Overstappen naar Nuon

Overstappen naar Nuon

Overstappen naar ons is makkelijker dan u denkt. In slechts 3 stappen bent u al zakelijk klant. En dan kunt u erop rekenen dat uw zakelijke energie altijd goed geregeld is.

Klant worden in drie stappen

1. Vraag een offerte aan

We denken graag met u mee. Zodat u de energie krijgt die echt past bij uw bedrijf. Kies zelf de energie die u wilt en vraag vrijblijvend een offerte aan. Na de ontvangst uw offerteaanvraag bellen wij u binnen 2 werkdagen om alle specifieke mogelijkheden met u door te nemen. Nadat u onze offerte per e-mail heeft ontvangen, bellen wij u (vaak al dezelfde dag) om uw eventuele vragen te beantwoorden. Wel zo gemakkelijk.

2. Getekende overeenkomst retour

Is alles naar wens en heeft u uw huidige energiecontract opgezegd? Dan staat niets u meer in de weg om de offerte te ondertekenen en naar ons op te sturen. Zodra wij de door u getekende overeenkomst hebben ontvangen, ontvangt u van ons een contractbevestiging. Hierin staat wat u van ons mag verwachten zowel voor als tijdens de contractperiode. Ook wordt hierin voor alle aansluitingen het te verwachten jaarverbruik, de overeengekomen ingangsdata en de bijbehorende looptijden weergegeven. Welkom bij Nuon!

3. Ontvangst eerste factuur

Ongeveer anderhalve maand na de start van uw energielevering ontvangt u uw eerste maandfactuur. Een van onze klantenservice medewerkers zal u rond dit tijdstip bellen om ervoor te zorgen dat alles nog klopt en naar wens is. Wij zullen al uw eventuele vragen dan ook direct beantwoorden. Uw energie is zo altijd goed geregeld.

Wist u dat Nuon als eerste energieleverancier in Nederland het internationale COPC-certificaat voor klantcontactcentra mag voeren? 

Heeft u een vraag?

Bel ons gerust. U bereikt ons op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur.

U heeft nog een lopend contract bij een andere energieleverancier

Wij verwelkomen u graag als nieuwe klant. Voordat wij u kunnen registreren, moet u eerst uw huidige energiecontract hebben opgezegd. De opzegtermijnen verschillen per energieleverancier. De meeste energiecontracten hebben een bepaalde looptijd en een opzegtermijn variërend van 1 tot 6 maanden.

Wij raden u aan om de algemene voorwaarden voor opzegging bij uw huidige leverancier goed door te lezen. U riskeert een boete door een contractbreuk. De meeste energiecontracten moeten schriftelijk worden opgezegd en verstuurd. Om het overstappen voor u gemakkelijker te maken, hebben we de opzegbrief alvast voor u klaargezet.

Opzegtermijnen en -brieven van verschillende energieleveranciers

De meeste zakelijke energiecontracten hebben een opzegtermijn van 1 tot 6 maanden. Zodra u heeft opgezegd, bent u vrij om een nieuw contract te tekenen. En dat kan snel gaan, want we hebben de opzegbrief al voor u gemaakt. U kunt deze eenvoudig online invullen, dan hoeft u de brief alleen nog te ondertekenen en te versturen.

DELTA
Termijn: 3 maanden
Opzegbrief DELTA

E.ON
Termijn: 6 maanden
Opzegbrief E.ON

Eneco
Termijn: 3 maanden
Opzegbrief Eneco

Essent
Termijn: 6 maanden
Opzegbrief Essent

Gazprom Energy
Termijn: 1 maand
Opzegbrief Gazprom Energy
GDF Suez (Engie)
1 maand
Opzegbrief GDF Suez (Engie)
Greenchoice
3 maanden
Opzegbrief Greenchoice
Main Energy
Termijn: 6 maanden
Opzegbrief Main Energy
NieuweStroom
1 maand
Opzegbrief NieuweStroom

U weet nog niet welke energieoplossing u wilt

Wij begrijpen dat u graag een energieoplossing wilt die bij uw bedrijf past. Doe nu de test en ontvang direct advies over de energie die bij u past .

Klant worden bij Nuon Zakelijke Markt

Waarom u goed zit bij Nuon

  • Steeds meer zaken regelt u zelf met onze online service
  • Wij luisteren en komen altijd met een oplossing
  • U kunt makkelijk wijzigingen doorgeven

Goed om te weten voor uw overstap

Vergelijk zakelijke energieprijzen

Denkt u erover om over te stappen? Bekijk dan onze tips hoe u zakelijke energieprijzen het beste kunt vergelijken. Vergelijk bijvoorbeeld de kosten van het hele energiecontract en check niet alleen de prijs per eenheid. Let ook goed op het maandelijkse bedrag aan vastrecht en bekijk of het een vaste of variabele prijs is.

Bekijk eerst uw huidige voorwaarden

In de meeste gevallen blijft u verzekerd van levering van elektriciteit en gas. Ook als u uw energiecontract bij uw huidige energieleverancier al heeft opgezegd, maar nog geen nieuw contract hebt afgesloten. Check even goed de algemene voorwaarden van uw huidige leverancier. Twijfelt u hoe het precies zit? Bel ons gerust op 088 098 15 61, dan kijken we met u mee.

De levering start op de 1e dag van de maand.

De meeste elektriciteits- en gascontracten gaan in op de eerste dag van een kalendermaand en eindigen op de laatste dag van een kalendermaand. Hiermee kunnen wij een goede aansluiting garanderen. Soms kan het best handig zijn om de levering op een andere datum te starten. Laat het ons weten, dan bedenken we samen met u een passende oplossing.

Interessant artikel?