Grootverbruikaansluitingen en contracten

Een nieuwe aansluiting voor uw energie aanvragen of een aansluiting toevoegen aan uw huidige energiecontract, hoe werkt dat eigenlijk? We hebben geluisterd naar de vragen die onze klanten regelmatig aan ons stellen en alles over grootverbruikaansluitingen en contracten voor u op een rij gezet.

Nieuwe aansluiting voor uw energie aanvragen

Heeft u een nieuwe grootverbruikaansluiting nodig? Dan adviseren we u om een aanvraag in te dienen bij uw netbeheerder. Zodra u een EAN-code van uw netbeheerder ontvangt, neemt u contact met ons op.

Terwijl de netbeheerder uw aansluiting technisch in orde maakt, zorgen wij alvast dat we zo snel mogelijk starten met de levering van uw energie. Samen maken we het voor u in orde.

Wat is een EAN-code?

Elke aansluiting voor elektriciteit of gas heeft een unieke, 18-cijferige EAN-code. EAN staat voor European Article Number. Alle energieleveranciers, netbeheerders en transporteurs gebruiken deze codes om verbruiksgegevens uit te wisselen.

Een bouwaansluiting nodig?

Om te kunnen starten met uw bouwprojecten, heeft u op uw bouwplaats vaak snel elektriciteit nodig. We zorgen dat uw aanvraag soepel verloopt.

Vraag een bouwaansluiting aan

Met spoed een grootverbruik aansluiting aanvragen

Met spoed een grootverbruikaansluiting nodig?

We begrijpen dat het in bepaalde gevallen handig is om met spoed een aansluiting aan te vragen. Bijvoorbeeld als uw zakelijke energie afgesloten wordt, als u verhuist naar een nieuw bedrijfspand of als u uw elektriciteitsaansluiting wilt verzwaren. Daar helpen we u graag bij.

Neem snel contact met ons op. Dan zorgen we dat we uw aanvraag binnen 24 uur doorzetten naar de netbeheerder.

Spoedaansluiting energie aanvragen

Aansluiting voor energie aanmelden

Wilt u een aansluiting voor uw energie bij ons aanmelden? In een aantal gevallen kunt u een aansluiting toevoegen aan uw huidige contract. We vertellen u graag hoe dat in z'n werk gaat.

Een aansluiting toevoegen aan uw grootverbruik energiecontract

Als u een klein- of grootverbruikaansluiting aan uw energiecontract wilt toevoegen, neem dan graag even contact op met onze klantenservice. Dan kijken we samen met u of het mogelijk is om de aansluiting aan uw bestaande contract toe te voegen of dat het nodig is om daar een nieuw contract voor af te sluiten.

Heeft u een vraag? Chat met ons

We helpen u graag meteen via chat. We zijn er op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur.

Is chatten even niet mogelijk? Stel uw vraag via het formulier.

Grootverbruikaansluiting

Wanneer heeft u een grootverbruikaansluiting?

U heeft een grootverbruikaansluiting als u voor deze aansluiting naast energierekeningen ook maandelijks aparte facturen van uw netbeheerder ontvangt voor de kosten van het netbeheer. Ook heeft uw elektriciteitsaansluiting een capaciteit van meer dan 3 x 80 ampère en/of uw gasaansluiting een capaciteit van meer dan 40 kubieke meter per uur (40 m3/h).

Een aansluiting toevoegen aan uw kleinverbruik energiecontract

Als u een grootverbruikaansluiting wilt toevoegen aan uw kleinverbruik energiecontract, dan is het nodig dat we uw contract omzetten in een grootverbruik energiecontract. Maar natuurlijk niet zonder dat we u helpen bij het kiezen van een contract dat past bij uw bedrijf. U kunt het beste een offerte aanvragen. Zo kunnen we een aanbod doen dat past bij uw wensen.

Wilt u een nieuwe kleinverbruikverbruikaansluiting toevoegen aan uw huidige kleinverbruik energiecontract? Dan adviseren we om contact op te nemen met onze Ondernemersdesk voor ZZP en MKB.

Een aansluiting aanmelden als u nog geen klant bij ons bent

Bent u nog geen grootzakelijke klant bij ons en wilt u uw grootverbruikaansluiting bij ons aanmelden? Dat kan. Samen met u kijken we graag welk energiecontract het best bij uw bedrijf past.

Overstappen naar Nuon

Nieuw energiecontract afsluiten

Een nieuw energiecontract afsluiten

Als u een grootverbruikaansluiting voor elektra en/of gas heeft, dan verbruikt uw bedrijf veel energie. Daarom is het extra belangrijk dat u even de tijd neemt om te bedenken wat uw wensen zijn, voordat u een nieuw energiecontract gaat afsluiten.

Of u nu zekerheid wilt met een vaste energieprijs of liever flexibiliteit wilt met voordeel bij marktontwikkelingen, we zorgen dat u altijd kiest voor een oplossing die past bij uw bedrijf.

Kies uw energieoplossing

Of vraag een offerte aan. Dan bellen wij u en doen een persoonlijk aanbod op basis van uw wensen.

Een aansluiting afmelden

Wilt u een elektriciteits- of gasaansluiting afmelden? Neem dan graag even contact op met onze klantenservice. We maken het snel voor u in orde.

We benaderen u graag met de juiste gegevens

Heeft u een nieuwe meter voor de elektriciteits- of gasaansluiting van uw bedrijf of is er een verandering in uw bedrijfssituatie?

Geef een wijziging door

Nieuwe aansluiting energie

Tijdelijk energiecontract bij leegstand

Verhuurt u vastgoed? Dan heeft u op zijn tijd te maken met leegstand van uw panden. U wilt dan graag dat de energielevering blijft doorlopen tegen zo laag mogelijke kosten. Dat begrijpen wij en daarom sluit u bij ons een tijdelijk en flexibel leegstandscontract voor uw energie af.

Heeft u ook kleinverbruikaansluitingen in beheer? U krijgt dan gratis toegang tot onze online service waarin u zelf tijdelijke leegstand van woningen aan- en afmeldt.

Flexibel leegstandscontract voor energie en gratis online service

Tijdelijk energiecontract

Goed om te weten over uw energiecontract

Uw energiecontract verlengen

Loopt u energiecontract bijna af? Dan adviseren we u om opnieuw een offerte aan te vragen. Zo kunnen wij een aanbod doen dat helemaal past bij de wensen die u op dit moment heeft.

Vraag een offerte aan

Uw energiecontract beëindigen?

We zouden het jammer vinden als u uw contract opzegt. U kunt altijd met ons chatten of bellen voor een advies. Wij helpen u graag bij al uw vragen.

Opzeggen van uw energiecontract

Uw bedrijf sluiten tijdens uw contractperiode

Wanneer u uw bedrijf onverhoopt moet sluiten tijdens de contractperiode, dan ontbinden we het energiecontract dat u met ons heeft afgesloten. Neem in dat geval contact met ons op.

Neem contact op met de klantenservice