Nuon verandert geleidelijk naam in Vattenfall

Wij veranderen geleidelijk onze naam in Vattenfall

Een nieuwe naam met meer voordeel voor u

We gaan dezelfde naam voeren als ons Zweedse moederbedrijf: Vattenfall. Het Nuon-merk zal veranderen in de naam Vattenfall. Nuon, dat al bijna tien jaar onderdeel is van het Zweedse Vattenfall, zal geleidelijk van de markt verdwijnen. Voor de herkenbaarheid worden Nuon en Vattenfall voorlopig naast elkaar gebruikt. 

Vattenfall betekent waterval in het Zweeds

Vattenfall betekent ‘waterval’ in het Zweeds.

Samen gaan we op weg naar een mooie, duurzame toekomst. Voor ons, en voor onze kinderen.

Cindy Kroon
Directeur Klanten

Waarom verandert de naam Nuon?

De belangrijkste reden is dat we onder één naam méér kunnen bereiken. We maken ons zorgen over de klimaatverandering. Daarom hebben we als doel om binnen één generatie fossielvrij te kunnen leven. Door samen te gaan onder één naam, Vattenfall, geloven we dat we hier nog grotere stappen in kunnen zetten.

Wat verandert er voor klanten?

Voor u verandert er eigenlijk heel weinig. U ontvangt van ons gewoon uw elektriciteit, gas en warmte en u kunt blijven vertrouwen op onze dienstverlening. Uw contract en voorwaarden die we met u hebben afgesproken wijzigen niet. En bestaande kortingen zoals bijvoorbeeld Nuon Blijven Loont voor onze trouwe klanten en punten van Nuon Exclusief, blijven gehandhaafd. En met de overgang naar Vattenfall breiden we onze producten en diensten zelfs uit.

Wij blijven luisteren

Natuurlijk, afscheid nemen van de naam Nuon en ons vertrouwde logo doet ook een beetje pijn. Maar de naamsverandering betekent niet dat wij veranderen. We blijven goed naar u luisteren, we blijven zorgen voor de beste oplossingen en we houden u van de ontwikkelingen op de hoogte.

“Van toen naar toekomst”: waarom we als Vattenfall nóg beter zijn dan Nuon

Als Nuon leveren we energie aan ruim 2 miljoen klanten en samen met Feenstra leveren we aan 3 miljoen klanten de energieoplossingen van vandaag én morgen. In alles wat we doen staat de klant centraal, dat zie je terug in onze NPS-ambitie van +25 en ons COPC-certificaat voor één van de beste klantenservices ter wereld. Die passie nemen we mee naar Vattenfall, waar we met deze focus en klantgerichtheid 7 miljoen Europese klanten bereiken. Als één Vattenfall kunnen we oplossingen ontwikkelen óver de Nederlandse grenzen heen, zoals onze nieuwe digitale collega Nina.

We maken deel uit van iets groters en samen bereiken we meer

Verwarmen

Als Nuon hebben we al tientallen jaren ervaring met stadsverwarming. We zorgen in Nederland voor de verwarming van 127.000 huizen en bedrijven, waarmee we nu al de CO2-uitstoot verminderen tot wel 80% in vergelijking met gas. Samen met de expertise van Vattenfall worden dat er 350.000 in 2030. Als één Vattenfall helpen we Nederland fossielvrij te leven door warmte te produceren uit biomassa en geothermie, én door aardgas in de woning te vervangen door warmtepompen en elektrische boilers, waarmee we slim gebruik maken van schone elektriciteit - iets waarin Zweden voorop loopt.

Zon

Als Nuon bouwden we al grote zonnedaken op de Johan Cruijff ArenA, RAI en Merin. En plaatsten we met Feenstra bij meer dan 40.000 klanten zonnepanelen op het dak. Ook maakten we via ‘Samen in Zon’ en de verhuur van panelen zonne-energie beschikbaar voor iedereen. Succesvolle Nederlandse projecten leidden zelfs tot een nieuw, Vattenfall-breed bedrijfsonderdeel: Business Unit Solar & Batteries, voor grootschalige zonneparken en stroomopslag. En als één Vattenfall investeren we de komende twee jaar 100 miljoen euro in zon.

Wind

Als Nuon bouwden we al in 1982 onze eerste windmolen op land en in 2006 zelfs het eerste Nederlandse windpark op zee. Met de schaalgrootte en expertise van Vattenfall mogen we nu het eerste subsidievrije windpark op zee ter wereld bouwen: Hollandse Kust Zuid. En als één Vattenfall zetten we onze traditie als windpionier voort: meer dan de helft van al onze groei-investeringen gaat naar de ontwikkeling van nieuwe windparken.

Interessant artikel?