Uw energiecontract opzeggen? We kijken graag samen of u nog goed zit.

Uw energiecontract opzeggen? We kijken graag samen of u nog goed zit

We zouden het jammer vinden als u uw grootzakelijk contract opzegt. U kunt ons altijd bellen voor een advies. Met één telefoontje weet u of u nog goed zit. We luisteren goed naar uw wensen en kijken samen met u of een ander contract misschien beter bij uw bedrijf past.

Overweegt u om het energiecontract van uw bedrijf op te zeggen?

We begrijpen dat er soms redenen zijn om uw huidige energiecontract te beëindigen. Misschien heeft u een scherper aanbod gekregen of u wilt aan het einde van uw contract vrij zijn om een nieuwe leverancier te kiezen. Wat de reden ook is, we helpen u graag met de juiste keuze. Bel ons op 020 892 00 86. We zijn er op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur.

Uw grootzakelijk energiecontract beëindigen per situatie

U kunt met uw bedrijf te maken krijgen met onverwachte omstandigheden, waardoor het opzeggen van uw energiecontract ineens wenselijk of zelfs noodzakelijk is. Bijvoorbeeld bij de verkoop van uw pand, een aanstaande verhuizing of een faillissement. Of door een noodgedwongen sluiting van uw bedrijf, bijv. door brand- of waterschade. Bel in dat geval naar 088 363 79 00, dan zorgen we dat het in orde komt.

In andere situaties kunt u gewoon online opzeggen. Wel zo prettig.

Opzeggen vanwege een overstap

Wilt u bij een andere leverancier een contract afsluiten of gewoon 'vrij' zijn om opnieuw te kiezen? Laat het ons weten via dit opzegformulier:

U wilt vrij zijn om over te stappen

Opzeggen vanwege bedrijfsovername

Wordt uw bedrijf overgenomen en wilt u daarom uw energiecontract bij ons beëindigen? Geef het aan ons door via dit formulier:

Uw bedrijf wordt overgenomen

Opzeggen vanwege fusie

Gaat u fuseren met een ander bedrijf en wilt u om die reden uw energiecontract bij ons opzeggen? Geef het aan ons door via dit formulier:

Uw bedrijf gaat fuseren

Online opzeggen, zo gaat het stap-voor-stap

  1. Klik op de link van het formulier dat bij uw reden van opzegging past. U komt terecht op de website van onze partner DocuSign (eu.docusign.net)
  2. Vul het formulier volledig in en plaats uw digitale handtekening
  3. Wij sturen u een ontvangstbevestiging van uw opzegging per e-mail
  4. U ontvangt van ons een bevestiging van uw opzegging per e-mail met daarin de datum per wanneer uw opzegging ingaat

Opzeggen bij een intermediair

Als u uw energiecontract heeft afgesloten via een tussenpersoon, ook wel intermediair genoemd, dan kunt u uw contract als volgt opzeggen:

  • U neemt contact op met uw intermediair en geeft aan dat u uw contract wilt opzeggen. Uw tussenpersoon regelt vervolgens met ons de opzegging.
  • U neemt zelf contact op met ons om uw opzegging door te geven. Bel 088 363 79 00.

Kiest u ervoor om zelf op te zeggen, vergeet dan niet om uw tussenpersoon ook te informeren.

Energie-offertes vergelijken?

Offertes van energieleveranciers verschillen vaak sterk van elkaar. Dat maakt vergelijken soms lastig. Wij hebben een checklist voor u gemaakt, zodat u weet waarop u moet letten.

Download de checklist

Goed om te weten over het moment waarop u uw contract wilt beëindigen

Wat is de opzegtermijn van zakelijke energiecontracten bij Nuon?

Voor grootverbruik elektriciteit- en gascontracten houden wij een opzegtermijn van minimaal drie maanden aan voor het einde van de overeengekomen contractduur, tenzij anders aangegeven in uw leveringscontract.

Wanneer kunt u uw energiecontract opzeggen?

U kunt natuurlijk op elk moment aan ons doorgeven dat u wilt opzeggen. Het is wel belangrijk dat u daarbij rekening houdt met de opzegtermijn die we met u hebben afgesproken. Laat u op tijd weten dat u uw contract wilt beëindigen, dan loopt deze op de afgesproken einddatum af en kost het u niets.

De opzegtermijn is verstreken, wat nu?

Als de opzegtermijn is verstreken, dan verlengen we uw energiecontract automatisch met een jaar. Daarbij gelden de actuele marktprijzen en dezelfde productvoorwaarden. Als u na het verstrijken van de opzegtermijn aan ons doorgeeft dat u wilt opzeggen, dan eindigt uw contract na de automatische verlenging van een jaar.

Heeft u niet op tijd opgezegd en wel al een contract met een andere energieleverancier? Dan begrijpen we dat u toch graag uw contract eerder bij ons beëindigt. Samen kijken we wat mogelijk is. U betaalt in dat geval wel een overstapboete.

Uw contract eerder beëindigen dan we hebben afgesproken?

Als u eerder wilt overstappen naar een andere energieleverancier dan de einddatum die we met u hebben afgesproken, dan lopen wij inkomsten mis. Daar willen we graag een vergoeding voor in de vorm van een overstapboete.

Hoe hoog is de overstapboete?

De hoogte van de boete hangt af van de resterende looptijd van uw contract, de marktprijs van het moment waarop u het contract verbreekt en de reden waarom u het contract wilt beëindigen. In onze algemene voorwaarden kunt u hier meer over terugvinden. Heeft u vragen over de overstapboete of wilt u advies over uw specifieke situatie? Bel ons op 020 892 00 86.

Tip: zeg eerst uw oude energiecontract op, voordat u een nieuwe ondertekent

Een overstapboete is niet prettig. Dat begrijpen we en daarom raden we u aan om altijd eerst uw oude energiecontract op te zeggen.

Als u ruim voor het verstrijken van de opzegtermijn opzegt, dan bent u vrij om te kiezen. En u heeft dan nog alle tijd om uit te zoeken welk energiecontract het best bij uw bedrijf past. Voorkom dus een overstapboete door op tijd op te zeggen.