Samen komen we vast alsnog tot een goede oplossing.
Management Nuon Klantenservice
Klachtbehandeling
PAC 1RA1261
Postbus 41920
1009 DC Amsterdam
Bent u de voorwaarden kwijt? Of wilt u ze nog eens nalezen? Dat kan. Wij bewaren al onze voorwaarden online. Ook van voorgaande jaren.
Wij vinden privacy heel belangrijk. Daarom vertellen we graag hoe we omgaan met uw privacy. Ook lichten we toe welke gedragsregels wij hanteren en wat onze gebruiksvoorwaarden zijn.
We hebben deze informatie op een pagina verzameld en makkelijk leesbaar gemaakt. We hopen dat we hiermee uw vragen beantwoorden.