1. Thuis
  2. Stadsverwarming
  3. Aansluiting op warmtenetwerk

Zo regel of verander je een aansluiting op stadswarmte

Laat je een huis bouwen en wil je dat aansluiten op ons warmtenetwerk? Of wil je je aansluiting wijzigen, bijvoorbeeld voor meer warm water comfort? Of je aansluiting verwijderen? We helpen je graag.

Je aansluiting regelen

Heb je een kavel of een huis gekocht? En wil je een nieuwe aansluiting, een wijziging of verwijdering op ons warmtenetwerk aanvragen? Dit vraag je online aan via de website Mijnaansluiting.nl. Een initiatief van onder andere netbeheerders, waterbedrijven en leveranciers van warmte, waaronder Stadswarmte van Vattenfall. Wil je een contract afsluiten in een pand waar al stadsverwarming van Vattenfall is, ga dan direct naar online aanmelden.

Aansluiting aanvragen via Mijnaansluiting:

Zo gaat het in zijn werk

Ga aan de slag op Mijnaansluiting.nl. Daarna volgen deze stappen:

  1. We maken een contract op

    Heb je alle informatie gestuurd die we nodig hebben? Dan ontvang je binnen 10 werkdagen een contract per e-mail of post van ons. Dit contract ontvangen wij graag ondertekend van je terug. Als we nog vragen hebben of informatie missen, hoor je binnen 3 werkdagen van ons.

  2. Je ontvangt een factuur voor de aanvraag

    Hebben wij het ondertekende contract van je ontvangen? Dan sturen wij de factuur voor de aansluitkosten naar degene die je hebt aangewezen als betaler.

  3. Wij zorgen voor de aansluiting, wijziging of verwijdering

    Na ontvangst van de betaling (binnen 14 dagen) nemen we contact met je op om een planning af te spreken. Vervolgens zorgen we voor de wijziging.

Veelgestelde vragen over jouw aansluiting

Mijn installateur heeft een gereedmelding verstuurd. Wat is de planning?

Binnen 5 dagen na ontvangst van de gereedmelding nemen wij contact op met je installateur. We spreken dan samen een datum af waarop de warmteaansluiting gereed is.

Waar vind ik de technische specificaties en voorwaarden waaraan ik moet voldoen voor een warmteaansluiting?

Bij het contract dat je wordt toegestuurd ontvang je de algemene voorwaarden en aansluitvoorwaarden van Stadswarmte. In de aansluitvoorwaarden vind je alle voorwaarden en technische eisen.

Hoe vind ik een installateur?

Een vakkundige installateur is belangrijk. Je kan een erkende installateur ook vinden via de Techniek Nederland.

Hoe bepaal ik welke CW-klasse ik moet kiezen?

Dit is afhankelijk van het warmwatercomfort dat je wenst te hebben. Standaard heb je CW-label 3 of 4. Het hoogste CW-label is 6.

Hoe lang duurt het realiseren van een warmteaansluiting?

Stuur je ons op tijd alle informatie die wij nodig hebben? En betaal je binnen de termijn? Dan kan de aansluiting binnen 13 weken na aanvraag gerealiseerd worden.

Hoeveel kost een warmteaansluiting?

De kosten voor een warmte-aansluiting kunnen per regio verschillen. De aansluitkosten noemen we een projectbijdrage. Deze is opgebouwd uit:

  • Een eenmalige aansluitbijdrage. Hiervoor geldt een maximumbedrag dat door de ACM bepaald wordt (in 2024: € 5.250,24 incl. btw, t/m 100 kW en 25 meter).
  • Een kostendekkingsbijdrage. Dit is een bijdrage in de kosten die bovenop de eenmalige aansluitbijdrage van toepassing kan zijn.

Als VvE aansluiting aanvragen?

Met de Warmtescan krijg je alle informatie die je nodig hebt om een onderbouwd besluit te nemen.

Warmtescan starten

Online aanmelden stadsverwarming

Ga je verhuizen naar een pand waar al een aansluiting voor stadsverwarming is? Je kunt online een contract voor stadsverwarming regelen.

Contract afsluiten stadsverwarming

Voor welke comfortklasse kies jij?

Standaard is klasse 4. Maar hoger of lager kan ook.

De comfortklasse uitgelegd

Deel deze pagina