Een jaarafrekening zonder verrassingen? Ons seintje helpt.

Uw energie moet gewoon goed geregeld zijn. Zo begrijpen we dat u niet onverwachts wilt bijbetalen op uw jaarafrekening. Daarom krijgt u regelmatig een seintje van ons. Zodat u weet hoe u ervoor staat.

Wij geven u voortaan een seintje

Bent u consument, zzp- of mbk-er en heeft u Mijn Nuon? Dan ontvangt u onze seintjes. Ook u als grootzakelijke klant geven we een seintje als de prijzen op de energiemarkt dalen en u uw contractprijs kunt verlagen.

Seintje voor ZZP/MKB

We geven u een seintje.

Waarom een seintje?

We hoorden van onze klanten dat het ontvangen van de jaarafrekening vaak een spannend moment is. Dat begrijpen we. Want u ziet dan pas of u moet bijbetalen of juist geld terug krijgt. Daarom doen we het voortaan anders. Wij geven u een aantal keer per jaar een seintje. Gewoon per mail. Om u te laten weten hoe u ervoor staat.

Seintje voor Grootzakelijk

We geven u een seintje

Ons seintje

  • Ons seintje is een persoonlijk advies per e-mail
  • U krijgt het eerste seintje vier maanden na uw jaarafrekening
  • Met het seintje checkt u of het termijnbedrag nog past bij uw verbruik
  • Natuurlijk kunt u ook zelf kijken hoe u ervooor staat

We geven u een persoonlijk advies

Ons seintje is een persoonlijk advies per e-mail. We gebruiken hiervoor het e-mailadres van uw Mijn Nuon account. Heeft u nog geen Mijn Nuon? Zodra u zich heeft aangemeld, krijgt u automatisch onze seintjes.

Het eerste seintje

We gaan er natuurlijk meteen mee beginnen. De jaarafrekening is ons startpunt. Dan berekenen we het termijnbedrag voor het komende jaar. En stellen we u het nieuwe termijnbedrag voor. Vier maanden daarna ontvangt u ons eerste seintje. In Mijn Nuon ziet u wanneer uw jaarafrekening komt. Het kan dus best nog even duren voordat u ons eerste seintje krijgt. Maar u krijgt hem echt. Beloofd.

Elk seizoen een seintje

Omdat we u rond elk seizoen een seintje sturen, hebben we een goed beeld van uw verbruik gedurende het jaar. Zo weet u het hele jaar door waar u aan toe bent. En hoe u uitkomt aan het einde van het jaar.

Een check of het termijnbedrag nog past bij uw verbruik

Past uw termijnbedrag nog bij uw verbruik, of is het verstandig het bedrag aan te passen. Wij geven advies, het is aan u of u dit advies overneemt. Liever zo laten, of een ander bedrag? Alles kan. Als u het bedrag aanpast, ziet u meteen hoe u uitkomt op de jaarafrekening. Zo houdt u zelf grip op uw jaarafrekening.

Nu al kijken hoe u ervoor staat? Dat kan. Ook als u stadsverwarming heeft.

Wilt u nu al weten hoe u ervoor staat? Dat begrijpen we. Uiteraard kunt u zelf checken of uw termijnbedrag nog past bij uw verbruik.

Of gebruik de Mijn Nuon App

Met uw mobieltje naar de meterkast en meteen uw standen doorgeven in Mijn Nuon. Nog makkelijker.

Zo werkt het:

1. Meterstanden invullen

Ga naar Mijn Nuon en vul uw opgenomen stroom-, gas- of warmtestanden in.

TermijnbedragManager meterstanden invullen

2. Het advies wordt gemaakt

We berekenen het termijnbedrag dat past bij uw huidige verbruik.

TermijnbedragManager berekening termijnbedrag

3. Aan u de keuze

U bepaalt zelf of u het advies overneemt, nog aanpast, of uw huidige termijnbedrag behoudt.

TermijnbedragManager advies

Interessant artikel?