Energierekening

Energierekening betalen en betaalmethode

Mijn rekening

In Mijn Nuon staan al uw rekeningen bij elkaar. U ziet direct of uw termijnfactuur of jaarafrekening al in uw overzichten staan.

Naar Mijn Facturen
Betaalproces betalingsregeling

Rekening betalen

Uw openstaande facturen betalen kan in Mijn Nuon. Liever automatische incasso? Pas dan uw betaalmethode aan in Mijn Nuon.

Betaalmethode aanpassen
Energierekening betaalproces en betalingsregeling

Betalingsregeling

Heeft u moeite om uw energierekening te betalen? Lees meer over het betaalproces en de voorwaarden voor een betalingsregeling.

Betalingsregeling

Hoge jaarafrekening

Valt uw jaarafrekening hoger uit dan verwacht? Moet u bijbetalen?
Bekijk de oorzaken van een hoge jaarafrekening.

Oorzaken hoge jaarafrekening


Energie besparen

Hoeveel energie kunt u thuis besparen? Bespaar op uw energieverbruik. Alle praktische tips zetten wij op een rij.

Bespaartips

Meestgestelde vragen over uw energierekening

  • Wanneer komt mijn jaarafrekening?

    U ontvangt uw jaarafrekening rond dezelfde datum als het jaar ervoor. Als u een verhuisde of nieuwe klant bent krijgt u de jaarafrekening een jaar na de start van uw nieuwe contract.

    Samen met u maken wij graag een juiste jaarafrekening
  • Welke facturen heb ik openstaan?

    Wilt u weten of u een rekening al betaald heeft of wat uw openstaande saldo is? In Mijn Nuon heeft u altijd een actueel overzicht van uw openstaande facturen.

    Meer informatie
  • Wanneer wordt het tegoed van mijn jaar- of eindafrekening uitbetaald?

    Krijgt u geld terug op uw jaar- of eindafrekening dan wordt dit bedrag binnen 2 weken uitbetaald. Heeft u nog openstaande posten, dan is het mogelijk dat het tegoed wordt verrekend.

    Meer info
  • Waarom ontvang ik twee verschillende energierekeningen?

    Het kan zijn dat uw vorige energieleverancier u na de overstapdatum nog een termijnbedrag in rekening brengt. Een leverancier heeft namelijk twee maanden de tijd om uw overstap administratief te verwerken.

    Meer informatie
  • Waarom krijg ik een aanmaning terwijl ik met automatische incasso betaal?

    Het is mogelijk dat tijdens de automatische incasso onvoldoende saldo op uw rekening stond. Sinds de invoering van een nieuwe betaalwijze binnen de eurozone (SEPA) zijn de regels rondom automatische incasso's aangescherpt. Als er onvoldoende saldo op uw rekening staat wordt het te incasseren bedrag niet afgeschreven. Sommige banken schrijven het bedrag wel af maar storneren het vervolgens weer. Vóór SEPA probeerde uw bank de volgende 30 dagen alsnog te incasseren. Deze termijn is nu verkort naar 5 dagen.

Bekijk alle veelgestelde vragen

Welke rekeningen krijgt u?

Uw energierekening betaalt u vooraf in maandelijkse termijnen. U krijgt elke maand een termijnfactuur voor uw termijnbedrag. Na 12 maanden krijgt u uw jaarafrekening. Hierop verrekenen wij de al betaalde termijnfacturen met uw werkelijke energieverbruik. Als u verhuist of uw contract bij Nuon beëindigt, krijgt u een eindafrekening.

Bekijk een voorbeeld van de energierekening en zie hoe de jaarafrekening tot stand komt