Grootzakelijk contact

Klantenservice grootzakelijk, bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 17:00 uur

Bel 088 363 79 00

Van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 17:00

Voor klanten

Heeft u een vraag, opmerking of klacht? Maak gebruik van onderstaande formulieren. U ontvangt zo spoedig mogelijk bericht van onze klantenservice.


Uw verbruik- en besparingspotentieel

Wilt u inzicht in uw energieverbruik zodat u uw energiekosten beter kunt monitoren? Of wilt u uw bedrijfsvoering verduurzamen?

Bel 088 - 098 57 45. 

Of wilt u weten hoe u kunt besparen op uw energie­kosten? Maak vrijblijvend een afspraak met een expert.

Uw contract

Heeft u vragen over uw energiecontract bijvoorbeeld omdat het binnenkort afloopt? Wilt u een nieuwe aansluiting doorgeven of heeft u uitbreidingsplannen?

Bel 088 - 098 56 34. 

Of voldoet uw huidige energiecontract niet meer aan uw wensen? Wij willen u graag als klant behouden.

Uw factuur

Heeft u vragen over uw factuur, wilt u een kopie van een factuur aanvragen? Of wilt u toegang tot de Mijn Factuur service van Nuon krijgen?

Bel 088 - 363 79 00.

Bent u op zoek naar factuur voorbeelden of zoekt u een nadere toelichting op uw energiefactuur?


Meestgestelde vragen aan de klantenservice

  • Wat betekent de btw-verhoging voor mijn factuur?

    De btw-verhoging is vanaf de leveringsperiode oktober 2012 toegepast op uw maandelijkse factuur en vanaf dat moment is er 21% btw gefactureerd.

  • Hoe bereken ik mijn kosten voor elektriciteit?

    U berekent uw huidige totaalkosten voor de levering van elektriciteit als volgt:

    • Vermenigvuldig het totale piekverbruik met het huidige piektarief
    • Vermenigvuldig het totale dalverbruik met het huidige daltarief
    • Vermenigvuldig het gecontracteerd vermogen in kW met de vergoeding per jaar (in geval er sprake is van een vergoeding voor gecontracteerd vermogen)
    • Tel de uitkomsten op, en reken eventuele vastrechtvergoedingen mee.

  • Wanneer ontvang ik de vergoedingen voor terugleveren?

    Voor een terugleververgoeding heeft Nuon een betalingstermijn van 14 dagen.

  • Wat moet ik doen als ik te maken heb met tijdelijke leegstand?

    U kunt een leegstandcontract tekenen. Met dit contract bent u in het leegstaande pand verzekerd van levering van energie tegen een marktconform tarief, maar kunt u die levering weer snel opzeggen. De opzegtermijn is een maand in plaats van drie maanden.

  • Waar vind ik mijn klantnummer?

    U vindt uw klantnummer onder de kop ‘Klantgegevens’ rechtsboven op uw factuur. Heeft u automatische incasso, dan staat uw klantnummer ook op uw afschrift. Het klantnummer staat ook op uw leveringscontract.

Veelgestelde vragen

Storing melden?

Wilt u een storing aan uw elektriciteits- of gasvoorziening doorgeven? Of ruikt u een gaslucht?

Bel gratis:
  • 0800 9009 (gas en elektriciteit)
  • 0800 0513 (stadswarmte)