Met ons Seintje houden we je op de hoogte

We geven je grip op je energiezaken. Dat doen we bijvoorbeeld met ons Seintje: een mail met advies over je termijnbedrag. Zo weet je steeds of je termijnbedrag nog past bij je verbruik. En kom je goed uit op je jaarafrekening.  

Een Seintje, want tijdens het jaar kan er iets veranderen

De energiekosten van je bedrijf kunnen tijdens het jaar stijgen of dalen. Met verschillende oorzaken. 

  1. Wijziging tarieven
    Als je een contract met variabele prijs hebt, dan kunnen je leveringsprijzen wijzigen. Heb je een vaste prijs? Dan blijft je leveringstarief hetzelfde. Maar de overheidsheffingen en netbeheerkosten kunnen wel veranderen. Meestal per 1 januari. Verandert er iets in onze tarieven of je overheidsheffingen, dan ontvang je van ons een persoonlijk bericht.

  2. Nieuwe apparatuur
    Misschien heb je nieuwe apparatuur in je onderneming aangeschaft. Of heb je een laadpaal voor de elektrische auto staan. Dit kan zorgen voor een hoger energieverbruik, en dus voor hogere  kosten. Daarom sturen we tijdens het jaar geregeld een Seintje. Zo weet je op tijd of je je termijnbedrag bij moet stellen.

  3. Energie besparen of terugleveren
    Er zijn verschillende manieren om energie te besparen. Bijvoorbeeld als je ledverlichting of lampen met een bewegingssensor in je bedrijf hebt geïnstalleerd. Of je kan energie terugleveren als je zonnepanalen hebt. Je wekt dan zelf energie op en je verbruik wordt minder. Vaak kan dan ook je maandelijkse termijnbedrag naar beneden. Wij geven je een Seintje als je je termijnbedrag kan aanpassen.

  4. Kouder of warmer weer dan verwacht
    Het weer kan invloed hebben op je energieverbruik. Als er een zachte winter is geweest kan je minder gestookt hebben en heb je dus minder verbruikt. Maar bij een koude winter kan je juist meer energie verbruiken. We geven je een Seintje als je je termijnbedrag kan aanpassen.

Onlangs heb ik mijn onderneming uitgebreid. Hierdoor liep mijn energieverbruik op. Dankzij Seintje kon ik op tijd mijn termijnbedrag aanpassen.

Termijnbedragadvies op maat

  • Ons Seintje is een e-mail met een termijnbedragadvies op maat
  • In het Seintje staat of je termijnbedrag nog past bij je verbruik
  • Past het niet meer, dan krijg je advies en een passend termijnbedrag 
  • Je kunt zelf beslissen of je het advies overneemt of niet

Zo ontvang je ons Seintje

Geef ons toestemming om je slimme meter uit te lezen. Dan weten we je verbruik en kunnen we je een Seintje mailen met advies over je termijnbedrag.

Uitlezen meter aanpassen

Veelgestelde vragen

Wordt mijn termijnbedrag automatisch aangepast?

Je bepaalt bij ons zelf of je je termijnbedrag aanpast of niet. De keuze is aan jou.

Wat moet ik doen als ik geen slimme meter heb?

Als je nog geen slimme meter hebt, kan je de meterstanden zelf doorgeven via Mijn Vattenfall. Het is handig om dit regelmatig te doen zodat we kunnen zien of je termijnbedrag nog bij je verbruikt past. 

Een heldere jaarafrekening zonder verrassingen

Onze facturen zijn kraakhelder. Je weet dus precies waarvoor je betaalt. We houden voor je in de gaten of je nog goed zit met je termijnbedrag. Is aanpassen verstandig? Dan geven we je een Seintje. Zo weet je zeker dat je goed zit.

Een heldere jaarafrekening