Meterstanden doorgeven

meterstanden doorgeven

Wanneer geeft u uw meterstanden door?

Als wij uw meterstanden nodig hebben dan sturen wij u altijd een brief of e-mail. Wij sturen u dan ook een opnamenummer. Dit nummer gebruikt u om uw meterstanden door te geven.

Bent u uw opnamenummer kwijt? 
Als u uw opnamenummer kwijt bent kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Wij helpen u graag persoonlijk verder.


icon-jaarafrekening

Meterstanden voor jaarafrekening

Een keer per jaar krijgt u van ons een jaarafrekening. Voor een correcte jaarafrekening hebben we uw meterstanden op tijd nodig. Hiermee berekenen wij hoeveel u het afgelopen jaar heeft verbruikt. Van dit totaalbedrag gaan de termijnbedragen af die u al betaald heeft. Zo berekenen we of u geld terugkrijgt of een bedrag moet bijbetalen.Jaarafrekening meterstanden doorgeven
icon voor nieuwe klanten

Meterstanden voor nieuwe klanten

Wanneer u klant van Nuon bent geworden vragen wij u om uw meterstanden. Wij hebben uw meterstanden nodig om voor uw termijnbedrag goed te berekenen. Ook zijn de meterstanden de basis voor uw jaarafrekening. Wanneer u bent overgestapt zijn deze standen ook de eindstanden voor uw vorige leverancier.Meterstanden nieuwe klant doorgeven

icon-meterstanden voor verhuizing

Meterstanden voor verhuizing

Bent u klant en onlangs verhuisd. Bij een verhuizing geeft u de meterstanden van uw oude woning én nieuwe woning door. Voor het nieuwe adres berekenen we hiermee het juiste termijnbedrag. Met de meterstanden van het oude adres maken we voor u de correcte eindafrekening.

Meterstanden verhuizing doorgeven
icon voor verbruik bijhouden meterstanden

Meterstanden bijhouden in Mijn Verbruik

Met Mijn Verbruik heeft u direct inzicht in uw energieverbruik. U hoeft alleen uw meterstanden in te vullen. Uw verbruik ziet u vanzelf in een overzichtelijke grafiek. Heeft u een piek in uw verbruik? Zet dan bijvoorbeeld de thermostaat een graadje lager. Zo bespaart u effectief op uw energiekosten.

Meterstanden bijhouden


Meestgestelde vragen over meterstanden

  • Wanneer en hoe kan ik mijn meterstanden doorgeven?

    Sinds 1-8-2013 vragen wij uw meterstanden op. Er komt dus geen meteropnemer van uw netbeheerder meer bij u langs voor het opnemen van de jaarlijkse afrekening.

    Wel kan er eens per 3 jaar een controleur...
  • Waarom komt er geen meteropnemer meer langs?

    Sinds 1-8-2013 vragen wij uw meterstanden op. Er komt dus geen meteropnemer van uw netbeheerder meer bij u langs voor het opnemen van de jaarlijkse afrekening. Uw netbeheerder is wel eigenaar van uw meters en is verplicht om bij u langs te komen voor een technische controle van uw meetinstallatie. Dit gebeurt minimaal één keer per drie jaar. Wanneer u uw meterstanden zelf aan ons door kunt geven krijgt u van ons een opnamenummer. Met dit opnamenummer geeft u uw meterstanden online of telefonisch door.

  • Hoe kan ik de meterstanden van mijn jaarafrekening of eindafrekening aanpassen?

    Heeft u zojuist per ongeluk verkeerde meterstanden aan ons doorgegeven? Dan kunt u op dezelfde dag nogmaals uw meterstanden via onze website doorgeven. De eerder ingevulde meterstanden kunt u overschrijven en nogmaals versturen. De nieuwe standen zullen dan gebruikt worden voor uw eindnota of jaarafrekening.

    Correctie jaar- of eindafrekening
Bekijk alle veelgestelde vragen

Hoe lees ik mijn meterstanden af?

Bekijk hoe de meters eruit zien en hoe u de meters afleest.

Bekijk de verschillende meters