Uw contract opzeggen

Opzeggen

Opzeggen is niet altijd nodig

Contractadvies afgestemd op uw situatie en wensen

Past uw contract nog bij u?

Wij zijn blij dat u klant bij ons bent. En we vinden het belangrijk dat u weet dat u goed zit bij ons. Bekijk of uw contract nog bij uw wensen en situatie past.

Wilt u een ander contract? Onder Mijn contract in Mijn Nuon ziet u wanneer uw huidige contract afloopt. Wijzig uw contract ná de einddatum. U betaalt dan geen opzegkosten. Bij een contract voor onbepaalde tijd betaalt u nooit opzegkosten. De opzegtermijn is altijd 30 dagen. 

Twijfelt u over uw contract? Geen probleem, onder Mijn contract vindt u advies over welk contract het beste bij u past.

Heeft u een ander aanbod gehad?

Heeft u een aanbieding gekregen van een andere energieleverancier? We helpen u een bewuste keuze te maken.

Elk energie aanbod is anders opgebouwd. Zitten de overheidsheffingen bijvoorbeeld in de prijs? En is het aanbod gebaseerd op úw verbruik of een gemiddeld verbruik? Met onze checklist maakt u een eerlijke vergelijking.

Uw contract verhuist met u mee

Gaat u verhuizen of bent u onlangs verhuisd? Opzeggen is niet nodig. Uw contract verhuist gewoon met u mee als u uw verhuizing aan ons doorgeeft. Of u meldt uw oude adres hier af, bijvoorbeeld als u uw nieuwe adres eerder al heeft aangemeld.

Melding van overlijden

Gecondoleerd met uw verlies. In deze moeilijke periode ontzorgen we u graag. U kunt het contract online opzeggen of op een andere naam laten zetten.

Wilt u het IBAN wijzigen of accepteert u de erfenis niet? Of wordt u bij de opzegging sowieso graag persoonlijk te woord gestaan? Neem contact met ons op


Toch overstappen?

Jammer dat u wilt overstappen naar een andere energieleverancier. Maar u heeft er vast een goede reden voor.

Opzegkosten  

In Mijn Nuon ziet u wanneer uw contract afloopt. Als u overstapt naar een andere leverancier, doet u dit dan ná de einddatum van uw contract. U betaalt dan geen opzegkosten. Bij een contract voor onbepaalde tijd betaalt u nooit opzegkosten.

Opzeggen niet nodig

Als u overstapt is opzeggen bij ons niet nodig. U kunt zich aanmelden bij een andere leverancier, deze regelt uw opzegging bij ons. 

Eindafrekening

Binnen 8 weken na de overstapdatum ontvangt u van ons de eindafrekening. We rekenen uw verbruik af met de meterstanden die u aan uw nieuwe leverancier heeft doorgegeven. Het kan zijn dat u vanwege de verwerkingstijd nog 1 of 2 keer een termijnbedrag aan ons betaalt. Deze termijnbedragen worden verrekend op de eindafrekening.    

Andere reden voor opzeggen?

Heeft u een andere reden om uw contract op te zeggen? Gaat u bijvoorbeeld:
  • samenwonen of bij iemand inwonen?
  • naar een verzorgingstehuis?
  • uw woning verhuren?
  • uw bedrijf beëindigen?