Voorbeeld jaarafrekening

Uitleg jaarafrekening

jaarafrekening pagina 1

1. Factuuradres

Naar dit adres sturen wij uw jaarafrekening. Dit kan een ander adres zijn dan het leveringsadres.

2. Periode

Dit is de periode waarop uw jaarafrekening betrekking heeft.

3. Leveringsadres

Dit is het adres waar wij energie leveren. Dit adres kan afwijken van het factuuradres.

4. Uw klantnummer

Dit is uw persoonlijke klantnummer. Vermeld dit nummer a.u.b. bij ieder contact met Nuon.

5. Uw contractrekeningnummer

Het contractrekeningnummer is in onze administratie het nummer dat hoort bij de overeenkomst en het leveringscontract voor het leveringsadres.

6. Factuurnummer

Iedere factuur heeft een eigen nummer. Vermeld dit nummer a.u.b. bij ieder contact met Nuon.

7. Datum

Dit is de datum waarop u uw jaarafrekening ontvangt. Wij vragen u de jaarafrekening binnen 2 weken te betalen. Als u van ons geld tegoed heeft, ontvangt u dat binnen 2 weken.

8. EAN-code

De EAN-code is een uniek nummer dat uw netbeheerder aan uw aansluiting heeft gegeven. Met deze code wordt informatie tussen netbeheerder en leverancier uitgewisseld. Dat is nodig om bijvoorbeeld een verhuizing administratief goed te laten verlopen.

9. Berekening van uw energienota

Dit zijn de totale kosten van uw verbruik over de genoemde periode. Deze totale kosten hebben wij verrekend met de al in rekening gebrachte termijnbedragen voor die periode. Het kan zijn dat u geld terugkrijgt of dat u moet bijbetalen.

10. Uw energiekosten

Dit zijn de totale kosten voor levering van gas en elektriciteit en de energiebelastingen van de overheid. Een overzicht van deze kosten vindt u verderop in uw jaarafrekening onder het kopje ‘Energielevering door Nuon’.

Uw verbruik wordt geregistreerd via meterstanden. Deze vindt u onder het kopje ‘Meterstanden’.

11. In rekening gebrachte termijnbedragen

Dit zijn alle termijnbedragen die wij in rekening hebben gebracht. Een overzicht van deze termijnbedragen vindt u verderop in uw jaarafrekening. Als u nog niet alle termijnbedragen heeft betaald, ontvangt u daarover apart bericht.

12. Door u te ontvangen/bij te betalen

Dit zijn alle kosten min de in rekening gebrachte termijnbedragen. Krijgt u geld terug? Dan maken wij dit binnen 2 weken aan u over. Moet u bijbetalen? Wij vragen u binnen 2 weken te betalen.

Een bij te betalen bedrag kan verschillende oorzaken hebben. Misschien heeft u meer energie verbruikt dan geschat of is uw huishouden veranderd. Wilt u weten waarom u moet bijbetalen? 
Bekijk de oorzaken

13.Nieuw termijnbedrag

Op basis van uw verbruik en de verwachte energieprijzen in de komende periode hebben wij uw nieuwe termijnbedrag berekend. Een specificatie van uw termijnbedrag vindt u verderop in uw jaarafrekening onder ‘Nieuw termijnbedrag’. Bent u verhuisd of overgestapt naar een andere leverancier? Dan is dit kopje niet voor u van toepassing.

 

Bekijk wat u kunt doen aan een hoge jaarafrekening

Een hoge energienota, wat nu?

Lees verder