Uw contract opzeggen bij Nuon

Contract opzeggen bij Nuon
  • Bekijk onze handige checklist
  • Bereken de kosten van ons aanbod voor u
  • Check welk contract bij u past
Bereken direct

Voordelen van Nuon

  • Wij helpen u om energie te besparen
  • Wij bieden u goede klantenservice
  • Wij streven naar duurzame energievoorziening


Opzeggen? Bekijk onze handige checklist

Check voordat u overstapt:

  • De einddatum van uw huidige contract

    In Mijn Nuon vindt u informatie over de looptijd van uw huidige contract. Als u voor het einde van uw contract opzegt, dan betaalt u hiervoor mogelijk een opzegvergoeding.
  • Hoe de korting is berekend bij de andere leverancier

    Energieleveranciers kunnen alleen korting geven op het leveringstarief. Dit gaat om ongeveer de helft van uw energierekening. Bekijkt u ook ook hoe lang de korting geldig is.
  • Of uw overstap echt voordeliger is

    Gemiddeld verbruik is niet úw verbruik
    Vaak is het voordeel per jaar, gebaseerd op een gemiddeld verbruik en niet op het specifieke verbruik van uw huishouden. De andere leverancier kan u dus niet precies vertellen hoe groot uw voordeel in euro’s per jaar is.
    Verborgen kosten
    Is het inclusief of exclusief btw, energiebelasting, regiotoeslag voor gas, transportkosten. En wat betaalt u voor vastrecht? Vraag wat u precies per maand gaat betalen.
    Speciale prijs voor beperkte aantal maanden
    Informeer ook of het een vast of een variabel tarief betreft. Een variabel tarief kan meerdere keren per jaar worden aangepast. Soms geldt een speciale prijs maar voor een paar maanden. Daarna betaalt u een hogere prijs.
  • Hoe het termijnbedrag wordt vastgesteld bij deze leverancier

    Vraag na hoe de hoogte van het termijnbedrag wordt bepaald. Bij een laag termijnbedrag is er kans dat u bij de jaarafrekening veel moet bijbetalen.
  • Hoe lang het contract loopt

    Vaak moet u een meerjarig contract ondertekenen om korting te krijgen. U bent dan voor lange tijd aan deze leverancier gebonden.
  • Of er 'kleine lettertjes' zijn

    Andere leveranciers kunnen hoge servicekosten in rekening brengen. Bijvoorbeeld voor het gebruik van acceptgiro.
    Hoeveel tijd krijgt u voor het betalen van de energierekening? En wat gebeurt er als u een keer te laat betaalt? Informeert u ook naar de opzegvoorwaarden.


Speciaal voor u: aantrekkelijke korting op een nieuw energiecontract

Wij hebben een energieaanbieding met een aantrekkelijke prijs voor stroom voor u. U ontvangt gas en stroom, waarbij u een jaarlijks oplopende korting op het leveringstarief van stroom krijgt. Bereken zelf wat deze aanbieding betekent voor u.

Bereken uw kosten

Ontdek zelf welk contract het beste bij u past

Ontdek in 1 minuut welk energieproduct het beste bij uw wensen past. U krijgt direct persoonlijk advies en een indicatie van uw kosten per maand.
Doe de ContractCheck

Heeft u de check gedaan en wilt u opzeggen?

Jammer dat u uw energiecontract wilt opzeggen. We vinden het spijtig dat u wilt overstappen, maar we helpen u graag om uw opzegging in orde te maken. Bel hiervoor met onze Klantenservice 0900 0808 (maandag t/m vrijdag van 8.00-18.00 uur).

Opzeggen in verband met overlijden

Gecondoleerd met uw verlies. Om u zo goed mogelijk te helpen kunt u contact opnemen met onze Klantenservice 0900 0808 (maandag t/m vrijdag van 8.00 - 18.00 uur).

U kunt het contract opzeggen of op een andere naam zetten. Hiervoor vragen wij u om de naam en het adres van de overledene. U wordt dan doorverbonden met de Servicedesk Nabestaanden.

Opzeggen cv-onderhoud | huisbeveiliging

Deze diensten zegt u als volgt op:


Meestgestelde vragen over opzeggen

  • Hoe kan ik mijn huidige energiecontract verlengen?

    Ruim voordat uw energiecontract afloopt, krijgt u van ons een nieuwe aanbieding. In Mijn Nuon kunt u dan onze aanbieding bekijken en uw contract verlengen.
    Geen Mijn Nuon?
    Houd uw klantnummer bij de hand en vul direct het formulier in. Uw klantnummer vindt u op uw maandelijkse rekening/afschrijving of uw jaarafrekening.
    Meld u aan voor Mijn Nuon

  • Hoe kan ik het energiecontract van een andere leverancier annuleren?

    Bent u telefonisch of aan de deur benaderd? En heeft u 'ja' gezegd? Geen zorg. Zeg uw contract binnen 14 kalenderdagen schriftelijk op. Dan bent u er kosteloos vanaf.

    Bekijk een voorbeeldbrief die u kunt gebruiken
  • Wordt mijn energiecontract met Nuon stilzwijgend verlengd?

    Ruim voordat uw energiecontract afloopt, krijgt u van ons een nieuwe aanbieding. U kunt in Mijn Nuon ons aanbod bekijken en uw contract verlengen. U kunt ook kiezen voor een variabel contract voor onbepaalde tijd.

    Meer informatie
  • Hoe stap ik over op een ander product van Nuon?

    Overstappen naar een ander product is makkelijk. U kunt dat zelf online doen.

    Meer informatie
  • Hoe zet ik een contract op een andere naam?

    Als u een contract op een andere naam wilt zetten kunt u het beste contact opnemen met onze Klantenservice. Er zijn veel uitzonderingen en voorwaarden. Wij helpen u daarom graag persoonlijk.

    Meer informatie
  • Hoe zeg ik op een andere manier op?

    Dit kan ook schriftelijk. Vermeldt u hierbij alstublieft uw naam en klantnummer? Ons postadres is: Nuon Klantenservice, Postbus 40021, 6803 HA Arnhem.

Bekijk alle veelgestelde vragen