Energierekening betalen

Energierekening betaalproces betalingsregeling

Energierekening betalen

U betaalt uw energiekosten vooraf. Wij stellen u een termijbedrag voor en u betaalt dit bedrag meestal per maand. Aan het eind van een verbruiksjaar verrekenen wij de termijnbedragen met uw  energiekosten van dat verbruiksjaar. En ontvangt u de jaarafrekening.
  • In Mijn Nuon ziet u uw openstaand saldo en betaalt u via iDEAL
  • Liever geen acceptgiro's meer? Met Post Online uw rekening per e-mail.
  • Of kies voor automatische incasso. Uw rekeningen bewaren we in Mijn Nuon.

Openstaand saldo

In Mijn Nuon onder Mijn facturen ziet u het openstaand saldo. U vindt hier ook uw energierekeningen (pdf) en de betaaldag

Ga naar Mijn Nuon, of meld u aan met uw klantnummer*. 
*Dit nummer staat op uw bankafschrift, post en e-mails.

Mijn Nuon - Mijn facturen

Betaal via iDEAL

In Mijn Nuon onder Mijn facturen staan uw rekeningen. Betaalt u digitaal? U krijgt een e-mail met link naar uw rekening.

  • U ziet welke rekening open staat
  • Betaal via iDEAL of internet
Betaal via iDEAL

Automatische incasso

In Mijn Nuon onder Mijn gegevens, staan uw betaalgegevens. Hier selecteert u 'automatische incasso'.

  • Kies zelf uw betaaldag
  • Bespaar € 1,82 per betaling
  • Uw betalingen vindt u in Mijn Nuon
Naar automatische incasso

Is betalen moelijk?

Dit kan helaas iedereen overkomen.

Het is belangrijk dat u direct actie onderneemt. Kijk of u in aanmerking komt voor een betalingsregeling, of meld u aan bij een schuldhulpinstantie.

We helpen u graag verder.
Betalingsregeling

Welke stappen zijn er in ons betaalproces?

Natuurlijk willen we voorkomen dat er extra kosten volgen door een betalingsachtestand. En uiteraard doen we er alles aan om niet uw energie te hoeven afsluiten. We geven in onderstaand overzicht aan, hoe ons betaalproces er uitziet. U weet wanneer wij uw betaling verwachten en wat er gebeurt als uw betaling niet op tijd binnen is.

1. Energierekening

  • Zorgt u ervoor dat het bedrag binnen 14 dagen op onze rekening staat.
  • Betaalt u via automatische incasso? Zorgt u er voor dat er op de datum waarop het geld van uw rekening wordt afgeschreven (incassodatum) voldoende geld op uw rekening staat.
  • Ontvangt u uw acceptgiro per post dan berekenen wij  € 1,82 administratiekosten per betaling.

2. Aanmaning

3. Incassobrief - laatste betaalmogelijkheid

  • Heeft u 14 dagen na ontvangst van de aanmaning niet betaald? Dan krijgt u een incassobrief. Dit is uw laatste mogelijkheid om te betalen.
  • We brengen nu ook wettelijke incassokosten van minimaal € 40,- bij u in rekening.
  • Zorgt u ervoor dat het bedrag plus de incassokosten als nog binnen 7 dagen op onze rekening staan.

4. Vooraankondiging beëindiging leveringscontract

  • Heeft u niet betaald nadat u de incassobrief heeft gekregen? Kom dan snel in actie, anders worden uw gas en stroom afgesloten.
  • Wij hebben nu een deurwaarder ingeschakeld en u betaalt zelf de kosten hiervoor.
  • In de brief met vooraankondiging staat een datum. Vanaf deze datum heeft u nog 10 dagen om het totale openstaande bedrag te betalen.
  • Betaalt u niet op tijd, dan beëindigen wij uw leveringscontract.

     

5. Beëindiging leveringscontract

  • Heeft u na deze laatste termijn van 10 dagen nog niet betaald? Dan beëindigen wij uw energiecontract.
  • We geven aan uw netbeheerder door dat het leveringscontract met u is stopgezet.