Aanmaning of incassobrief ontvangen

Opzeggen

Help, ik heb niet op tijd betaald

Wat nu?

Een aanmaning ontvangen?

Vervelend dat u een aanmaning van ons heeft gekregen. Misschien heeft u inmiddels betaald en hebben wij deze onterecht verzonden.

Check uw openstaand saldo in Mijn facturen. Staat dit op € 0,- dan is er niets aan de hand en kunt u deze aanmaning als niet verzonden beschouwen.

Toch achterstand? Betaalt u dan zo snel mogelijk en voorkom incassokosten. U vindt de stappen van het betaalproces onderaan deze pagina.
Bekijk openstaand saldo

 

Een incassobrief ontvangen?

Check uw openstaand saldo in Mijn facturen. Staat dit op € 0,- dan is alles betaald en kunt u deze incassobrief als niet verzonden beschouwen.

Staan er nog rekeningen open? Betaalt u dan zo snel mogelijk alle openstaande bedragen, ook de incassokosten.

Voorkom afsluiting! U vindt de stappen van het betaalproces onderaan deze pagina. 

Naar Mijn facturen

 


Is betalen moeilijk?

Dit kan helaas iedereen overkomen.

Het is belangrijk dat u direct actie onderneemt. Kijk of u in aanmerking komt voor een betalingsregeling, of meld u aan bij een schuldhulpinstantie.

We helpen u graag verder.

Hulp bij betalingsproblemen

'Voorkomen is beter dan genezen'

  • Stap over op automatische incasso. U kiest op welke dag van de maand wij mogen afschrijven. U weet tenslotte het beste wanneer er voldoende geld op uw rekening staat.
  • Zorg dat wij het bedrag kunnen afschrijven. Als er onvoldoende geld op uw rekening staat kunnen wij niet incasseren. Een andere betaaldag kiezen kan hierbij helpen.
Naar Mijn gegevens

 


Vervolgstappen betaalproces

Natuurlijk willen we voorkomen dat er extra kosten volgen door een betalingsachtestand. En uiteraard doen we er alles aan om niet uw energie te hoeven afsluiten. Hieronder ziet u de vervolgstappen.

Aanmaning

Incassobrief - laatste betaalmogelijkheid

Vooraankondiging beëindiging leveringscontract

Beëindiging leveringscontract

Veelgestelde vragen

  • Mijn automatische incasso is niet gelukt. Wat nu?

    Het is mogelijk dat tijdens de automatische incasso onvoldoende saldo op uw rekening stond. Met de komst van de nieuwe betaalwijze binnen de eurozone (SEPA) zijn de regels rondom automatische incasso's aangescherpt. 

    Lees verder...
  • Naar welk IBAN kan ik betalingen voor Nuon overmaken?

    Wilt u een termijnbedrag, jaarafrekening of aanmaning betalen? Maak het bedrag over naar IBAN NL54 INGB 0000 0005 03 ten name van Nuon Klantenservice. Vergeet u niet het betaalkenmerk te vermelden als u internetbankiert?

    Vermeld bij uw betaling:

    Lees verder...
  • Ik heb betaalachterstand maar krijg geld terug op mijn jaarafrekening?

    Krijgt u geld terug op uw jaarafrekening dan wordt dit tegoed niet automatisch uitbetaald. We verrekenen dit tegoed met nog openstaande rekeningen.
    Heeft u een betalingsregeling getroffen? Ook dan verrekenen we het tegoed met uw nog te betalen bedragen. Het bedrag dat op de jaarafrekening staat, ontvangt u daarom niet geheel of gedeeltelijk op uw bankrekening.

  • Waarom ontvang ik een sms/e-mail rond de betaaldatum?

    U ontvangt een sms of e-mail als herinnering bij een mislukte of te late betaling. Via de ontvangen e-mail kunt u direct en veilig betalen met AcceptEmail.

    Meer over veilig betalen

  • Hoe komt het dat ik het termijnbedrag niet meer maandelijks betaal?

    De jaarafrekening delen wij door 12 maanden. Het kan zijn dat we bij het berekenen van uw termijnbedrag op een bedrag uitkomen van minder dan € 50,- per maand. Wij passen dan uw aantal termijnen aan naar 2,3 of 6 maandelijkse afschrijvingen.

    Een voorbeeld is de afschrijving van het termijnbedrag van een garage. Hiervan is het verbruik vaak zo laag dat wij u eens in de 2 of 3 maanden factureren.

  • Wanneer wordt de eenmalige machtiging afgeschreven?

    Het duurt 2 werkdagen voordat uw eenmalige machtiging bij uw bank wordt aangeboden. Wilt u zelf de datum kiezen waarop het bedrag kan worden afgeschreven? Houd er rekening mee dat u kiest voor een incassodatum die 2 dagen in de toekomst ligt.
    Mijn betaaldag wijzigen

  • Hoe herken ik e-mail van Nuon?

    Heeft u een e-mail ontvangen en twijfelt u of deze echt afkomstig is van Nuon? Aan de volgende kenmerken herkent u mail van Nuon:

    Lees verder