Gedragscodes

Nuon houdt zich aan verschillende gedragscodes. Hieronder vindt u een opsomming van deze gedragscodes en waar u deze kunt vinden.

Gedragscode Consument en Energieleverancier 2015

In deze gedragscode staan gedragsregels voor contacten tussen de energieleverancier en de consument. Deze volledige gedragscode is te lezen op:

 

Gedragscode Leveranciers Slimme Meters 2012

In deze gedragscode staan gedragsregels over de omgang met Slimme Meters met betrekking tot privacy. Nuon houdt zich aan deze gedragscode: Verklaring Naleving Gedragscode voor Leveranciers.

Deze volledige gedragscode is te lezen op:

Gedragscode Promotionele Kansspelen

Het doel van deze gedragscode is de consument goed te informeren over het legale kansspelaanbod. Deze volledige gedragscode is te lezen op:  

 

Nederlandse Reclame Code

Het doel van de Nederlandse reclame code is het bevorderen van verantwoorde reclame. Hiertoe is er een reglement opgesteld, waaraan alle reclame-uitingen moeten voldoen.   

 

Bijzondere Reclamecodes voor reclame voor specifieke producten en diensten

Daarnaast gelden er Bijzondere Reclamecodes voor reclame voor specifieke producten en diensten waaraan Nuon zich houdt.
Zoals bijvoorbeeld:

DDMA Gedragscode

De DDMA Privacy Code is een Nederlandse gedragscode voor het gebruik van persoonsgegevens voor marketingdoeleinden. DDMA heeft de volgende relevante zelfreguleringcodes voor de data driven marketing branche op een rijtje gezet: