Onze service en kwaliteit

Sevice n kwaliteit

Dit mag u van ons verwachten. Beloofd

Onze klantbeoordelingen

7,9Bekijk reviews
Beoordeel zelf ★ ★ ★ ★ ☆ Op basis van 1966 beoordelingen

Kwaliteitscriteria

We willen u meer bieden dan alleen regels in onze voorwaarden. U mag meer van ons verwachten. Daarom hebben we kwaliteitscriteria opgesteld. Kwaliteitsafspraken voor u. Zodat u weet waar u aan toe bent. Dit zijn ze:

Uw termijnbedrag en energienota

Zo berekenen wij uw termijnbedrag

Het termijnbedrag is het bedrag dat u als voorschot betaalt voor het energiegebruik van het komende jaar. U betaalt het hele jaar hetzelfde bedrag. Of het nu zomer is of winter. Dat is wel zo makkelijk.

Maar dit termijnbedrag moet dan wel goed passen bij uw stroom en/of gasverbruik van dat jaar. Zodat u aan het eind van het jaar 'goed zit' met uw jaarafrekening. Daarom berekenen we vooraf zo goed mogelijk hoeveel stroom en/of gas u het komende jaar nodig zult hebben. Bij deze berekening houden we rekening met:
  • De weersomstandigheden van de afgelopen 30 jaar
  • Het tarief dat u betaalt
  • Uw gezinssamenstelling
  • Het energieverbruik van de bewoners voor u

Uw energienota

Elk jaar berekenen we opnieuw uw termijnbedrag. We berekenen uw verwachte jaarverbruik en delen dat door het aantal termijnen dat u gaat betalen. De meeste mensen kiezen voor maandelijks betalen. Maar dit kan ook per 2,3 of 6 maanden. Wat u wilt.

Als we samen het termijnbedrag hebben afgesproken volgt de energienota. Hierop staat uw termijnbedrag. Aan u de keus hoe u wilt betalen. We hebben verschillende betaalmogelijkheden.

Zelf uw termijnbedrag aanpassen of online advies

Stel, u krijgt gezinsuitbreiding. Of uw kinderen gaan studeren en op kamers wonen. Hierdoor wijzigt uw energieverbruik. Wij adviseren u het terrmijnbedrag aan te passen. Zo voorkomt u verrassingen op uw jaarafrekening. 

Wilt u liever eerst advies? Gebruik de TermijnbedragManager. U hoeft hier alleen uw meterstanden in te vullen. Daarna verschijnt het geadviseerde termijnbedrag. En als u wilt, wijzigt u het meteen.

De jaarafrekening of eindafrekening

Jaarafrekening

De jaarafrekening ontvangt u aan het eind van uw verbruiksjaar. Wij verrekenen uw gebruikte stroom en/of gas met de termijnbedragen. Dit doen we met behulp van uw meterstanden.

Heeft u een slimme meter, dan hoeft u deze niet door te geven. Wij vragen ze op bij uw netbeheerder. Geeft u ze zelf door, maar hebben wij ze niet ontvangen, dan 'schatten' wij uw verbruik. Dat is niet heel erg. Want het volgende verbruiksjaar corrigeren wij dan uw werkelijke verbruik. Als we dan wel uw meterstanden hebben. Uiteraard betaalt u alleen wat u werkelijk verbruikt.

Wij bewaren uw jaarafrekeningen in Mijn Nuon. Hier ziet u ook wanneer u de jaarafrekening ontvangt en wat de begin- en de eindmaand van uw verbruiksjaar is.

Eindafrekening

Gaat u verhuizen, dan ontvangt u altijd een eindafrekening. We verrekenen uw gebruikte stroom en/of gas met de termijnbedragen. Dit berekenen we met behulp van uw meterstanden.

Geeft u ze alstublieft binnen 5 dagen na sleuteloverdracht aan ons door. Want zodra wij uw standen hebben maken we de eindafrekening en ontvangt u hem binnen 4 weken. Heeft u een slimme meter, dan hoeft u de standen niet door te geven. Wij vragen ze op bij uw netbeheerder.

