Hulp bij betaalproblemen
We houden focus op betaalproblemen. Want ook als betalen lastig is, kun je op ons rekenen. Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Samen komen we tot een oplossing.
Elke maand betaal je een voorschot voor je energiekosten. Dit is je termijnbedrag. We bereken je termijnbedrag op basis van je tarieven en je verwachte verbruik. Op de jaarafrekening maken we de balans op. Je krijgt dan geld terug of betaalt een bedrag bij.
Pas je termijnbedrag zelf aan in Mijn Vattenfall. Dat kan het hele jaar door en zo vaak als je wilt. Zo laat je je termijnbedrag meebewegen met je situatie. Jij hebt de regie.
Bekijk regelmatig het termijnbedragadvies in Mijn Vattenfall. Zo weet je steeds of het termijnbedrag nog past bij je verbruik. En voorkom je verrassingen op je jaarafrekening.
Wij laten het weten wanneer je verbruik afgelopen maand meer is dan dezelfde maand vorig jaar. In Mijn Vattenfall staat dan een bericht als 'belletje' voor je klaar. Dit kan alleen als we je slimme-meter kunnen uitlezen.
Je energierekening bestaat uit drie onderdelen:
Als je leveranciers gaat vergelijken, kijk dan goed naar de variabele én vaste kosten van je leverancier. Je vindt jouw leveringstarieven in Mijn contract.
Tijdens het jaar kan je verbruik veranderen. Omdat je besparende maatregelen hebt getroffen, zonnepanelen hebt geinstalleerd of juist extra apparatuur hebt aangeschaft. In Mijn Vattenfall vind je een termijnbedragadvies. Je ziet meteen of je nog goed uitkomt met dit termijnbedrag. Of dat het beter is om het termijnbedrag aan te passen.
Bereken hier wat je termijnbedrag wordt als je nu een contract bij ons afsluit.
Dat kan voorkomen. Je hebt bijvoorbeeld minder energie verbruikt, maar je tarieven zijn tijdens het jaar wel gestegen. Over een gedeelte van je verbruik betaal je nog lagere tarieven.
In combinatie met een lager verbruik zorgt dit ervoor dat je een bedrag terugkrijgt. Bij de berekening van je nieuwe bedrag gaan we uit van je nieuwe tarieven en je gemiddelde jaarverbruik. Je termijnbedrag valt daarom hoger uit dan vorige jaar.
In Mijn Vattenfall vind je een kopie van je termijnfactuur. Zo kun je zelf je factuur downloaden.
Bij ons kies je zelf je betaaldag van je automatische incasso. Op die dag schrijven we het bedrag van je rekening. Wijzig hier je betaaldag.
In Mijn Vattenfall kun je je rekeningnummer wijzigen en een automatische incasso instellen. Ook kun je hier je factuur- en correspondentieadres wijzigen.
Met e-facturatie verschijnt je termijnfactuur elke maand automatisch in je boekhoudpakket. Je zet eenvoudig e-facturatie aan in Mijn Vattenfall. Je gebruikelijke factuur blijf je ook gewoon ontvangen.
E-facturatie aanzetten
De meeste ondernemers betalen per maand. Maar betalen per twee, drie of zes maanden kan ook. Neem contact met ons op. Dan regelen we dat meteen voor je.
We houden focus op betaalproblemen. Want ook als betalen lastig is, kun je op ons rekenen. Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Samen komen we tot een oplossing.
Onze facturen zijn kraakhelder. Je weet dus precies waarvoor je betaalt. We houden voor je in de gaten of je nog goed zit met je termijnbedrag. Is aanpassen verstandig? Dan geven we je een Seintje. Zo weet je zeker dat je goed zit.
Heb jij meer energieaansluitingen of verdeeld over meer bedrijfslocaties? Beheer je de leegstand van vastgoed met kleinverbruikaansluitingen? Bij Vattenfall regel je de energiezaken voor al je locaties samen.