Energierekening









Energierekening jaarafrekening

Mijn jaarafrekening

Elk jaar rond dezelfde datum ontvangt u de jaarafrekening. In Mijn Nuon vindt u al uw energierekeningen.

Naar Mijn Jaarafrekening
hoge jaarafrekening

Hoge Jaarafrekening

Het is vervelend als u meer moet betalen dan u had verwacht. Bekijk de mogelijke oorzaken.

Oorzaken hoge jaarafrekening
Energierekening betaalproces en betalingsregeling

Betalingsregeling

Heeft u moeite om uw energierekening te betalen? Samen met u bekijken we de mogelijkheden.

Betalingsregeling

Automatische incasso

In Mijn Nuon onder 'Mijn gegevens', vindt u uw betaalgegevens. Hier selecteert u automatische incasso.

  • Kies zelf uw betaaldag
  • Uw rekeningen als pdf bewaard

Mijn  gegevens

Alle betaalmethoden


Openstaand saldo

In Mijn Nuon onder 'Mijn facturen' vindt u altijd het bedrag van uw openstaand saldo. Heeft u géén openstaande rekeningen, dan staat hier € 0,-. 

Onder 'Mijn facturen' ziet u ook de betaaldag van de komende energierekening. En we bewaren hier uw energierekeningen als pdf. 

Nog geen Mijn Nuon? Met uw klantnummer meldt u zich eenvoudig aan.

Mijn facturen

Meestgestelde vragen over uw energierekening

  • Wanneer komt mijn jaarafrekening?

    U ontvangt uw jaarafrekening rond dezelfde datum als het jaar ervoor. Als u een verhuisde of nieuwe klant bent krijgt u de jaarafrekening een jaar na de start van uw nieuwe contract.

    Samen met u maken wij graag een juiste jaarafrekening
  • Welke facturen heb ik openstaan?

    Wilt u weten of u een rekening al betaald heeft of wat uw openstaande saldo is? In Mijn Nuon heeft u altijd een actueel overzicht van uw openstaande facturen.

    Meer informatie
  • Waarom heb ik een hoge jaarafrekening?

    Het is vervelend als u meer moet betalen dan u had verwacht. Een hoge jaarafrekening kan verschillende oorzaken hebben. Zo kan het zijn dat de meterstanden op uw jaarafrekening niet hetzelfde zijn als de meterstanden op uw meter. 

    Oorzaken van een hoge jaarafrekening
  • Ik krijg geld terug op de jaarafrekening maar mijn termijnbedrag is toch verhoogd?

    Bij elke jaarafrekening berekenen wij uw termijnbedrag opnieuw. Dit doen wij aan de hand van uw verbruik, de energietarieven en een langjarig gemiddelde van de temperatuur. Bij dat laatste kijken we naar de gemiddelde temperatuur over 30 jaar. 

    Meer informatie
  • Waarom krijg ik een aanmaning terwijl ik via automatische incasso betaal?

    We vinden het vervelend dat u ondanks uw automatische betaling een aanmaning van ons ontvangt. Het kan zijn dat er tijdens de automatische incasso onvoldoende geld op uw rekening stond. Sinds de invoering van een nieuwe betaalwijze binnen de eurozone (SEPA) zijn de regels rondom automatische incasso's aangescherpt. Als er onvoldoende geld op uw rekening staat wordt het te incasseren bedrag niet afgeschreven. Sommige banken schrijven het bedrag wel af maar storneren het vervolgens weer. Vóór SEPA probeerde uw bank de volgende 30 dagen alsnog te incasseren. Deze termijn is nu verkort naar 5 dagen.

Bekijk alle veelgestelde vragen