Ondernemersdesk

ondernemersdesk

Uw vraag met één telefoontje beantwoord

Remco Douma is één van de zakelijke agents die bij onze Ondernemersdesk voor u klaarzit. Net als alle andere agents volgde hij een training om u als ondernemer zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Waarom hebben jullie een training gevolgd speciaal voor mkb’ers en andere kleinzakelijke ondernemers?

‘De regels voor mkb’ers zijn op veel vlakken anders dan die voor consumenten en grootzakelijke klanten. Daarbij zijn er de nodige veranderingen geweest in de energiebranche. Dankzij de training weten we nu weer precies hoe het allemaal zit. Het is fijn om helemaal op de hoogte te zijn. We willen onze klanten graag in één keer goed helpen. Dat lukt nu in 85% van de gevallen. De doelstelling ligt op 90%. Als we dat straks halen, verhogen we de doelstelling gewoon weer. Het liefst gaan we natuurlijk voor de 100%.’

Met wat voor vragen benaderen klanten jullie zoal?

‘Soms bellen ze met een probleem, bijvoorbeeld omdat ze bericht hebben gehad van de netbeheerder dat er geen leverancier is. Ook krijgen we regelmatig telefoontjes van ondernemers die willen checken of hun contract nog aansluit bij hun verbruik en behoefte. Een derde onderwerp dat veel aan de orde komt, is het termijnbedrag. Dan vragen ondernemers ons te controleren of het termijnbedrag nog in lijn ligt met hun verbruik, en zo niet, of we het kunnen aanpassen. Dit regelen we dan. Daarnaast laten we de klant zien dat hij dit ook eenvoudig zelf kan doen via Mijn Nuon Zakelijk.’

Weten klanten jullie nog te vinden, nu ze steeds meer zaken zelf online regelen via op Mijn Nuon Zakelijk?

‘Klanten weten vaak niet hoeveel ze zelf via Mijn Nuon Zakelijk kunnen regelen. Een jaarafrekening van een paar jaar terug opvragen bijvoorbeeld, of kopieën van facturen downloaden. Verder hebben ze hier inzicht in hun contracten en tarieven. Meerdere aansluitingen kunnen ze zelf koppelen, waardoor ze al hun gegevens in één oogopslag zien. Veel klanten reageren verbaasd als we dit vertellen. Maar er zijn er ook die het wel weten, maar telefonisch contact gewoon fijner vinden. Dat is ook prima natuurlijk. Wij staan iedereen met alle plezier te woord.’

Wat maakt het zo leuk om ondernemers te helpen?

‘Ondernemers zijn vaak goed voorbereid en ingelezen. Ze willen vaak het naadje van de kous weten en met goed overleg alles inzichtelijk krijgen. Ze eisen je volledige aandacht en concentratie en zijn ook vaak het meest dankbaar voor je inzet. Daarbij spreken wij zoveel verschillende mensen, van de eigenaar van de viskraam op de markt tot een manager van een theater. Uit elk gesprek neem je een leuk verhaal mee. Zo vroeg iemand me mee te denken over het verschil in verbruik voor zijn kantoor-aan- huis-contract, omdat er een baby op komst was. Een ander had zonnepanelen aangeschaft en wilde weten wat dit voor zijn rekening betekende. Het is fijn om deze mensen te helpen.’

De Nuon Ondernemersdesk is bereikbaar via 020 – 8920255 van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.

020 892 02 55

Vragen? Neem contact op met onze klantenservice.  
U kunt ons telefonisch bereiken op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur.