Grootverbruikaansluitingen en contracten

Een nieuwe aansluiting voor uw energie aanvragen of een aansluiting toevoegen aan uw huidige energiecontract, hoe werkt dat eigenlijk? We hebben geluisterd naar de vragen die onze klanten regelmatig aan ons stellen en alles over grootverbruikaansluitingen en contracten voor u op een rij gezet.

Nieuwe aansluiting voor uw energie aanvragen?

Als u een nieuwe grootverbruikaansluiting nodig heeft, dient u daarvoor een aanvraag in bij uw netbeheerder. Zodra u een EAN-code van uw netbeheerder ontvangt, neemt u contact met ons op via 020 892 00 75. Terwijl de netbeheerder uw aansluiting technisch in orde maakt, zorgen wij alvast dat we zo snel mogelijk starten met de levering van uw energie.

Wat is een EAN-code?

Elke aansluiting voor elektriciteit of gas heeft een unieke, 18-cijferige EAN-code. EAN staat voor European Article Number. Alle energieleveranciers, netbeheerders en transporteurs gebruiken deze codes om verbruiksgegevens uit te wisselen.

Elektriciteit aanvragen voor uw bouwaansluiting

Om te kunnen starten met uw bouwprojecten, heeft u op uw bouwplaats vaak tijdelijk elektriciteit nodig. We zorgen dat uw aanvraag snel en soepel verloopt.

Vraag een bouwaansluiting aan

Met spoed een grootverbruik aansluiting aanvragen

Met spoed een grootverbuikaansluiting nodig?

We begrijpen dat het in bepaalde gevallen wenselijk is om met spoed een aansluiting aan te vragen. Bijvoorbeeld als uw zakelijke energie afgesloten wordt, als u verhuist naar een nieuw bedrijfspand of als u uw elektriciteitsaansluiting wilt verzwaren. Daar helpen we u graag bij.

Spoedaansluiting energie aanvragen

Goed om te weten over aansluitingen

Een aansluiting toevoegen aan uw grootverbruik energiecontract?

Als u een klein- of grootverbruikaansluiting aan uw energiecontract wilt toevoegen, bel dan graag even met onze klantenservice via 088 363 79 00. Dan kijken we samen met u of het mogelijk is om de aansluiting aan uw bestaande contract toe te voegen of dat het nodig is om daar een nieuw energiecontract voor af te sluiten.

Een aansluiting toevoegen aan uw kleinverbruik energiecontract?

Als u een grootverbruikaansluiting wilt toevoegen aan uw kleinverbruik energiecontract, dan is het nodig dat we uw contract omzetten in een grootverbruik energiecontract. Maar natuurlijk niet zonder dat we u helpen bij het kiezen van een contract dat past bij uw bedrijf. Vraag daarom een offerte aan. Zo kunnen we een aanbod doen dat past bij uw wensen.

Een grootverbruikersaansluiting aanmelden als u nog geen klant bij ons bent?

Bent u nog geen grootzakelijke klant bij ons en wilt u uw grootverbruikersaansluiting bij ons aanmelden? Dat kan. Samen met u kijken we graag welk energiecontract het best bij uw bedrijf past. Kijk hoe gemakkelijk u kunt overstappen naar Nuon.

Grootverbruikaansluiting

Hoe weet u of u een grootverbruikaansluiting heeft?

U heeft een grootverbruikaansluiting als u voor deze aansluiting naast energierekeningen ook maandelijks aparte facturen van uw netbeheerder ontvangt voor de kosten van het netbeheer. Ook heeft uw elektriciteitsaansluiting een capaciteit van meer dan 3 x 80 ampère en/of uw gasaansluiting een capaciteit van meer dan 40 kubieke meter per uur (40 m3/h).

Een aansluiting afmelden?

Wilt u een elektriciteits- of gasaansluiting afmelden? Neem dan graag even contact op met onze klantenservice via 088 363 79 00. We maken het snel voor u in orde.

We benaderen u graag met de juiste gegevens

Heeft u een nieuwe meter voor de elektriciteits- of gasaansluiting van uw bedrijf of is er een verandering in uw bedrijfssituatie?

Geef een wijziging door

Nieuwe aansluiting energie

Goed om te weten over energiecontracten

Uw energiecontract verlengen?

Als uw energiecontract bijna afloopt, dan adviseren we u om opnieuw een offerte aan te vragen. Zo kunnen wij een aanbod doen dat helemaal past bij de wensen die u op dit moment heeft.

Uw energiecontract beëindigen?

We zouden het jammer vinden als u uw contract beëindigt. U kunt altijd met ons chatten of bellen voor een advies. Wij helpen u graag bij al uw vragen over opzeggen van uw energiecontract.

Bedrijf sluiten tijdens de contractperiode?

Wanneer u uw bedrijf onverhoopt moet sluiten tijdens de contractperiode, dan ontbinden we de overeenkomst die u met ons heeft afgesloten. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice via 088 363 79 00.

Nieuw energiecontract afsluiten

Een nieuw energiecontract afsluiten?

Als u een grootverbruikaansluiting voor elektra en/of gas heeft, dan verbruikt uw bedrijf veel energie. Daarom is het extra belangrijk dat u even de tijd neemt om te bedenken wat uw wensen zijn, voordat u een nieuw energiecontract gaat afsluiten. We helpen u daar graag bij. Start onze zakelijke keuzehulp of vraag vrijblijvend een offerte aan. Dan bellen wij u en doen een persoonlijk aanbod op basis van uw wensen.

Leegstand van uw panden? Sluit een tijdelijk energiecontract af

Als u vastgoed verhuurt, dan heeft u op zijn tijd te maken met leegstand van uw panden. U wilt dan graag dat de energielevering blijft doorlopen tegen zo laag mogelijke kosten. Dat begrijpen wij en daarom sluit u bij ons een tijdelijk en flexibel leegstandscontract voor uw energie af.

Heeft u ook kleinverbruikaansluitingen in beheer? U krijgt dan gratis toegang tot onze online service waarin u zelf tijdelijke leegstand van woningen aan- en afmeldt.

Tijdelijk energiecontract