• Storingen en werkzaamheden stadswarmte

  • Last van een warmtestoring?

    Met de storingscheck zie je direct of er storingen of werkzaamheden bekend zijn. Zo niet, dan kun je de storing misschien zelf oplossen.

Werken aan het warmtenet

We werken hard aan het uitbreiden van ons warmtenet. Misschien zijn we wel bij jou in de buurt aan het werk. Je kunt hierdoor tijdelijk overlast ervaren. Op onze pagina Warmtewerken zie je een overzicht van alle grotere projecten.

Naar Warmtewerken

Wie is verantwoordelijk voor een storing?

Als er een storing is, is er ook iemand verantwoordelijk voor het oplossen van die storing. Meestal zijn wij dat, maar niet altijd. Hieronder lees je wie er verantwoordelijk is voor een storing.

In het warmtenet

Je huis is aangesloten op ons stadswarmtenetwerk. Eventuele storingen lossen wij op. Vul in onze storingscheck je adres in om te zien of er storingen of werkzaamheden in je wijk zijn.

In je binneninstallatie

Het deel van de installatie voorbij de hendels van de afleverset in de meterkast valt onder de verantwoordelijkheid van de eigenaar van je huis. Denk bijvoorbeeld aan je thermostaat, radiatoren of vloerverwarming. Neem contact op met je verhuurder of, als je zelf de eigenaar bent, met een erkende installateur zoals Feenstra.

In je afleverset

De afleverset in je meterkast zorgt voor warm water en warme radiatoren. Wij zijn verantwoordelijk voor de afleverset. Als je een storing hebt en het probleem zit in je afleverset, dan lossen we dat zo snel mogelijk op. Bel gratis onze storingsdienst op 0800 0513 of volg het online stappenplan.

Handleiding voor je afleverset

In ons meterkastboekje lees je hoe stadswarmte werkt en hoe je afleverset in elkaar zit. Ook vind je allerlei tips en de meest gestelde vragen over stadsverwarming. Bijvoorbeeld over het ontluchten van radiatoren. 

(The English version of the district heating information)

Bekijk het meterkastboekje in PDF

Soms krijg je een vergoeding

We doen er alles aan om je 100% van de tijd warmte en warm water te leveren. Als dat niet lukt en die storing langer dan acht uur duurt, krijg je in sommige gevallen een vergoeding. In dat geval krijg je bericht van ons.

Lees hier meer over in de Warmtewet