Betalingsregeling: hulp bij betalingsproblemen

Betalingsregeling

Moeite met betalen?

Samen vinden we een passende oplossing

Betaalproces

Benieuwd naar de uiterste betaaldatum van uw energienota? En wat u kunt doen als u niet op tijd heeft betaald?


Op Energienota betalen staat een overzicht van ons betaalproces.


Tref een betalingsregeling

We begrijpen dat het soms lastig is een hoge rekening in één keer te betalen. Als u meer dan € 100,- moet bijbetalen op de jaar- of eindafrekening bieden we u daarom betaling in termijnen aan.
Meer informatie over betalen in termijnen 
Als u al een brief van uw incassobureau heeft gekregen is het niet meer mogelijk een betalingsregeling met ons te treffen. We adviseren u contact op te nemen met het betreffende incassobureau.

Heeft u al een betalingsregeling getroffen? U kunt uw betalingsregeling binnen 1 werkdag inzien in Mijn Nuon. De bevestiging hiervan ontvangt u uiterlijk 3 weken na het treffen van de betalingsregeling.

Heeft u moeite met het betalen van uw energienota en biedt bovenstaande geen oplossing? Neemt u dan contact met ons op, we nemen de mogelijkheden graag met u door.

Schuldhulpinstantie

Een schuldhulpinstantie bekijkt uw situatie en kan u verder helpen. We adviseren u contact op te nemen met de afdeling Sociale Zaken van uw gemeente om u aan te melden. 

Wilt u liever dat wij u aanmelden? Neemt u dan contact met ons op. Alleen met uw toestemming geven wij uw naam, adres en de hoogte van uw schuld door.

Lees meer over het voorkomen van de de gevolgen van een betalingsachterstand