Ook als u overstapt naar een andere leverancier, ontvangt u onze eindafrekening. De nieuwe leverancier verwerkt uw overstap. Uiterlijk 4 weken na de einddatum van uw contract, krijgt u onze eindafrekening.

We zijn er altijd voor u

nuon.nl en Mijn Nuon

Wij helpen u graag via onze website en via Mijn Nuon. Op de website geven we aan hoe u klant bij ons wordt. En bent u al klant, dan informeren we u via onze verschillende service pagina's. 

Daarnaast is er voor elke klant Mijn Nuon. Hier vindt u persoonlijke informatie zoals: de status van uw betaling, facturen, contractinformatie, het tarief. U regelt hier uw zaken zelf: wijzig uw termijnbedrag, uw persoonlijke gegevens en meer. En we geven persoonlijk advies. Meld u eenvoudig aan met uw klantnummer (op uw factuur). Doet u dat ook meteen voor Nuon Exclusief? Want elke klant kan meteen starten met sparen.

Onze energieadviseurs

En we hebben professionele energieadviseurs. Zij doen er alles aan u zo goed mogelijk te helpen. Zowel aan de telefoon als via chat. We worden pas blij als u meer dan tevreden bent. Meer weten over de kwaliteit van onze klantenservice?

Op onze contactpagina ziet u op welke manieren u ons bereikt.

Als u niet tevreden bent...

Meld het alstublieft

Ondanks ieders goede wil en inzet, kan er iets mis gaan. Dat vinden wij erg vervelend, maar dat gebeurt nu eenmaal. We gaan er alles aan doen onze fout te herstellen, uw onvrede weg te nemen en het probleem naar ieders tevredenheid op te lossen. U bent voor ons te waardevol. We willen uw klacht uiteraard snel en goed oplossen. Binnen 5 werkdagen krijgt u een bevestiging en binnen 10 werkdagen heeft u antwoord van ons. We hopen dat wij uw klacht dan naar tevredenheid hebben opgelost.

Niet tevreden? Blijf er niet mee zitten

Meld uw klacht daarna aan ons managementteam Klantenservice. We horen graag wat er is misgegaan en wat u van ons verwacht. Binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw brief, nemen wij contact met u op. Samen komen we vast alsnog tot een goede oplossing.

Management Nuon Klantenservice
Klachtbehandeling
PAC 1RA1261
Postbus 41920
1009 DC Amsterdam

Komen we er toch niet uit, dan kunt u De Geschillencommissie inschakelen voor verdere behandeling van uw klacht.


Wij lossen het hoe dan ook op. Beloofd


Tot slot

Onze voorwaarden

De voorwaarden bevatten de zogenaamde 'kleine lettertjes'. Zo weten we allebei welke regels er gelden.

Er zijn Algemene voorwaarden. Hierin staat beschreven wat u van ons kunt verwachten als wij uw energie leveren (‘leveringsovereenkomst’). Wij hebben Product voorwaarden. U leest hier bijvoorbeeld hoe ons product ‘Nuon Blijven Loont’ werkt. Daarnaast hebben we VoorwaardenAanvullende producten. Dit zijn de voorwaarden van bijvoorbeeld een cv-ketel. En er zijn Actievoorwaarden. Hier leest u de regels die bij een bepaalde actie horen.

Bent u de voorwaarden kwijt? Of wilt u ze nog eens nalezen? Dat kan. Wij bewaren al onze voorwaarden online. Ook van voorgaande jaren.
>  Overzicht van onze voorwaarden

Privacy

Wij vinden privacy heel belangrijk.

Daarom vertellen we graag hoe we omgaan met uw privacy. Ook lichten we toe welke gedragsregels wij hanteren en wat onze gebruiksvoorwaarden zijn.

We hebben deze informatie op een pagina verzameld en makkelijk leesbaar gemaakt. We hopen dat we hiermee uw eventuele vragen beantwoorden.
Privacy, Gedragscode en Gebruiksvoorwaarden