Opzeggen?

Opzeggen

Bel ons: 088 363 79 72

Maandag t/m vrijdag van 8.00 - 18.00 uur

Laat eerst uw contract checken

Jammer dat u overweegt uw energiecontract op te zeggen. Voordat u opzegt adviseren wij u ons te bellen voor advies. Bekijkt u ook de checks op deze pagina?

Belt u voor een contractcheck: 088 363 79 72 op maandag t/m vrijdag 8.00 – 18.00 uur.

Samen met u bekijken we de opzegvoorwaarden, de resterende contractduur en de eventuele opzegvergoeding.


Gebeld worden kan ook:

Verplicht veld.

vul 10 cijfers in

Bedankt

Bedankt voor uw interesse. Heeft u antwoord op al uw vragen of wilt u nogmaals een medewerker spreken? De mogelijkheid om u direct terug te bellen is beschikbaar op maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur.

 

Opzeggen bij overlijden

Wij adviseren u telefonisch contact op te nemen met onze Klantenservice, 0900 0808, op maandag t/m vrijdag van 8.00 - 18.00 uur.

Voor de verwerking van een opzegging in geval van overlijden, vragen wij u om de naam, het adres en het klantnummer van de overledene. 

Wilt u deze gegevens bij de hand houden?

Opzeggen cv-onderhoud l huis-beveiliging

Cv-onderhoud opzeggen regelt u online

Huisbeveiliging opzeggen regelt u via e-mail: info.beveiligingn@uew.nl of per post:

  • UEW T.a.v. Klantenadministratie
  • Borchwerf 27 l 4704 RG Roosendaal

Check voordat u overstapt:

Contract

De einddatum van uw huidige contract

In Mijn Nuon vindt u informatie over de looptijd van uw huidige contract. Als u voor het einde van uw contract opzegt, dan betaalt u hiervoor een opzegvergoeding.

Contract

Hoe de korting is berekend bij de andere leverancier

Energieleveranciers kunnen alleen korting geven op het leveringstarief. Dit gaat om ongeveer de helft van uw energierekening. Voor elektriciteit levert bijvoorbeeld een korting van 10% maar € 1,72 op per maand. Bekijk ook hoe lang de korting geldig is.

Contract

Of uw overstap echt voordeliger is.

Gemiddeld verbruik is niet úw verbruik
Vaak is het voordeel per jaar, gebaseerd op een gemiddeld verbruik en niet op het specifieke verbruik van uw huishouden. De andere leverancier kan u dus niet precies vertellen hoe groot uw voordeel in euro’s per jaar is.

Verborgen kosten
Is het inclusief of exclusief btw, energiebelasting, regiotoeslag voor gas, transportkosten. En wat betaalt u voor vastrecht? Vraag wat u precies per maand gaat betalen.

Speciale prijs voor beperkte aantal maanden
Informeer ook of het een vast of een variabel tarief betreft? Een variabel tarief kan meerdere keren per jaar worden aangepast. Soms geldt een speciale prijs maar voor een paar maanden. Daarna betaalt u een hogere prijs.

Contract

Hoe het termijnbedrag wordt vastgesteld bij deze leverancier

Vraag na hoe de hoogte van het termijnbedrag wordt bepaald. Bij een laag termijnbedrag is er kans dat u bij de jaarafrekening veel moet bijbetalen.

Contract

Hoe lang het contract loopt

Vaak moet u een meerjarig contract ondertekenen om korting te krijgen. U bent dan voor lange tijd aan deze leverancier gebonden.

Contract

Of er 'kleine lettertjes' zijn

Andere leveranciers kunnen hoge servicekosten in rekening brengen. Bijvoorbeeld voor het gebruik van acceptgiro.

Hoeveel tijd krijgt u voor het betalen van de energierekening? En wat gebeurt er als u een keer te laat betaalt? Informeert u ook naar de opzegvoorwaarden.

Meestgestelde vragen over opzeggen

  • Hoe kan ik het energiecontract van een andere leverancier annuleren?

    Bent u telefonisch of aan de deur benaderd? En heeft u 'ja' gezegd? Geen zorg. Als u binnen 14 kalenderdagen schriftelijk opzegt bent u er kosteloos vanaf.

    Bekijk een voorbeeldbrief die u kunt gebruiken
  • Wordt mijn energiecontract met Nuon stilzwijgend verlengd?

    Ruim voordat uw energiecontract afloopt, krijgt u van ons een nieuwe aanbieding. U kunt in Mijn Nuon ons aanbod bekijken en uw contract verlengen. U kunt ook kiezen voor een variabel contract voor onbepaalde tijd.

    Meer informatie
  • Hoe stap ik over op een ander product van Nuon?

    Overstappen naar een ander product is makkelijk. U kunt dat zelf online doen.

    Meer informatie
  • Hoe zet ik een contract op een andere naam?

    Als u een contract op een andere naam wilt zetten kunt u het beste contact opnemen met onze Klantenservice. Er zijn veel uitzonderingen en voorwaarden. Wij helpen u daarom graag persoonlijk.

    Meer informatie
  • Kan ik op een andere manier opzeggen?

    Het is mogelijk uw opzegging schriftelijk aan ons door te geven. Wilt u bij uw opzegging uw naam en klantnummer vermelden? Ons postadres is:  Nuon Klantenservice, Postbus 40021, 6803 HA Arnhem

Bekijk alle veelgestelde vragen