Meterstanden doorgeven

Meterstanden doorgeven

Wanneer geeft u uw meterstanden door?

Bent u klant geworden, gaat u verhuizen of ontvangt u binnenkort de jaarafrekening? Dan ontvangt u van ons een brief of e-mail waarin wij u vragen uw meterstanden door te geven. Met het opnamenummer uit de brief of e-mail geeft u uw meterstanden aan ons door.

Bent u het opnamenummer kwijt?

Als u uw opnamenummer kwijt bent kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder.


Ben u nieuwe klant?

Nieuwe klant

Welkom en fijn dat u voor Nuon heeft gekozen. Uw meterstanden gebruiken wij als beginstanden voor uw energiecontract.
Meterstanden doorgeven

Binnenkort uw jaarafrekening?

Jaarafrekening

Voor een correcte jaarafrekening hebben wij uw meterstanden nodig. Zonder deze standen maken wij een schatting van uw energieverbruik.
Meterstanden doorgeven

Gaat u verhuizen of bent u verhuisd?

Verhuizen

Bent u klant en onlangs verhuisd? Geef dan de meterstanden van uw oude woning én nieuwe woning aan ons door.
Meterstanden doorgeven

Heeft u een slimme meter?

Dan hoeft u uw meterstanden niet door te geven. Uw netbeheerder leest uw slimme meter op afstand uit en geeft deze aan ons door.

Hoe lees ik mijn meterstanden af?

Bekijk hoe de meters eruit zien en hoe u de meterstanden afleest.

Bekijk de verschillende meters


Uw verbruik bijhouden met Mijn Verbruik

Met Mijn Verbruik heeft u direct inzicht in uw energieverbruik. U hoeft alleen uw meterstanden in te vullen. Uw verbruik ziet u vanzelf in een overzichtelijke grafiek. Houdt u uw meterstanden al langere tijd bij? Dan kunt u het verbruik in één grafiek vergelijken met verbruik uit voorgaande jaren.

Meterstanden bijhouden in Mijn Verbruik

Meestgestelde vragen over meterstanden

  • Wanneer en hoe kan ik mijn meterstanden doorgeven?

    Sinds 1-8-2013 vragen wij uw meterstanden op. Er komt dus geen meteropnemer van uw netbeheerder meer bij u langs voor het opnemen van de jaarlijkse afrekening.

    Wel kan er eens per 3 jaar een controleur...
  • Waarom komt er geen meteropnemer meer langs?

    Sinds 1-8-2013 vragen wij uw meterstanden op. Er komt dus geen meteropnemer van uw netbeheerder meer bij u langs voor het opnemen van de jaarlijkse afrekening. Uw netbeheerder is wel eigenaar van uw meters en is verplicht om bij u langs te komen voor een technische controle van uw meetinstallatie. Dit gebeurt minimaal één keer per drie jaar. Wanneer u uw meterstanden zelf aan ons door kunt geven krijgt u van ons een opnamenummer. Met dit opnamenummer geeft u uw meterstanden online of telefonisch door.

  • Hoe kan ik de meterstanden van mijn jaar- of eindafrekening aanpassen?

    Heeft u zojuist per ongeluk verkeerde meterstanden aan ons doorgegeven? Dan kunt u op dezelfde dag nogmaals uw meterstanden via onze website doorgeven. De eerder ingevulde meterstanden kunt u overschrijven en nogmaals versturen. De nieuwe standen zullen dan gebruikt worden voor uw jaar- of eindafrekening.

Bekijk alle veelgestelde vragen