Overstappen naar Nuon - informatie voor nieuwe klanten

Overstappen naar Nuon

Zo verzorgen wij uw overstap

Welkom in Mijn Nuon


1. Bevestiging & contractinformatie

Als uw e-mailadres bij ons bekend is ontvangt u binnen 24 uur een bevestigingsmail van uw aanvraag. Ook maken we automatisch een Mijn Nuon account voor u aan. Hiermee kunt u altijd de status van uw contractaanvraag checken. 

Binnen 5 werkdagen krijgt u een e-mail of brief met alle contractinformatie en deze bijlagen:
  • Productvoorwaarden en tarieven
  • Algemene tarieven
  • Algemene voorwaarden
Na ontvangst van uw contractinformatie heeft u 14 dagen bedenktijd om uw aanvraag te annuleren of wijzigen.

2. Ingangsdatum contract

Binnen 2 weken na uw aanvraag ontvangt u een e-mail of brief met de ingangsdatum van uw contract.

Heeft u gebruik gemaakt van een actieaanbod, dan leest u hier ook meer over.

Bent u overgestapt, dan bepalen we zorgvuldig het moment waarop wij uw energie gaan leveren en uw contract opzeggen bij uw huidige leverancier.

3. Contract & termijnbedrag

Wij houden rekening met uw nog lopende contracten. Zo proberen we eventuele opzegkosten te voorkomen. De ingangsdatum hangt ook af van het type contract dat u heeft gekozen: vaste prijs of variabele prijs.

Daardoor kan het enkele weken duren voordat u opnieuw bericht ontvangt met alle contractinformatie, uw termijnbedrag en de datum van uw eerste betaling.


Icon Meterstanden jaarafrekening, eindafrekening

Wij vragen uw meterstanden op

Twee weken voor de definitieve ingangsdatum van uw contract vragen wij u per e-mail of brief om uw meterstanden door te geven. Uw huidige leverancier gebruikt deze standen voor de eindafrekening. Heeft u een slimme meter, dan hoeft u de standen niet door te geven.

Aan het eind van het verbruiksjaar vragen wij opnieuw uw meterstanden op. Zo weten we hoeveel energie u werkelijk heeft verbruikt. Op de jaarafrekening verrekenen we uw termijnbedragen met de kosten van uw werkelijke energieverbruik.

Meer over meterstanden doorgeven
Icon Contract

Uw nieuwe termijnbedrag aanpassen?

Bent u telefonisch of via door-to-door overgestapt, dan heeft u misschien al een termijnbedrag afgesproken. Als u online bent overgestapt dan hebben wij het termijnbedrag voor u berekend.

Wilt u liever een ander termijnbedrag of een andere betaaldag? Dan past u dit eenvoudig zelf aan in Mijn Nuon zodra Mijn Nuon voor u beschikbaar is.

Meer over het termijnbedrag

Volg uw aanvraag in Mijn Nuon

Wij maken zo snel mogelijk een Mijn Nuon account voor u aan. En sturen u een e-mail waarmee u direct uw account activeert.

Heeft u uw e-mailadres nog niet doorgegeven? Dan kunt u zelf een account aanmaken zodra u van ons uw klantnummer heeft ontvangen.

In Mijn Nuon vindt u onder meer:

    U wilt klant worden?

    Fijn dat u overweegt klant van ons te worden. Wilt u even rondkijken?

    Wij laten u graag zien hoe eenvoudig overstappen is.
    Oriënteren en  overstappen


      Vragen van nieuwe klanten

      • Wanneer betaal ik het eerste termijnbedrag?

        Uw eerste termijnbedrag wordt afgeschreven op de eerstvolgende betaaldag na de ingangsdatum van uw contract. Is de gekozen betaaldag de 14 en de ingangsdatum van het contract de 15e van die maand? Dan volgt de eerste betaling op de 14e van de volgende maand. Wilt u een andere betaaldag of een ander temijnbedrag? Dan past u dit eenvoudig zelf aan in Mijn Nuon.

      • Moet ik mijn contract bij huidige leverancier opzeggen?

        Nee hoor dat doen wij. Wij regelen uw overstap en zorgen ervoor dat uw contract bij uw huidige leverancier wordt beëindigd. We houden hierbij zo veel mogelijk rekening met de eventuele looptijd van uw huidige contract.

      • Krijg ik nog een eindafrekening?

        Ja, van uw vorige leverancier ontvangt u een eindafrekening. Uw vorige leverancier bepaalt uw verbruik met behulp van uw meterstanden. Vervolgens wordt uw verbruik verrekend met de door u betaalde termijnbedragen. En ziet u dit terug op uw eindafrekening. U ontvangt de eindafrekening van uw vorige leverancier enkele weken na uw overstap. Het kan zijn dat u geld terug ontvangt, of nog moet bij betalen.

      • Ik heb een opzegboete gekregen, wat nu?

        Als uw contract bij uw vorige leverancier nog niet was afgelopen kan er contractbreuk zijn ontstaan. In dat geval kan een leverancier opzegkosten berekenen. In veel gevallen vergoeden wij deze opzegkosten.

      Bekijk alle veelgestelde vragen