Verhuizing doorgeven

Verhuizing doorgeven

Geef uw verhuizing telefonisch eenvoudig en snel door

Via 020 89 20 255 (maandag t/m vrijdag van 8.00 - 17.00 uur)

  • Eenvoudig met één telefoontje geregeld
  • Persoonlijk advies bij uw verhuizing
  • Direct verwerkt in onze administratie

Telefoon

Bel ons over uw verhuizing

Bel onze Ondernemersdesk om uw verhuizing door te geven. U kunt ons
bereiken op 020 – 8920255 van maandag tot en met vrijdag
van 8.00 tot 17.00 uur.

Nieuwe locatie doorgeven

Uw bedrijf heeft al een aansluiting en u wilt 1 of meer extra locaties doorgeven. Dit kan heel eenvoudig via het online formulier nieuwe locatie doorgeven.
Regel snel en eenvoudig het doorgeven van een andere locatie. 
 

Uw verhuizing in 5 stappen

verhuizing stap 1

1. Verhuizing doorgeven

Geef uw verhuizing door minimaal 2 werkdagen, maar maximaal 3 maanden vóór de datum van sleuteloverdracht.

Verhuizing stap 2

2. Meterstanden doorgeven

Geen meterstanden bij de hand? Wij sturen u binnen 2 weken een meterstandenkaart met een opnamenummer om uw meterstanden door te geven.

Verhuizing

3. Verhuisbevestiging

U ontvangt binnen één week een bevestiging van uw verhuizing per post. Als wij uw e-mailadres hebben ontvangt u de bevestiging per e-mail.
Verhuizing

4. Eindafrekening oude adres

Heeft u een oud adres afgemeld? Binnen 6 weken ontvangt u hiervoor de eindafrekening.
Verhuizing

5. Volg uw verhuizing

Volg uw verhuizing online in Mijn Nuon . Zo kunt u op elk moment de status van uw verhuizing bekijken.

Veelgestelde vragen over verhuizen

  • Wilt u de volgende gegevens bij de hand houden als u uw verhuizing doorgeeft?

    • Klantnummer
    • Contractrekeningnummer
    • Adresgegevens nieuwe pand
    • Meterstanden nieuwe pand
    • Factuuradres en betalingsgegevens
    • Verhuisdatum
    • EAN code nieuwe pand
    Uw klantnummer en contractrekeningnummer vindt u op uw termijnfactuur en jaarrekening. Of kijk in Mijn Nuon bij uw gegevens. We hebben ook de meterstanden van het nieuwe pand nodig. Zijn de meterstanden nog niet bekend dan sturen wij u binnen twee weken een meterstandenkaart.

  • Hoe lang duurt het voordat mijn verhuizing is verwerkt?

    Wanneer u uw verhuizing telefonisch doorgeeft dan verwerken wij deze direct in onze administratie. Wij sturen u binnen enkele dagen een bevestiging per brief. U ontvangt uw eerste termijnfactuur binnen 6 weken.

  • Wat wordt mijn termijnbedrag voor de nieuwe locatie?

    Uw termijnbedrag berekenen wij op basis van het verwachte verbruik op het nieuwe adres en de energietarieven in uw contract. Wanneer u uw verhuizing doorgeeft, doen wij u een voorstel voor het nieuwe termijnbedrag. U bevestigt dit termijnbedrag en hierna wordt het termijnbedrag geregistreerd. Wilt u het termijnbedrag later toch aanpassen? Dat is geen probleem, dat doet u namelijk eenvoudig zelf in Mijn Nuon.

  • Moet ik mijn verhuizing doorgeven aan de netbeheerder?

    U hoeft uw verhuizing alleen door te geven aan Nuon. Wij zorgen ervoor dat de netbeheerder hiervan op de hoogte wordt gesteld.

  • Kan ik in mijn nieuwe pand mijn energiecontract van Nuon laten aanpassen?

    Ja, u kunt uw huidige energiecontract aanpassen als er in het nieuwe pand ook aansluitingen voor kleinverbruik aanwezig zijn. U heeft een aansluiting voor kleinverbruik als de capaciteit:

    • voor elektriciteit kleiner is dan 3 x 80 Ampère (ca 100.000 kwh)
    • voor gas kleiner is dan 40 m3 per uur (t/m G25)
    • voor stadswarmte (en warm tapwater) groter is dan 40 kWth en het jaarverbruik minder is dan 4.633 Gigajoule

     Neem contact op met onze klantenservice om uw contract aan te passen en een inschatting te maken van uw nieuwe termijnbedrag.