Altijd inzicht in uw facturen met Mijn Factuur

Inzicht in uw energiefacturen wanneer u maar wilt

De voordelen van Mijn Factuur

  • Altijd inzicht in uw energiefacturen
  • Eenvoudige import- en exportmogelijkheden
  • Bepaal zelf het bestandsformaat en het aantal ontvangers
Ja, ik wil toegang tot Mijn Factuur

Uw facturen online ontvangen?

Bel 088 363 79 00 voor toegang tot Mijn Factuur of meld u aan voor deze online service.

Inloggen
Als u zich al heeft aangemeld voor Mijn Factuur, dan kunt u direct inloggen.

Inloggen Mijn Factuur

Wat is Mijn Factuur?

Mijn Factuur is de online service van Nuon, waarbij u alle facturen op één plaats kunt inzien, downloaden en doorsturen. Met Mijn Factuur kunt u zelf bepalen hoe en in welk bestandsformaat (PDF, XML of CSV) u uw facturen wenst te ontvangen.

Daarnaast heeft u de mogelijkheid om verschillende gebruikers aan te maken en te beheren. Op deze manier is het niet meer nodig om zelf facturen te kopiëren en door te sturen.

Alle informatie over de factuur

We doen ons best uw energiefactuur zo helder en overzichtelijk mogelijk op te stellen, maar de ervaring leert dat zo nu en dan toch enige aanvullende informatie gewenst is. We helpen u graag verder met:

  • Voorbeelden van (voorschot en maand) facturen
  • Een nadere toelichting op de factuur & jaarafrekening

Snel van start met Mijn Factuur

Maakt u voor het eerst gebruik van de online service Mijn Factuur?

Mijn Factuur functionaliteiten

Bekijk dan de handleiding met de belangrijkste functionaliteiten om snel te starten.


Hoe werkt Mijn Factuur?

Met onze online service Mijn Factuur heeft u altijd inzicht in uw energiefacturen, die u op één plaats kunt downloaden en doorsturen. Mijn Factuur heeft eenvoudige im- en exportmogelijkheden. U bepaalt zelf het bestandsformaat en het aantal ontvangers.

Veelgestelde vragen over Mijn Factuur

  • Hoe kan ik mij aanmelden voor Mijn Factuur?

    Het aanmelden voor toegang tot Mijn Factuur is op twee manieren mogelijk:

    1. Via het aanmeldformulier
    2. Via uw accountmanager (088 363 79 00)

  • Kan ik ook gebruik maken van Mijn Factuur?

    Vanaf het moment dat uw energiecontract met Nuon Zakelijke Markt is ingegaan en u zakelijk klant bij ons bent, kunt u gebruik maken van de online service Mijn Factuur.

  • In welke bestandsformaten kan ik mijn facturen ontvangen?

    Ja, u kunt naast een PDF bestand kiezen voor een CSV- of XML-bestand. Dit kunt u aanpassen in uw afleverprofiel binnen Mijn Factuur. Zo kiest u zelf voor het bestandsformaat dat de automatische verwerking van uw administratie ondersteunt.

  • Moet ik altijd inloggen om mijn digitale factuur in te zien en te ontvangen?

    Nee, het is niet noodzakelijk om altijd eerst in te loggen op Mijn Factuur. U ontvangt altijd automatisch een PDF met uw energiefactuur op het door u opgegeven e-mailadres.

    Indien u het bestandsformaat of het e-mailadres wilt wijzigen, kunt u binnen Mijn Factuur met uw inloggegevens uw afleverprofiel aanpassen. Als u uw energiefacturen bij voorkeur als PDF ontvangt, dan hoeft u uw instellingen niet te wijzigen.

  • Ontvang ik ook nog papieren energiefacturen na aanmelding voor Mijn Factuur?

    Nee, zodra u bent aangemeld voor Mijn Factuur ontvangt u uw energiefacturen alleen nog digitaal op het door u opgegeven e-mailadres.

  • Is Mijn Factuur verplicht?

    Nee, de online service Mijn Factuur is niet verplicht.

  • Kan ik ook twee e-mailadressen doorgeven bij mijn aanmelding?

    U kunt zich met één e-mailadres aanmelden voor Mijn Factuur. Op dit e-mailadres ontvangt u de inloggegevens voor de online service Mijn Factuur. In deze online omgeving kunt u vervolgens zelf meerdere gebruikers met verschillende e-mailadressen aanmaken.

  • Wanneer ontvang ik mijn digitale facturen?

    Zodra uw aanmelding voor Mijn Factuur in ons systeem is verwerkt, kunt u met uw inloggegevens uw digitale facturen in PDF-formaat altijd online inzien. Tevens krijgt u uw facturen in PDF-formaat toegestuurd op het door u opgegeven e-mailadres.

  • Wat moet ik doen als ik voor de eerste keer inlog op Mijn Factuur?

    U wordt verzocht eerst uw wachtwoord te wijzigen en uw voorkeuren in te stellen. Bent u op zoek naar meer informatie over het gebruik van Mijn Factuur? Bekijk de gebruikershandleiding.

  • Hoe kan ik een wachtwoord aanvragen of wijzigen?

    U kunt binnen Mijn Factuur een nieuw wachtwoord aanvragen. Ga naar de inlogpagina van Mijn Factuur en klik op 'Wachtwoord vergeten'.