Gouden tips voor een succesvolle onderneming

nuon academy

Met zijn onderneming Drukwerkdeal.nl won Marco Aarnink de Loey Award 2014, een jaarlijkse prijs voor de beste startende online ondernemer van Nederland. Met zijn 29 jaar is hij de jongste winnaar van de Loey Award ooit. Aarnink zijn geheim? Altijd blijven lachen. ‘Als ik lach, lachen mijn medewerkers. En als mijn medewerkers lachen, lachen mijn klanten.’

Kansen ruiken

Het idee voor zijn webshop ontstond toen hij visitekaartjes moest regelen voor zijn baas. De Nederlandse drukkersmarkt voor kleine afnemers was niet echt efficiënt ingericht en Aarnink rook zijn kans. Drukwerkdeal.nl was geboren. Aarnink: ‘Onze missie: het creëren van drukwerkervaringen die zó goed zijn dat je ze doorvertelt: gemakkelijk, persoonlijk en precies op maat. Dat werkt.’
In een paar jaar groeide Drukwerkdeal.nl uit tot marktleider in Nederland, met tweehonderd mensen op de loonlijst en een waarde van vele tientallen miljoen euro’s. Toen multinational Vistaprint aanklopte, besloot Aarnink zijn bedrijf te verkopen. 

De gouden tip

De belangrijkste tip die Aarnink de deelnemers aan het webinar wilde meegeven: lees niet te veel boeken. Luister in plaats daarvan naar je medewerkers en je klanten; zij bepalen je strategie, die haal je niet uit een boek! Zonder hen ben je nergens.


Bent u ook benieuwd naar het succesverhaal en de tips van de andere drie prijswinnende ondernemers, kijk het webinar dan hier terug.
Voor meer informatie over Marco Aarnink kunt u terecht op de website van Sprekershuys.